Hip naambordje als je niet bent getrouwd

Nu wij ‘compleet’ zijn, willen wij een mooi naambordje op ons huis. Maar…wij zijn niet getrouwd (nóg niet, we willen ‘ooit’ wel trouwen) en ik vraag me af wat we dan op het bordje moeten zetten? Ik vind familie A en B een beetje ouderwets, bv familie Jansen-de Vries. Ik wil eigenlijk onze voornamen, dus vriend, Rainbow, Eva en Max…maar is dat niet onduidelijk? Of raar? En wat te doen met vriend, Rainbow, Eva en Max Jansen-de Vries? Dus met twee achternamen? Ook raar? Kortom: wat is een beetje hip? Hoe lossen andere niet getrouwde meiden dat op? Ik wil wél een naambordje.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik zou gewoon voor de voornamen gaan. De postbode kijkt toch naar adres en postcode en bezoek kent jullie meestal wel bij voornaam toch?

Ik ga binnenkort zelf een naambordje maken nu wij ook compleet zijn. Onze 4 namen op de 4 bladen van een klaver (zo heten wij). Ben alleen nog niet helemaal uit het materiaal wat ik wil gebruiken.

succes met je keuze!

lfs

Wij weten nog niet of we al compleet zijn dus ik moet ruimte laten zonder dat ik weet of die gevuld wordt. Maar ik wil de nachtwacht in het meisje met de Parel over laten lopen…

Maar ik zou ook gewoon de voornamen doen, op die manier loop je niet met de achternamen te rommelen en heb je toch alles bijelkaar. Weet de postbode ook meteen hoe jullie heten

Groetjes,

Michèle

@michele: wauw, hoe ga je dat aanpakken? wordt dat niet heel groot voor naast de deur?

lfs

Ja, het ligt er misschien aan waar je woont, maar wij hebben niet de voornamen op een bordje.
Dit omdat we in een flat wonen, en er anders mensen kunnen aanbellen: Hé, Anne! En dan doe je sneller open.

Dus meer uit veiligheid.
Maar, mijn ouders hebben bijvoorbeeld ook gewoon alle namen op een bordje, vind ik wel persoonlijker.

Liefs, Anne

Ik zou ook alleen voor de voornamen gaan. Hier in de omgeving zie je dat wel veel. Volgens mij kun je ook de namen laten snijden in plakfolie en dan op het voordeurraam plakken. Als je tenminste een redelijk groot raam hebt. Wij hebben een smal horizontaal raam, dus dat gaat jammergenoeg niet.

Groetjes Natasja

@ Liske ha ha ha ha ik heb geen flauw idee ik zit er dan ook al 4 jaar op te broeden Maar ik denk dat ik ook niet de hele nachtwacht neem hoor, maar alleen het bekenste gedeelte. En ik denk dat ik eerst een goede pc moet hebben of iemand moet vinden die het betaalbaar kan doen. Wat je moet het wel goed doen natuurlijk.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben ook gewoon onze voornamen alleen maar erop. En wij zijn wel getrouwd.

Is net wat anoniemer. Nou staan wij niet in het telefoonboek, maar als je daar wel in staat en je hebt je achternaam op je naambordje staat, zoeken mensen heel makkelijk je telefoonnummer op.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 May 2011 14:04:01

Met voornamen zie je dan vaak dit:

Vriend & Rainbow

Eva
Max

Wij hebben dit ook, maar aan de zijkant ook nog Fam. xxxx staan. Ik heb het naambordje zelf ontworpen via een site/winkel op internet. Onze achternaam (wel getrouwd) staat van onder naar boven aan de linkerkant. Huisnummer in groot lettertype aan de rechterkant en dan onze voornamen daaronder. Paar spaties naar beneden en dan de naam van Julian met nog ruimte vrij eronder.
(als je een foto wilt, moet je het me maar laten weten)

Lilypie Second Birthday tickers

Wij hebben dit (maar zijn dan ook getrouwd):

Chris
Yvonne
Nikki
Lisa
Donkers

En de dubbele naam is niet eens zo gek!

bij ons staat er gewoon Familie “…” (achternaam van mijn vriend)
bij de bel.
vind het wel prima zo

Ow ik zie dat het berichtje veranderd is, het staat namelijk zo:

=> Chris
===> Yvonne
=====> Nikki
=======> Lisa
Donkers

Hier gewoon heel burgerlijk: fam. XXXX

Maar als je niet getrouwd bent zou ik voor de voornamen gaan.
(hoewel ik dat zelf ook als je wél getrouwd bent leuker vind hoor… maar manlief wilde ook wat te zeggen hebben )

Mijn ouders hebben ook alle namen erop staan…

Papa
Mama
Melanie & Broertje

en zo gaan wij het straks ook doen, als we gaan verhuizen.

Wij zijn ook niet getrouwd…

Liefs, Melanie

Wij zijn wel getrouwd, maar hebben ook alleen onze voornamen erop en geen achternaam. De naam van Daan hebben we er laten aan toe laten voegen.

Bij ons staat er:

Peter & Sandra
Tim & Daan

Groetjes,
Sandra

Hartstikke bedabkt voor de vele reacties. En dát op een naambordje, hihi. Ik ben er uit hoor: het worden de voornamen en dan eerst die van ons en daar onder Max en Eva. Nu alleen nog een leuk en betaalbaar plaatje zoeken. Wat zijn die dingen duur als je iets bijzonders wilt! Zo 180,-! Dat vind ik wel een beetje te gek! Ons huis is boerenblauw qua deur en balkon, dus we willen ook een boerenblauw naambordje van e-maille, maar om daar bij 200,- voor neer te tellen? Oef!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Kijk eens wat verder Rainbow je hebt ok hele leuke die gemaakt zijn van oude dakpannen die beschilderd zijn en zo. Die kun je ook in boeren blauw laten maken. Enne anders zelf crea zijn ??? :-p

@ Suszje lastig he als ze dat willen

Groetjes,

Michèle

Kijk is op Hema.nl kun je je eigen naambordje ontwerpen, wie weet is dat wat? Geen 200 euro in elk geval…

Lfs

Ik wil ook al een tijdje een leuk naambordje.

Ikzelf denk eraan om onze namen erop te laten zetten met het huisnummer erbij.

Gr, Danielle