Hij vind zich te dik

hoi hoi
daar ben ik weer (ik was mama van 3 jongens) en heb gelijk een dringende vraag.

mijn zoon van 6 vind zich zelf te dik hoe ga ik hier mee om.
hij is namelijk heel niet dik hij is gewoon lekker gezond weegt een kilo of 25
mede dankzij zijn oom die zelf behoorlijk aan de zware kant is is hij zo gaan twijfelen want oomlief zegt altijd ik ben dik jij bent dik daarom zijn wij de beste vrienden. zowel mijn man als ik hebben hem er op aan gewezen maar hij gaat er bij elk bezoek weer op in.
nu was mijn tante (in mijn kindertijd heeft mijn zoon dus nooit wat van meegekregen) anorexia patient dus je begrijpt hoe ik me zorgen maak.
op deze leeftijd hoor je je daar toch heel geen zorgen om te maken.
ik heb dit wel gemeld bij de huisarts hij moet vrijdag voor zijn oorcontrole langskomen en zij zal er dan op spelende wijs over beginnen want ik heb haar gevraagd om een gesprek zonder hem erbij maar dit leek haar beter.
ik zit echt te stressen hier
verder word hij naar mijn weten niet gepest hij is zelfs vrij popilair op school.
maar toch brengt hij het elke dag op en vraagt aan papa mama en broer of wij hem ook dik vinden want hij vind van wel

help please hoe ga ik hier mee om

groetjes

de tijd vliegt voorbij geniet van elke dag

hoi, kan je niet meer bij je oude inlog ofzo?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

hoi hoi

nee ik ben mijn code kwijt en als ik druk op wachtwoord vergeten gebeurd er niks

groetjes

de tijd vliegt voorbij geniet van elke dag

mail me dat even kim@ikkeben.nl

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Heey,

Ik begrijp heel goed dat je je daar zorgen over maakt!
Ik zou het in ieder geval even in de gaten houden.
Ook goed gehandeld ivm de huisarts.

Ik vroeg me nog even af: Vraagt hij alleen of jullie hem ook dik vinden, of weigert hij ook om bepaalde dingen te eten?

Verder denk ik dat je die oom toch even aan moet aan pakken!
Ik snap dat hij het goed bedoeld, maar dit is wel het laatste wat je zoontje nodig heeft. Dit kan net de trigger zijn, waarom hij steeds denkt dat hij dik is.

Verder zou je het misschien ook met hem kunnen overleggen, vragen hoe hij aan dat idee komt.
Succes ermee!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

kimmetje bedankt!!

lalala

wij vinden hem echt niet dik hij is lekker gezond en dat zeggen we hem ook steeds
zijn broer is heel slank en al zijn broeken zakken dan ook van zijn kont af en wij zeggen dan ook dat wij graag willen dat zijn broer wat meer bil had … zodat niet alles zou afzakken
hij eet gelukkig wel gewoon zijn chippies en alles wat hij lekker vind.

wij hebben hem ook gevraagd waar hij dat idee vandaan heeft en dan krijg je als antwoord ik vind dat gewoon maar als zijn oom is geweest zie ik gewoon aan hem dat het hem pijn doet en dat het hem nog onzekerder maakt.

ik weet niet meer wat ik kan zeggen of doen om hem dit uit zijn hoofd te praten
want het is domweg onzin dat hij dik is en dat is juist het enge kijk als hij daadwerkelijk overgewicht had dan zou ik kunnen zeggen ga wat meer sporten of eet wat minder snoepies maar dan nog hij is 6 dat is geen leeftijd om te gaan dieten en dat soort onzin.

groetjes

Volgens mij pakken jullie het dan heel goed aan.
Gewoon blijven herhalen.
Uit zijn hoofd praten is misschien lastig, maar je kan wel laten merken dat jullie dat echt niet vinden.
Verder is het goed dat hij gewoon alles blijft eten, en dat moet je ook in de gaten houden.

Tjaah, en wat ik al zei, die oom aanpakken.

Aan je verhaal hoor ik dat je weet wat anorexia is, dus als je het in de gaten houdt is het prima.
En dat zeg ik niet om je bang te maken, want er is een grote kans dat er helemaal niets gebeurd verder.

Ik hoop dat de ha ook wat voor je kan betekenen.
Liefs, Anne

hoi

ja helaas weet ik wat die ziekte inhoud maar ik blijf hoop houden op een fase en dat dit vanzelf weer over gaat. heb hem zojuist op een spelende manier gevraagd hoe het echt op school gaat en of iedereen lief is dat zit dus echt wel goed maar dat dacht ik al
we houden het in de gaten en hopen op een goede afloop dat hij het op een gegeven moment naast zich gaat leggen. we hebben hem ook uit gelegd dat iedereen verschillend is de een is blond de ander heeft rood haar de een heeft een bril de ander niet etc etc

verder maar even afwachten wat de ha zegt.

bedankt iig

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Ik vind je zoontje dan juist een heel mooi gewicht hebben hoor.

Mijn zoontje van bijna 2,5 jaar oud is 22 kilo en is 1m07,5 lang.
Die is dus 3,5 jaar jonger dan je zoon en maar 3 kilo lichter.

Lees hem dit maar voor misschien dat hij dan weet dat hij een goed gewicht heeft.

Want 25 kilo voor een jongetje van 6 is gewoon normaal hoor volgens mij.

Mijn zoontje van 9,5 jaar is 36 kilo.
Die is wel dun en lang.

Het lijkt mij wel moeilijk hoor om hem om te praten dat hij idd niet dik is maar een mooi gezond jongetje.

Suc6 meid.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

goedemorgen

gister bij de ha geweest en hij was 2,5 kilo zwaarder dan ik dacht maar ook dat vind ik een mooii gewicht gelijk die avond ook mijn zoon van 9 gewogen en die is maar een kilo zwaarder maar die is net als jou zoon lang en dun.
maar nu heeft hij ook van de ha gehoren gekregen dat hij niet te dik is maar precies op de lijn van gezond.ik hoop dat daar de kous mee is afgedaan.
volgens haar hoef ik me niet al te veel zorgen te maken omdat hij er gewoon open over praat als hij het voor zichzelf zou houden zou het een heel ander verhaal zijn.ook heb ik de ha vertelt van de situatie waar ik vroeger mee te maken had wat mijn tante betreft maar volgens de ha komt dat niet voor bij jongens en zeker niet op deze leeftijd … deels ben ik het daar niet mee eens want er zijn wel degelijk jongens die aan die ziekte lijden waarschijnlijk pas op latere leeftijd maar het komt wel voor.

maar ik hoop dat hij nu dat hij een buitenstaander (de ha) heeft begrepen en dat hij zich daar geen zorgen meer over maakt en dan ga ik hard op zoek naar winkels met broeken die wat breder zijn zodat hij geen broeken meer past die te strak zitten…

bedankt voor jullie reacties allemaal

o ja en als oom lief weer langs komt zal ik hem dr even van langs geven als hij weer met een lief bedoelde maar verkeerd aankomende opmerking komt hahaha

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Ik hoop dat hij het van de ha aan wil nemen.

Wil alleen nog even uit de wereld helpen dat het bij jongens niet voor komt! Het kan wel degelijk voorkomen, maar dat is echt niet vaak zo, ong. 1% van alle gevallen.

Liefs, Anne