Hij wil niet meer drinken

Hallo,

Ons zoontje Tigo van 8 maanden wil sinds een paar dagen vrijwel niets meer drinken, maar dan ook echt helemaal niks. Geen melk, geen water, geen thee, geen diksap en zelfs geen siroop of suikerwater (ik ben er absoluut geen voorstander van, maar je moet toch wat…) we hebben al vanalles geprobeert allerlei flessen, tuitbekers, pipet, gewone bekers, de hele dag door kleine beetjes (werkte al helemaal niet, hij werd helemaal gek van mij)…bij voorbaat duwt hij het al weg, als hij 100 ml per dag drinkt dan ben ik al blij… We doen nu dan ook extra water bij zijn fruit en groente en we dopen zijn brood in de melk (maar dan wil hij het soms ook niet )
Gelukkig plast hij wel (niet zoveel als eerst, maar hij heeft regelmatig een plasje in zijn luier) en hij heeft met poepen gelukkig ook geen last… We zijn al bij de dokter geweest, ook omdat hij veel hoestte en koorts enzo had, hij heeft een puffer en antibiotica gekregen. Maar nu is de koorts weg en is hij weer actief (hoesten en zagen nog wel), maar drinken ho maar. Gelukkig geen uitdrogingsverschijnselen, maar we houden het scherp in de gaten.
Ik hoop dat het te maken heeft met een sprongetje o.i.d. en dat het snel weer over is. Iemand ervaring hiermee of een gouden tip???

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

lees met je mee… lex zit in hetzelfde schuitje… hoesten proesten koorts en flesjes weigeren… nu na 5 dagen ging ineens de fles er gisteravond wel in gelukkig huppakee de vlag uit(alexander is ook 8 maand)

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Dat geeft weer hoop!!! Bedankt!

hier ook af en toe van die periodes!
lieke werd ook gek van ons. we waren de hele dag bezig met eten en drinken! pff
nu bieden we wel gewoon op vaste tijden het eten en drinken aan wil ze het niet oke, na een half uurtje nog eens proberen als ze het dan nog niet wil gaat het weg!
Wij dwingen er niet meer mee. meestal eet ze de volgende fles/ hapje wel.
Het blijft een moeilijke eetster maar ja ze goeit goed en plast en poept goed, maar heeft volgens mij niet zoveel nodig! die schema’s van cb zijn ook voor gemiddelde kindjes en alles wordt daar over 1 kam geschoren.
Ik weet nu dat dat een paar daagjes duurt en dan eet ze weer.
Denk maar zo als ze honger of dorst hebben nemen ze het wel!!!

Maar echt niet dwingen!!! 2x aanbieden zoniet weg doen!!! want dwingen en blijven proberen maakt het alleen maar erger.
houdt de plas en poepluiers in de gaten en het gaat echt weer over, maar weet hoe klote je je dan voelt. pfff Ik blijf het ook moeilijk vinden als lieke dit een paar dagen heeft.

groetjes en veel succes Gytha

Tussen week 31,5 en 37,5 is een periode van een sprongetje. Grote kans dat het dat is.

Groetekes, Sje

Hoi hoi,

Hier een gelukkigere mama, gisteravond heeft Tigo een fles van 150 ml op (Nutrilon met Nutrix) het duurde even, want hij nam af en toe een slokje, maar duwde fles niet weg en protesteerde niet. Vanmorgen een papfles helemaal op (moest zelfs bijmaken, kwam in totaal op 210 ml :D). Dus ben benieuwd wat hij vanmiddag doet met de gewone fles opvolgmelk, misschien is hij de melk wel zat, maar dan zou wat anders moeten drinken. In ieder geval zit er voorlopig weer wat in!

Groetjes Verna

Hoi Verna,

Toen Elke rond die leeftijd zat kregen we de melk er ook haast niet in.
Ze vond het gewoon niet lekker.
Wij gaven haar gewoon wat diksap of roosvisee overdag zodat ze genoeg
vocht binnen kreeg.
Haar calcium kreeg ze wel uit de yoghurt die ze wel heel lekker vindt.
Elke drinkt nu af en toe een slokje melk van ons.
Heb er niet zo"n probleem van gemaakt.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 24 week

Nou ik zou het ook geen probleem vinden als Tigo ook gewoon wat anders dronk, maar verder drinkt hij eigenlijk niets…Geen thee, water, diksap of wat dan ook. Dan wordt het wel een probleem lijkt me…

hoi hoi

kan hij geen wondje in zijn mond hebben? mijn dochtertje heeft dat gehad, waarschijnlijk was er iets met de speen niet goed.
ze bleek het wondje op haar verhemelte te hebben en met lidocainegel ging het ineens beter.

het is maar een idee… als het dat niet is heb je dat uitgesloten.

groetjes angela

Thomas had dat vorige week, hij was vreselijk verkouden en als ie aan het drinken was kon ie geen lucht krijgen omdat z’n neusje zo dicht zat

Hoe gaat het nu met Tigo?

Marlous xxx

Met Tigo gaat het nu super, hij is niet meer ziek (snottert en hoest nog wel een beetje), maar hij wil nog steeds alleen maar melk met bambix drinken, nou ja, ook prima! Vraag het volgende keer wel op het cb, anders komt het later ooit wel een keer. Ik blijf wel alles rustig aanbieden, maar stop meteen als hij het niet wil.
Bedankt voor de belangstelling!

Groetjes Verna