Hmm pannekoekjes met appelmoes 6/7 mnd+


#1

Heb vandaag voor de tweede keer pannekoek met appelmoes gemaakt, hij vind het heel interresant en het vult natuurlijk heel erg dus verwachten dat hij een hele opkan… het is hier nog een kwart, maar hij slaapt zoet bijna meteen dus het zou wel goed zijn Het is een slaapkop hoor, soms zelfs van 17.00 tot 7.00 als hij om half vijf honger heeft, maar over het algemeen van 19.00 tot 7.00 iniedergeval naar zijn hapje is hij over het algemeen vertrokken. Vond dat er weinig recepten waren dus ik doe een poging.

Het recept:
de Pannenkoek
Bloem/melk/ei naar behoefte

Heb koksopleiding gedaan ooit en heb geleerd het op gevoel te doen. Is het te dik iets melk toevoegen te dun iets bloem. Had er zelfs vandaag wat stroop doorgedaan voor wat extra smaak, ik weet het heel slecht.

Even bakken, daarna de helft (moet genoeg zijn eerst) in pienter kleine stukjes scheuren. Denk maar zo als hij stukken brood kan eten moet hij in deze mini stukjes echt niet stikken.

de Appelmoes
Appeltje in vier stukken schillen, ontpitten en lekker in een pannetje koken totdat hij zacht is. Dan in de blender/mixer fijnmaken netzoals bij het fruithapje en dan naar behoefte over de pannenkoekenstukjes doen. Even doorroeren en klaar Evt. kan je voor de lekkerbek nog een beetje poedersuiker toevoegen.

Verantwoord
Ik persoonlijk vind dit hapje voor een baby al verantwoord.
Je hebt ei als vleesvervanger, appelmoes als groentevervanger en melk/bloem als aardappelvervanger. Je moet het natuurlijk dan niet elke dag geven. Heb het trouwens gewoon met halfvolle melk gedaan, als ze alle flesvoedingen op hebben moet dat naar ik gehoord heb geen kwaad kunnen, aangezien je het dan niet als vervanging gebruikt.

Hoop dat jullie er wat mee kunnen


#2

sorry dat ik het zeg maar ik gruwel bij de gedachte, maar dat kan komen omdat ik totaal niet van appelmoes houd. Wel fijn dat je mannetje er zo lekker van smult

Groetjes,

Michèle


#3

hahaha het zag er ook vaag uit, maar smaakte goed hoor (A) als je van appelmoes houd…


#4

damian is inderdaad ook gek op pannenkoek. hij krijgt van mij dan een kleine als we zelf pannenkoeken eten (is nu 2x gebeurt) dus inderdaad niet vaak maar hij vind het heerlijk. als toetje doen we daarna dan inderdaad appelmoes of perenmoes(zelf gemaakt) maar nooit aan gedacht om het te mengen haha wel een slim idee. gaan we ook maar eens uitproberen


#5

haha wordt het lekker klef van glijd wat makkelijker door de keel, verslikt hij zich niet zo snel als hij te gulzig is


#6

Mag er wel gewone melk gebruikt worden voor kindjes van die leeftijd? Tot het jaar geen gewone melk toch ivm KMA?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Aug 2010 20:07:42


#7

Ow nou goed, dat van koemelkallergie weet ik niet… hij heeft er iniedergeval geen last van gehad… hoewel ik wel eerder had gelezen dat je wel pannenkoeken met gewone melk mag maken., het is inprincipe ook maar een klein beetje wat er in zon kwart pannekoek zit.

In mijn omgeving van de vorige generaties heb ik ook al enige geluiden gehoord over hoe onzin en geldverspilling het is dat ik nu opvolgmelk gebruik, aangezien ze vroeger ook gewone melk gaven en die kindjes nergens last van hadden. Gelukkig ben ik niet op mijn mondje gevallen en blijf ik stijfkoppig opvolgmelk doorgeven tot hij een jaar is en dan zie ik wel verder. Zitten toch allemaal stoffen toegevoegd die ze nog nodig hebben etc.


#8
quote:
In mijn omgeving van de vorige generaties heb ik ook al enige geluiden gehoord over hoe onzin en geldverspilling het is dat ik nu opvolgmelk gebruik, aangezien ze vroeger ook gewone melk gaven en die kindjes nergens last van hadden.

En vroeger gebruikten ze gewoon asbest bij het bouwen van huizen, ze wisten nog niet dat roken slecht was voor je longen, ze smeerden gewoon rauw eiwit op luieruitslag en aten gewoon orgaanvlees tijdens de zwangerschap.

Gelukkig weten we inmiddels meer! Dus ook al zal gewone melk niet zoiets ernstigs veroorzaken als asbest, het wordt inmiddels niet voor niks geadviseerd om er tot het jaar mee uit te kijken.

Dus lekker laten kletsen al die mensen in je omgeving en gewoon lekker opvolgmelk geven. Want net wat je zegt, aan opvolgmelk zijn ook allerlei dingen (bijv. vit. D) toegevoegd die een kindje nodig heeft.

Groetekes, Sje


#9

Dat bedoel ik nou vroeger wisten ze niet beter.

Het is alleen zeer vermoeiend als je elke keer jezelf moet verdedigen als je weer te horen krijgt dat je het wel heel erg volgens het boekje doet. (volgens hun dan)

Even een greep uit mijn irritatie lijstje:

Dekbedje is toch veel makkelijker: nee een dekentje is veiliger, echt zo, wiegendood, op een gegeven moment trek je maar een wenkbrauw op.

Waarom laat je hem niet lekker uit zijn fles drinken, geeft een veilig gevoel, blabla, nee daar is hij echt te groot voor, hij krijgt een tuit eigenlijk moest hij van het cb al aan een beker; tegenwoordig willen ze die kleintjes ook alleen maar groot hebben… wenkbrauw

vroeger deden we gewoon door elke fles pap heen, kan echt geen kwaad hoor; eigenlijk meteen me wenkbrauwen ga ik niet eens op in.

Geef je hem zulke stukken brood, (1*1cm) straks stikt hij erin. Is hij nog veelste jong voor;

Ach weet je kan zo wel doorgaan en laat het eigenlijk ook wel langs me heen vliegen en doe toch wat mij het beste lijkt, maar het zit je dan later wel dwars he,…

en dan die reclames van: de moderne moeder kan alles tegelijk
als iets je kan steken als je er helemaal doorheen zit geen energie meer hebt voor het huishouden eindelijk met veel gebrul je kind aan het slapen hebt en even voor jezelf een film wilt kijken en dit 5 keer of meer op een avond te horen krijgt

Gewijzigd door - Jaantje op 02 Aug 2010 20:44:04


#10

Bijzonder irritant inderdaad die bemoeienissen van mensen die het beter denken te weten. Goedbedoeld ongevraagd advies noem ik dat altijd. Brrrrr…

Ik heb me daar nooit iets van aangetrokken. Ben gewoon op mijn eigen gevoel afgegaan.

Groetekes, Sje