Hij wordt ineens hysterisch door de puffer

ik had het er al wel een beetje over bij het topic dat rico bij de dokter is geweest, maar misschien door het onderwerp van dit topic, herkennen meer mama’s het.

Rico heeft nu ventolin gekregen met zo’n airo chamber.
de eerste keer ging het meteen heel goed, maar na die 1ste keer wil hij dat ding niet meer op.
hij gaat heel hard huilen en lijkt het eng te vinden.
hoe krijg ik nu toch die ventolin naar binnen?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Morgan was 5 maanden toen ze ventolin kreeg. Met zo’n airco ding bedoel je denk ik die toeter om hem te laten inhaleren?? Ik legde Morgan op der rug als ik alleen was en dan ‘pinde’ ik der met dat ding vast. Dan ging ze huilen en dan drukte in de puf in. Zo wist ik zeker dat ze alles goed binnenkreeg en het was de enige manier. Als we samen waren dan hield Mervin der vast. Het was allemaal een beetje spartaans maar het werkte wel en ze is er helemaal vanaf gekomen. Op het KDV deden ze het ook met zijn twee.

Groetjes,

Michèle

Keihard zijn Inge, en proberen af te leiden. Wij hebben het in het begin bij Dylano ook met zijn tweeen moeten doen. En als hij huilt is hoe hard ook in ieder geval zeker dat hij het inademt.

Ook heb ik Dylano er mee laten spelen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@Michele: ja jij had zo’n baby inhalator
wij een voor oudere kindjes, die zit net iets anders in elkaar…
In de bijsluiter stond dat hij rechtop moest zitten. met die puffer, maar ik weet niet of het uitmaakt of ze zitten of liggen met zo’n airo chamber

@Michelle: rico speelt er ook af en toe mee, dan is het goed maar zo gauw ik het ding in mn hand heb is het brullen.
hij moet minstens 5 x inhaleren.
maar hij schud met zijn hoofd en wordt er echt bang van… dat moet toch niet de bedoeling zijn?
en ik dacht, ik pak hem op schoot lekker knus, en dan erop zetten.
maar het was huilen en brullen.
rijco was niet thuis dus was het nogal lastig ja…

Vervelend dat hij zo hard moet huilen. Tim was 6 maanden en toen heeft hij ook Ventolin gekrgen. De ene keer ging het goed en de andere keer moest hij heel hard huilen. Wij legde hem ook op zijn rug en duwde de inhaler dan over zijn mond. Helaas heb ik geen tips voor je.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hier ook geen tips, wel 1 eigen ervaring met Ventolin.

Ik ben een aantal maanden erg benauwd geweest door extra slijm, maar dat zat niet in mn longen. De dokter wilde het toch controleren en gaf me twee pufjes. Na een minuut of 5 kreeg ik enorme hartkloppingen en werd ik lich in mn hoofd. De dokter vertelde dat de werking van ventolin adrenaline nabootst, waardoor die longblaasjes open gaan staan. Sommige mensen reageren daar ook op met de andere gevolgen van verhoogd adrenaline. Ik ook dus.

Ik zeg niet dat, maar stel dat Rico ook een heftigere reactie had, heeft hij natuurlijk geen zin in het volgende pufje. Mijn ex heeft heel zn leven al ventolin en er alleen maar baat bij gehad, dus ik wil het middel niet afvallen ofzo, maar dit was mijn ervaring. ik zou rico’s reactie toch even melden bij je dokter.

liefs

hier ook een tijdje ventolin moeten gebruiken en exact dezelfde reactie ieder keer weer
ik denk niet dat het door de werking komt al zou je dat kunnen navragen bij de ha als je twijfelt
maar denk dat het komt omdat hij gewoon gedwongen word om iets op zijn gezicht te hebben en dat is gewoonweg niet leuk het is idd moeilijk maar je moet doorzetten dan maar gillen en zoals gezegd je weet dan zekker dat hij goed inademt hoe vervelend ook.

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

hmm ja bedankt
ik voel me gewoon zo’n boe-man soms snapje
en zn neusspray en tanden poetsen, en snotzuigertje moet ik voor het slapen echt gebruiken omdat hij niet door zijn neus kan ademen.
overdag laat ik hem maar achterwege omdat het zo’n drama is, en ik wil dat ding zo min mogelijk gebruiken…
maargoed dan moet ie ook nog zo’n kapje op
het is allemaal rot voor m en we wisselen dingen wel af
maar wil niet dat hij bang van me wordt omdat ik van die rot dingen moet doen

Hij wordt niet bang van jou Alleen van dat rare ding op zijn gezichtje…daar heeft ie angst voor… Ik kan je geen tips geven…

Met het snotpompje (snotpeertje) kun je ook leuke dingen doen. Lekker mee in zijn nekje blazen, of op zijn wangetjes. (beetje kietelen dus) Zo hebben wij de angst bij Julian weg kunnen nemen. Nu pakt hij hem zelf, doet hem zelf in neusje (of ik de mijne) en een lol dat hij dan heeft! En helemaal als hij er in knijpt en de lucht voelt die er uit komt… Ennuh Inge, wel eeeeeeerst in het pompje knijpen voor je hem in zijn neusje stopt hè, anders schiet het snot naar boven ipv eruit

haha mutsje!
ik snapte wel dat dat op die manier moest ja met dat snot pompje hihi!

Net onder dwang het kapje gedaan
was NIET leuk en hij was zolang aan het uitademen en aan het schudden dat ik betwijfel of ie wel voldoende binnen heeft gekregen
toen hij erna ermee ging spelen zet ie dat ding wel op zn mond en gaat erin zitten hijgen pfff gek kind! ik moest zo hard lachen,
maargoed hij wil dat ding zelf wel tegen zn snoetje houden maar ik mag het niet doen
en als hij eht zelf doet sluit ie natuurlijk niet aan zoals het moet

Misschien zou je een liedje kunnen zingen en dan zeggen als het liedje klaar is mag het kapje eraf.

Inderdaad ja dat is een goed idee dat met dat liedje zingen.
Zo poets ik ook altijd Jony haar tanden als het abc liedje klaar is dan mag zij:D
Nou Inge zingen maar:D:D

dat doen we al
ook tijdens het tanden poetsen maar het heeft geen zin, hij krijst er zo hard doorheen dat ik mezelf niet eens hoor zingen
dan ewet ik de tekst ook niet meer hahaha.
maar goed nu is het gewoon even doorbijten, want het moet nu eenmaal.
zijn slijm is nog steeds niet weg

Is het hoesten al wel minder?

Liefs Michelle

Hier was het eerst ook een ramp,Desteny had ventolin en flexotide,
eerst liet ze het ook niet toe.en moesten wij het ook met zn 2e doen,
de dokter gaf mij als tip om dr met de baby inhalator te laten spelen en naar een paar dagen had ik geen last meer ervan…Nu houdt ze hem zelfs alleen vast.

ik wens je veel succes ermee.vindt het erg sneu voor de kleine

hoi hoi,

damian heeft ook ventolin en flixotide en moet dus 5x daags puffen,dit ging erg moeizaam maar zijn grote neef die hij heeeeeeeeeeel leuk vind heeft ook pufjes…die heeft hem laten zien dat hij ze ook heeft en dat was zo stoer dat het nu geen enkel probleem meer is…helaas moeten wij morgen naar de longarts want de pufjes helpen niet meer…bij jullie misschien ook een kind in omgeving die het ook geruikt ??

@Michelle: ja zn hoest is s’nachts minder,
overdag ietsje erger en zijn ogen tranen nog steeds bij het leven

@De rest: nee hier verder geen kindjes die die dingen gebruiken
ik zelf vroeger wel maar ga het niet voor de lol doen
Het spelen met dat ding heeft geen zin
want dan vind ie het leuk
maar zo gauw ik dat ding goed op zn mond moet zetten is het brullen

Lijkt toch op een vorm van hooikoorts. Je moet eens kijken of het minder is als het een paar dagen regent.

Liefs Michelle

Sinds kort laat ik het Mika zelf doen,dus ik doe 2 spraytjes en hij mag hem zelf op zijn mond vast houden die toeter met dat beertje erop.
Het werkt wel,maar als ik het doet,word hij dus ook hysteries.

Misschien dat je het hem een beetje helpen zelf kan laten doen?

of onder het puffen een liedje zingen.

groetjes Bianca

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

nou zelluf doen is oke, maar dan sluit ie niet goed aan dus ik moet wel helpen…

maargoed ik leg hem nu op het aankleedkussen en dan gaat het ineens wel goed
ik geef hem dat ding eerst, dan zet hij het al op zn mond
ik pas het aan en houdt m mee vast dan de medicijnen puf erop (dat ding vind ie juist zo eng)
en dan sprayen
hij begon ineens aan dat ding te hijgen alsof zijn leven ervan af hing dus dat is mooi hahaha