Hik

Hoi hoi,

mijn dochtertje van 5,5 week heeft vaak de hik en kan dan ook niet in slaap komen. Ze wordt hier ook weer heel druk en jengelig van… Zal ik haar gewoon inbakeren en op bed leggen als ze echt moe is en toch de hik heeft? Kan iemand me advies geven tegen de hik bij zo’n kleintje?

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Volgens mij kun je maar weinig doen als je kindje de hik heeft.
En ik denk dat wanneer je haar in zou bakeren ze de hik zal houden.

Heeft ze de hik toevallig ook vaak gehad toen ze in de buik zat?
1 van mijn dochters had namelijk ook vaak de hik in de buik en toen ze geboren was had ze het ook regelmatig/vaker dan mijn andere dochter.

Hoi hoi,

ja, ze had in de buik ook vaak de hik en als ze ff goed doorhuilt gaat het wel weer over, maar dan moet ze zich wel in slaap huilen. Nu doet ze dat wel, want ze vindt het inbakeren nog niks, maar als ze gelijk begint met hikken na de voeding, wordt ze jengelig in de box en dat is niet de bedoeling natuurlijk…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Ooh zielig is dat he! Joey heeft het ook vaak, en het duur dan ook zo lang… Hij had het trouwens in de buik ook heel vaak. Ik zou ook niet weten wat je er aan kan doen, het moet vanzelf over gaan

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie Expecting a baby Ticker

hier helaas hetzelfde, ook in de buik.
soms zijn het ook echt van die hele harde (heb ik zelf ook last van) en die doen volgens mij echt pijn (is bij mij in ieder geval wel).
heel zielig inderdaad maar volgens mij ook niks aan te doen.
ik hoorde van een tante van me dat zij vroeger een lepeltje citroensap op het tongetje legde (maar net een druppeltje) en dan zou het over moeten gaan, maar dat vind ik dan toch ook weer zielig, heb het nog niet uitgeprobeerd moet ik zeggen, volgens mij zou ze zich wezenloos schrikken van t zuur.

liefs,
Rinske

hier ook de hik… ook al in de buik
als ze hard moet lachen krijgt ze de hik en dan is de pret zo gadaan echt ziellig ma zou ook echt niet weten wat je er aan kunt doen…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier ook een echt hikkertje. Ook al in de buik, maar dat besef ik me nu pas achteraf ('t ritme herken ik). Ze hikt vooral als ze lekker gegeten heeft en goed geboerd heeft (voor mij dus ook een indicator dat er niet nog een boertje zit hahaha).
Femke wordt er ook ongedurig van, maar ja… kan er verder niks tegen doen. Op een gegeven moment is ze wel afgeleid door het een of ander en dan is 't ook zomaar over, maar ook weer niet altijd.
Niks aan te doen joh.

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Als jullie kindjes de hik hebben, zie je dan ook dat het borstkasje heel ver 'indeukt"? Ik vind het er heel griezelig uitzien…

Lilypie Expecting a baby Ticker

Euhm, ze heeft nog niet de hik gehad als ze in haar blootje lag, dus dat weet ik eigenlijk niet…

Lilypie

Lilypie

Ik zou haar in elk geval rechtop houden zolang ze de hik heeft. Tijdens het hikken kunnen slokjes melk terugkomen en als ze ligt kunnen die slokjes in de luchtpijp terecht komen, kan ze zich verslikken.

Heeft ze altijd op vaste momenten de hik? Normaal krijgen ze dat namelijk als ze te gulzig drinken bijv. Daarnaast houdt de hik verband met de ademhaling, dus ook daar kan een oorzaak liggen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Jun 2009 11:21:52

Danique heeft ook vaak de hik, al moet ik zeggen dat het de laatste tijd juist weer minder is. Voorheen was het ook heel lang, en hard inderdaad. In het ziekenhuis (daar moest ze de eerste 2 weken blijven) zeiden ze dat het geen kwaad kon, en dat het wel kon helpen om haar wat te drinken te geven. En anders het speentje. Schijnt dat de ademhaling dan anders gaat en dat het dan over kan gaan. Maar jah, das ook maar iets wat ik gehoord heb. Heb Danique altijd bij me gehouden als ze de hik had, vond het zelf ook altijd zo zielig. Al betekende dat wel dat ik soms wel een half uur tot een uur met haar kon zitten…

Morgan hikt heel erg als ze zich heel erg concentreert ergens op. Dan gaat ze hikken. Even op der speen laten sabbelen doet ook wel wonderen.

Groetjes,

Michèle

mirte heeft ook vaak de hik, maar dat komt echt door het te gulzig drinken!
Ik moet ze dan wel rechtop houden anders komt er wat terug.

groetjes gytha

Mijn dochtertje heeft haast elke dag wel de hik , vandaag al 4 x!

ik geef haar ook wat water dan of thee of haar speen en meestal is het dan snel over.

xx.Eva.

Bedankt voor de reacties! Ik heb nu gemerkt dat ze niet de hik krijgt van te gulzig drinken, maar juist van het boertje wat er na komt en daar mee ook wat voeding omhoog komt die ze toch weer terug probeert te slikken. Als ze ff gehuild heeft is de hik weer over… iets te drinken geven helpt helaas niet…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Beste Von,
Misschien is het al wel te laat, maar ik wil het toch even vertellen.
Mijn kindje had ook erg veel hik in de buik. Naar de geboorte blijf ze hik aanhouden. Ze spugte en wilde weinig drinken. Na 4 maanden zijn we erachter gekomen dat ze reflux en koemelkallergie had. Later heb ik steeds vaker gaan horen dat als het kindje hik (VEEL hik) in de buik heeft dan kan het een teken zijn van reflux of allergie.

Ik hoop dat het niet het geval bij jullie kindje is want het is absoluut vrezelijk om het mee te maken.

Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en het kindje heeft weer veel hik. We kunnen alleen maar hopen dat het niet weer hetzelfde verhaal wordt.

Heel veel succes met alles!

Mijn zoontje heeft ook reflux en koemelkallergie… Maar ik weet of daar die hik van komt.
Hij had dit ook heel erg en toen we bij de osteopaat kwamen voor zijn hoofdje (had klem gezeten bij mijn lange bevalling…) zeiden ze dat zijn middenrifje erg gespannen stond en dat het daarvan kwam.
Hij is behandeld en nu heeft hij bijna nooit meer de hik gelukkig!
Als hij het heeft duurt het helaas wel lang en komt dan ook inderdaad niet in slaap.

Bij ons word de osteopaat geheel vergoed… Misschien het proberen waard?

@natka1, Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het daar niet zo mee eens ben wat jij zegt. Mijn dochter had echt heel vaak de hik in mijn buik, werd er gek van. Geen allergie of reflux. Maar nu heb ik een zoontje van 7.5 maanden, nooit de hik in mijn buik gehad en heeft een hevige vorm van reflux en is erg allergie achtig aangelegd. Zo kun je zien dat dat dus niet altijd opgaat.

Gr patries

[img]http://by.lilypie.com/34omp1.png" alt=“Lilypie 6 - 18 Ticker” border=“0” />[img]

[img]http://by.lilypie.com/uqttp1.png" alt=“Lilypie 6 - 18 Ticker” border=“0” />[img]

Hey Von,

Als die van ons de hik heeft Geef ik haar een paar slokjes waten en houd het wel weer op.

Groetjes Nicole

Mama van Alicia ( 04-11-2008)

Lilypie 6 - 18 Ticker

Die van mij is ook al zo’n gulzige! Water drinken helpt bij haar idd ook!