Hij slaapt nog steeds niet door

Hallo ouders,
Ik strat toch even een nieuwe topic omdat ik erg graag goede ideeen wil krijgen.
Mijn zoontje is nu ruim 5 1/2 maand en heeft het nog niet te pakken om snacht in een ruk door te slapen.
Ik word hier zelf moederloos van en moet er vaak wel meer dan 5x per nacht uit.
Heeft iemand hier soms ook mee gezeten en wat hebben jullie gedaan om hem/haar wel door te laten slapen?
Ik vind het geen optie meer om te gaan inbakeren daar vind ik hem te oud voor!
Mijn neefje (zoontje van mijn zus) sliep plots met 7 maanden compleet door…dus het zit wel in de familie.

Groetjes, Danielle

ons dochtertje is nu 6 maand en slaapt sinds een maandje door
toen we haar vanaf half 11 11 uur wakker maakten voor de laatste fles , die we verhoogd hadden naar 200 ml en de fles van half 7 verhoogd hadden naar 190 ml
plus rijstebleom is ze door gaan slapen
soms word ze wakker en kraait en gilt dan een beetje maar dan gingen we er neit meer heen tenzij het echt huilen was
en nu slaapt ze gewoon door ,

groetjes

Wat vind jij doorslapen Danielle?? Morgan komt zelf voor haar laatste fles en dan varieerd van 23.30 tot 1.30 en ik moet hooguit rond vieren een keer de speen terug geven, maar verder slaapt ze. Sommige vinden dat niet doorslapen. Ik vind op zich van wel want ze huilt verder niet. Hiervoor toen ik haar nog wakker maakte voor de laatste fles om 23.00 was ze daarna van 2 tot 5 aan het spoken.

Is dat trouwens geen optie voor jullie met afbouwen. Hem zelf laten komen voor die laatste fles. Ik weet dat je je ritme wilt houden en dat moet je ook doen hoor als je dat liever hebt, maar ik laat Morgan dus zelf komen en het is al een keer gebeurd dat ze pas om half zes kwam. Nu is het dus geen moeten dat ze slaapt maar ze kan het wel. En ze slaapt ook meteen weer verder daarna. Misschien een optie. Zo heb ik ook 2 tot 3 uur geslapen voor ze komt en daarna slaap ik weer verder.

Sterkte met het juiste ritme vinden enne ik heb wel geleerd hier dat de baby’s ook zelf wel aangeven waar ze aan toe zijn en dat ze niet volgens schema’s te dwingen zijn.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Niks doen, lekker gaan zitten afwachten tot-ie vanzelf door gaat slapen. Doorslapen kun je niet forceren. Een kindje moet daar zelf aan toe zijn.

Moederloos kun je er niet van worden, moedeloos wel overigens.

Dus gewoon niks doen, is de toverformule!

Groetekes, Sje

Hey Sje…

Je hebt een punt hoor…hahaha

Groetjes

Hey Sje…

Maar wat vind jij dan…moet ik hem na zijn groenten (een uurtje of anderhalf later) toch nog een flesje geven en dan naar bed en dan om 9 uur nog ene flesje of na d egroenten geen flesje meer( hij drinkt hem namelijk niet helemaal op en er moet er wel 1 vanaf).

Groetjes…

Doe wat je zoontje zelf aangeeft. Als hij na een uur tot 1,5 uur na zijn groenten al duidelijk aangeeft dat-ie een fles wil omdat-ie daarna de nacht in wil, dan gewoon doen.

Houdt-ie het langer vol om op die fles te wachten, ook goed. Dan is de kans wat groter dat-ie er de nacht op doorkomt.

Ik ben te lang uit de voedingsschema’s om je de gouden tip te geven. Belangrijkste is dat je kijkt naar wat je zoontje het fijnste ritme vindt.

Tegen de tijd dat-ie 18 jaar is, slaapt-ie echt wel door!

Groetekes, Sje

Ik snap dat je moedeloos wordt…maar het gaat ooit komen, echt! Je kan het inderdaad niet forceren, hooguit een handje helpen met bv. speentje. Maar ja, als je er 5x per nacht uit moet is dat ook niet echt een goeie optie hè. Misschien had ik het al eens gevraagd hoor (dan moet je het me maar vergeven) maar als je hem nou gewoon eens laat huilen? Misschien valt 'ie dan wel weer in slaap. Hij is nu misschien zo gewend aan het feit dat jij wel komt als hij piept, dat hij niet meer zelf in kan slapen. En dan hou je het probleem in stand.

Hoi Mriek,

Ja, dat is wat ons mam vandaag ook zei: laat hem eens huilen en ga niet meteen kijken!
Maar weet je…hij heeft wel een slaapzak aan en het word hier in Tilburg vannacht -3 dus heb ik ook een romper met lange mouwen een een pjamatruitje aan gedaan (geen broekje, heeft ie nooit) maar als hij zichzelf bloottrappels dat hij niet meer ondergestopt ligt, dan word hij weer wakker van de kou daarna, dus ik moet toch gaan kijken anders denk ik heel de tijd: hij ligt zonder dekentjes en dus in de kou!

maar…ik ga het vannacht proberen omhem ff te laten huilen (maar ik hoop zo dat het vannacht niet nodig is!)
Ik heb zo’n slaap alweer!

Groetjes…Danielle

Ik leef met je mee en zal duimen voor vannacht!

En als je gaat kijken of hij nog wel onder de dekens ligt, probeer of je buiten zijn kamertje wat licht kan maken zodat je een beetje licht in zijn kamertje hebt en kijk dan even om het hoekje van de deur of hij er nog onder ligt. Zo ja, dan kan je snel weer wegsluipen en heeft hij jou niet echt gezien.

Heel veel succes, het is moeilijk. Maar gewoon eens proberen. Aaron (maar Erik ook) komt nu op een leeftijd dat hij door gaat krijgen dat je komt als hij huilt en dat moet je niet willen… Bij Erik is het zo dat áls hij huilt bij het naar bed gaan (komt niet veel meer voor gelukkig) en ik kom de trap op, dat hij dan stil wordt. Dusssss…de geniepigerd…hihi. En dat was eerder nog niet zo.

Sterkte en succes nogmaals!

quote:
Ja, dat is wat ons mam vandaag ook zei

Oh heerlijk “Ons mam”. Klinkt lekker dichtbij!!! Ik heb ook een “ons mam” en een “ons pap”!!! En ik zelf ben in de familie “Ons Es”. Nou ja of eigenlijk meer “Z Es”.

Groetekes, Sje

Hihi…ja sorry…brabants he…!!!

Groetjes…

Als hij het echt koud heeft Danielle dan stopt ie niet met huilen en kun je als nog gaan kijken. Dan zet het huilen zich door. Het uitprobeer huilen stopt als ze merken dat ze geen aandacht krijgen. Als morgan hele drukke dagen heeft zoals nu huilt ze wel eens even in haar slaap. Nu heb ik een camera in haar kamer, dus ik kan kijken wat ze doet, maar ik wacht altijd even twee tellen of het ‘slaaphuilen’ is of iets anders.

Groetjes,

Michèle

Nee, niks te sorry Daniëlle, ik vind het wel gezellig vertrouwd eigenlijk! Dus ga maar lekker door met ons mam enzo hoor!

Groetekes, Sje

Mijn dochter nu een jaar en een paar dagen, wordt sinds een paar nachten ook wakker voor melk!!! Ze sliep echt sinds 6 maanden door, maar de laatste tijd was ze erg ziek, verkouden en hoesten en buikdiaree…en toen moest ik haar wel eens s’nachts geven omdat ze overdag gewoon niet genoeg kreeg. Nu is ze wel iets beter, maaar gister werd ze toch weer wakker voor een voeding. En laten huilen helpt niet, want je hoort haar maag gewoon knorren echt waar! ze ging niet slapen totdat ik haar haar melk had gegeven…vind dit wel zorgwekkend. Denk van is ze het nu gewoon gewend geraakt van de laatste periode of heeft ze het echt nodig. Wat ze overdag eet varieert, vandaag beter dan gister…ik weet ook niet meer zo goed wat ik moet doen echt!!!

Wat vinden jullie? kan het nog nachtvoeding met een jaar?
Ik geef haar sinds een week peuter groeimelk, van nutriolon in plaats van hypoallergeen 2. Doe ook door de laatste fles nog steeds rijstevlokken…

Hoor graag jullie mening alsjeblieft!

Bedankt alvast

Our littel angel is Larissa

Hoi Vartien.

Nog gefeliciteerd dan met je dochter!
Maar helaas…ik kan jezelf niet helpen omdat onze eerste (en laatste hihi) nog net geen 6 maanden is.
Ik hoop voor je dat er iemand hier op je verhaal reageert en je een “gouden tip” kan geven!

Succes!

Danielle

Hoi Vartien,

Ik heb een vriendin die zat in hetzelfde schuitje. Haar dochter (die is 11 maanden) sliep na ziek-zijn ook ineens niet meer door en wilde ook weer nachtvoeding. Zij heeft dit wél gedaan (maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zeggen dat je het absoluut niet moet doen) en als vanzelf ging het ook weer over. Dit duurde wel een paar maanden, maar het leek wel alsof ze nadat ze ziek was geweest echt weer even moest bijtanken, letterlijk.

Maar wat ik zeg: de één zegt dat je het moet doen en de ander zegt niet aan beginnen want dan is er geen weg terug en went ze er weer aan.

Als middenweg: kan je niet een wat water ipv melk proberen? Ik zeg ook maar iets hoor…

Groetjes!

vartien geen nachtvoeding meer geven gewoon water andrs benje nog verder van huis je kind heeft het niet mer nodig

Ja helemaal met Lieke eens: niet terug naar de nachtvoeding. Inderdaad slokje water ofzo, maar geen nachtvoeding meer! Ze is ook nog eens rond het jaar en dat betekent uitproberen en kijken waar de grenzen van papa en mama liggen.

Dus weg met die melk 's nachts. Kan je een paar nachten kosten, maar dan weet ze dat er met papa en mama 's nachts geen grapjes uit te halen zijn.

Daarbij zit ze ook middenin een sprongetje (zie het oei-ik-groei-boek) dus kan ook dat ze daardoor weer 's nachts wakker wordt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 26 Dec 2008 20:51:54

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb ook zo iets van geen nachtvoeding meer, maar als ik haar maag hoor knorren dan vind ik het wel een ander verhaal…

Ik weet het niet, ik ga het aankijken en zie wel waar het schip strand. Ben bovendien een week of twee nu bij mijn ouders, dus laten huilen is nu even geen optie. Zie wel als ik thuis kom.

JUllie bedankt voor jullie hulp…

Our littel angel is Larissa