Hoe aan melk laten wennen

Goedemorgen moeders en vaders,

Sinds mijn zoonVincent 1 jaar is en dat is pas een maand zo, heb ik geprobeerd hem melk te laten proeven. 1 theelepel nam hij aan, maar daarna gaf hij een zuur gezicht. Heb zelfs met de fles geprobeerd, met een rietje en beker. Hij neemt het tot nu toe nog niet aan.

Ik moet wel aangeven dat ik gewone melk meng met pap en in yoghurt, maar denk niet dat het eigenlijk helpt omdat hij door de mix het toch niet proeft…

Enige manieren zodat hij uiteindelijk gewone melk zal gaan drinken? Of is het nog te vroeg??? Ik krijg iedere keer van mn schoonmoeder (om het even zo te noemen) te horen dat ik nu gewone melk moet geven, maar zoals ik haar vaker heb verteld, het is niet zo makkelijk en dat zou zij ook moeten weten. En ik ga mijn kind niet forceren!

Enige adviezen zou ik zeer op prijs stellen.

Alvast bedankt!
Groetekes

je heb tegen woordig roosvisee voor in de melk
misschien is dat wat

bambix of brinta maken krijgt hij ook melk binnen

anders weet ik het ook niet sterkte ermee

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Hoi

Ik zou gewoon lekker opvolgmelk geven als hij dat wel lekker vind.
Dan probeer je het over een tijdje nog eens.
Forceren werkt alleen maar averecht.

Succes Bianca

Geef je hem die gewone melk koud of warm? Het kan namelijk zijn dat het hem om de temperatuur te doen is. Onze meiden dronken na de borstvoeding ook geen koude dranken. Toen ben ik begonnen met hun drinken (ook roosvicee) net even een beetje op te warmen in de magnetron. Was de kou eraf en dan ging het prima.

Elke dag een beetje korter verwarmen tot ze het wel koud drinken.

Groetekes, Sje

beste christina
als je hem melk wil laten drinken kan je zelf ook chocomelk maken vinden ze vaak erg lekker .
voor een beker chocmelk twee schepen cacaopoeder en twee schepen suiker.
de mijne drink ook vaak chocomelk en krijgt toch zo haar melk producten binnen .

ik hoop dat je er iets aan hebt

gr de mama van leyla

veronique daniels

2 scheppen suiker? Dat vind ik eerlijk gezegd nogal wat hoor!

Groetekes, Sje

hoi christina,

je hebt inderdaad van roosvise siroop voor in de melk. Dan wordt het net yogo.
Lieke vondt dit 3x lekker maar daarna ook niet meer.
Het is hier een hele kluif geweest geen melk warm en ook niet koud had het met van alles en nog wat gemengt maar ook niet.
Toen weer gewoon opvolgmelk maar daar wilde ze ook niks van weten.
Cb gebeld wat nu te doen en het schijnt veel voor te komen kindjes die geen melk lusten.
Ze hebben nog wel melkproducten nodig maar dat kun je ook geven dmv. yogurt,kaas etc. Dat doen wij dus nu. En ik geef haar yogodrink maar dan wel de light varriant. Mocht volgens cb ook.

Maar 2 scheppen suiken in chocolade melk doen??
NEEEE dat vindt ik veel te veel.

succes gr gytha

Bedankt voor de reacties dames, En Sje, ik heb zowel koud als warm geprobeerd en hij wilt het niet aannemen Dus ja ik meng vaak gewone melk in pap en yoghurt. Hij drinkt ook trouwens niet veel van opvolgmelk. Max drinkt hij nu 100ml. Tussendoor krijgt hij sapjes. Daar drinkt hij wel veel van.

En helaas hebben zij hier in Noorwegen geen roosvicee Ik probeer mn moeder een flesje ofzo te laten opsturen, maar ze wacht liever tot ze met september komt, dus dan zal ik tussendoor gewoon blijven proberen totdat zij met het roosvicee komt. Chocomelk lijkt me heerlijk voor hem, alleen ben ik wat streng met het geven van chocomelk etc. Hij vind choco heerlijk dus geef ik het niet altijd.

Ik zal gewoon blijven proberen!!!

Groetekes!

Chocomel zou ik ook niet aanbieden hoor. Dan haalt hij zeker zijn neusje op voor gewone melk hahaha.

Nanik heeft dat ook wel eens gehad hoor dat ze geen melk wilde drinken is toen vanzelf weer overgegaan.

Ik zou het nog even aankijken hoe het gaat. Zolang hij maar wel genoeg vocht binnenkrijgt

Bianca

chocomel zit veel suiker in wat ok weer niet goed is

beste mensen

chocomelk kan je zelf maken er hoeft als je het niet wil helemaal geen suiker in .
maar !!! zo krijgt hij wel zijn melk producten binnen.
als hij zelf gemaakte chocomelk drinkt kun je daarna steets minder cacao erin doen tot het gewoon weer melk is .
zo leer je ze om het te drinken .

sorry maar ik wil niet mijn zin door drammen of zo maar zo heb ik mijn kleine
meid ook leren drinken, en nu drinkt ze melk ,yogie en chocomelk.

veronique daniels

maar je gaat een kind geen suiker geven dat is helemaal niet goed
chocomel is al zoet van zich zelf als je het maakt

Die oudste van mij lust helemaal geen melkprodukten en dat was al vanaf dat ze denk ik 1,5 jaar was.
Vanaf het moment dat ze volledig mee at kreeg ik melk er bijna niet meer in. Ze lust geen melk of yoghurt geen vla pudding toetjes yoghurtdrankjes echt helemaal niets daarvan.
Ze heeft het wel geprobeerd hoor want het is wel goed voor haar maar ze moet er echt van spugen. Een tijd lang moest ze in ieder geval een danoontje eten van mij maar ze vind het zo smerig dat ze echt bij ieder hapje kokhalst.

Na overleg met de dokter was er weinig aan te doen en moesten we haar wel boter en kaas geven omdat ze dat wel lust. In ieder geval was het niet zorgwekkend gelukkig.

Nanik vind alles heerlijk. Melk met smaakje vandaag gegeven nou dat zit er zo in en toetjes ook heerlijk. Dat is wel fijn.

Van chocolade werd dewi helemaal hyper van toen ze kleiner was. Dat merkte je vooral met sinterklaas. Kinderen kunnen daar erg op reageren hoor dus ik zou daar voorzichtig mee zijn. Hangt ook een poster van bij ons CB zag ik trouwens.

Bianca