Rico doet steeds engere dingen.
hij klimt heel gevaarlijk, klimt uit zijn stoel zodat hij op zijn tafelblad zit.
en als klapper op de vuurpijl vond ik hem net onder zijn hoeslaken van zijn matras.
daar was hij dus onder gaan liggen maar het lag dus strak over hem heen incl het dekbedje voor de helft.
ik schrok me rot, hij was ontzettend warm en piepte helemaal met zijn ademhaling.
hij sliep zo dus al anderhalf uur want hij lag er om half 8 in, en ik hoorde rond kwart voor 8 nog geluiden op zijn kamertje.
wat moet ik nu doen? zijn streken jagen me echt angst aan, want door wat hij allemaal doet kan het wel is minder goed aflopen. jeetje en dan te bedenken dat we in een flat wonen, dadelijk vind meneer het uit een stoel naar de deur te schuiven s’nachts om de knip eraf te doen (zo gehaait is hij overdag ook al geweest)
pfff wat een stuntmannetje…
Hij jaagt me steeds vaker angst aan door streken
Ppff kan me inderdaad heel goed voorstellen dat je daar heel angstig van word!!
En t is dus ook maar goed geweest dat je net nog bent wezen kijken en dat je hem zo onder de hoeslaken aantrof!
Bbbrrr moet er niet aan denken zeg!!
Hoe is hij overdag?
Luisterd hij wel goed als jij tegen hem zegt dat zoiets niet kan of is hij erg aan het peuterpuberen?
Ppff ik zou niet weten wat je er mee aan moet, het enige wat ik kan zeggen is dat je duidelijk tegen hem moet zeggen dat dat niet kan, wat hij doet en dat blijven herhalen hoe irritant dat misschien ook is…
Doe ik hier ook met Nath want dat is soms ook een apie met streken, en laatst ook klom hij op mijn benen, en dook zo voorover van de bank af…
Bbrr … Lastig hoor!!
Nathanael is van 10-06-09
als ik zeg dat iets niet mag probeerd hij het nog 2 keer, en ik blijf uitleggen waarom het niet mag… maar daarna doet ie t niet meer omdat ik hem dan in de hoek zet oid en hij dan ook echt ophoudt. maar kan m moeilijk in zijn slaap terecht wijzen. haha
nee het is eng echt eng dat je weet; hij probeerd alles wat maar gevaarlijk is. ik ben in staat zn hoeslaken van zn matras te halen maar dat is ook geen echte optie toch… kleine draak is het.
haha ja zo kan je het noemen.
En inderdaad hoeslaken van et matras af lijkt mij ook geen optie…
Vraag me wel af hoe hij het voor elkaar krijgt trouwens, als de hoeslaken er nog helemaal om zat?
Ik heb Nath vandaag ook een keer in zijn bedje gezet omdat hij met spullen gooide en na 3x waarschuwen nog niet stopte…
Na 2 min was het weer helemaal over…
Best lastig, die kleine draakjes van ons, maar waarschijnlijk is het gewoon een “irritante” fase…
Ik heb soms bij Nath wel zoiets net zoals hij van de bank af dook, terwijl je hem 10x zegt dat hij bijvoorbeeld niet zo gevaarlijk moet doen van wie niet horen wil moet maar voelen, dan leert hij het misschien af, maar dat is natuurlijk heel wat anders dan wat Rico doet…
Denk dat je wat dat betreft gewoon goed bezig bent en als hij niet wil luisteren gewoon even in de hoek of op de trap ofzo moet zetten…
Dan leert hij het vanzelf wel!
Nathanael is van 10-06-09
nou, ik denk gewoon dat hij uit zijn bed is gestapt en via de zijkant onder het hoeslaken is gekropen.
het is geen “krap” hoeslaken, het is een iets groter formaat dan voor een peuterbed en iets kleiner dan voor een 1 persoons bed.
dus opzich zit het goed vast aan alle hoeken, daarbij trek je het achter niet zo makkelijk los omdat daar zijn dekbed op ligt en dat weegt wel wat natuurlijk.
aan de andere kant liggen knuffels en zijn hoofdkussen dus ook dat kan eraan bijdragen dat het voorkomt dat hij het lostrekt als hij er via het midden onder kruipt.
maar idd wat jij zegt zo doen wij het ook. en idd wat rico doet is natuurlijk wat gevaarlijker, maar volgens mijn moeder die ik nog gesproken had gisterenavond laat, was ik er ook zo 1. dusja dan weten we maar van wie hij het heeft.
maar tjonge we gaan nieuwe knipsloten kopen met een sleuteltje erin.
dan krijgt hij die iig niet open want je moet er toch niet aan denken dat hij s’nachts gaat spoken en ineens op het balkon rond dwaalt. brrr…
Ohhh wat een gek jong heb je toch hahahaha
Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent, maar stiekem moet ik toch wel om zn streken lachen hoor
Hier nog zo’n stuntkaboutertje… ben vanmiddag ook enorm geschrokken!
Ze lag bij mijn moeder thuis te slapen, en wij zaten in de winkel naast het huis met de babyfoon aan.
Hebben niks gehoord van geluidjes, en lag tegen 12 nog steeds te slapen. Ik ging de oudste uit school halen (mijn moeder bleef in de winkel, dus zou haar normaal kunnen horen want ze gaat altijd zingen als ze wakker is).
Dus de oudste (die rent altijd vooruit) was bij de voordeur en belde aan, doet dochterlief ineens de voordeur open!!!
Dat was ook wel even een rare gewaarwording
Was dus gewoon stilletjes uit bed geklommen!
Nu is het gelukkig allemaal goed afgelopen maar pfff wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als ze de deur opengedaan had terwijl wij er niet voor stonden…
Voortaan altijd de deur op slot! En om de zoveel tijd toch maar even gaan kijken… want echt vertrouwen in die babyfoon heb ik nou ook niet meer.
Wat een schrik zeg!
Weetje hoe ik Noah gister middag huilend aantrof in bed?
Hij heeft luxaflex op zn kamer met een gordijn, en hij vindt het nog al interessant om dat luxafles aan het koortje omhoog te trekken… maar nu had ie dat koortje om zn keel gewikkeld (Net als een ophanging) en daaraan zodat het even extra zwaar werd een autootje…
Ik hoorde hem opeens huilen… dus ben er na toegegaan, en zag hem zo zitten…
Ik heb echt gescholden op hem… ik schrok me kapot!!!
Liefs, Melanie
Oh, wat een akelig verhaal! En van Noah ook! Eva liep laatst rond met een zak en wilde die op haar hoofd zetten. Heb ik accuut afgekapt, want dat mag écht niet. Mijn oom zijn buurvrouw heeft een kind verloren op die manier, ze ging even kersen plukken in de tuin en vond haar zoontje van 4 dood…Ze zien het gevaar gewoon niet!
Ik zou denk ik toch een heel strak hoeslaken kopen, want zeggen dat het niet mag komt misschien niet echt over? Eva heeft een strak hoeslaken. En misschien een gewoon laken? Zoals we dat vroegr hadden? Dat schiet een stuk losser? Ik weet niet hoor, denk maar even mee…
Wij zetten hier ALTIJD de deur op de knip, want Eva doet ook zelf de deur open (wij hebben een voordeur met klink) en dat is levensgevaarlijk! Doodeng allemaal! Gelukkig zit die zo hoog dat zij daar nooit bij kan!
Groetjes Rainbow, trotse mama
jeetje wat een akelig verhaal van noah pff!
ook rico heeft gestunt met zijn gordijnen.
hij stond achter zijn gordijnen en rolde zichzelf er “verticaal” in snapj ewat ik bedoel? enfin toen viel uiteindelijk de dikke houten gordijn roede naar onder, NET niet op zijn hoofd, ik schrok me kapot man,
wat een gevaarlijke muts kindjes hebben wij toch!
@Rainbow: idd dat zak over de hoofd trekken gedoe, dat herken ik ook! maar wat jij zei van die knip die zit hier OOK hoog maar hij pakt gewoon een stoel en schuift die naar de deur! echt zo’n wijsneus! hij kan niet leg-puzzelen maar wel zo bijdehand doen en zich gedragen als een stuntman, t jonge jonge
trouwens over dat laken, ja die heb ik ook maar dat vind ik ook geen gezicht als ik hem dan s’ochtends aantref.
hij woelt zoveel in bed en die laken zit niet echt goed vast aan zijn matras natuurlijk dus dat gaat opkrullen. gevolg: s’ochtends oerlelijke strepen over zijn hele lijf en gezicht die pas laat daarna stilletjes aan wegtrekken.
niks is goed, gewoon zonder dekens klaar
Gewijzigd door - MamavanRico op 13 May 2011 22:22:16
Ja het is verschrikkelijk… BAH
Noah kan de deur gelukkig niet open maken… die gaat veeeeeeeeeeeeel te strak.
maar hebben dus ook de klip er bij…
Op de achterdeur hebben we een beveiligde klip… moet je eest een zwart knopje indrukken voordat je hem ophoog kunt doen.
Maar Noah kan er zowieso niet bij, ookal gaat hij op een stoel staan hahaha…
Liefs, Melanie
Hoi Inge,
Ik heb niet alle antwoorden gelezen maar ik dacht meteen aan zo’n babyfoon met camera? Dan kun je beneden toch zien wat hij uitspookt in zijn kamertje…
groet,
Wendy
Ja die moet je hebben!! kun je hem ten alle tijde in de gaten houden! Jammer dat die dingen zo duur zijn, maar in dit geval???
Yep, ideaal! Wij hebben hem hier ook!!
Alleen die van ons is niet infrarood, en werkt dus alleen bij dr slaapjes overdag…want in het donker zie je niks.
Maar die ontsnap poging was dus bij mn ouders thuis, en daar hebben we alleen een gewone babyfoon…
ja maar hij doet het ook s’nachts. en s’nachts slaap ik. dan wordt hij wakker b.v. en als ik s’nachts dan naar het toilet moet waar vind ik meneertje dan? juistem…
Nou dan het geluid dus ook aanzetten, op een hoge gevoeligheid en dan hoor je hem rommelen. Of je moet heel vast slapen, dan wordt het lastig…
ik heb een gewone babyfoon en die staat op het hoogste punt qua gevoeligheid, ik slaap niet diep maar dit hoor ik echt niet, volgens mij sluipt hij erin
Sorry, moet echt even lachen hoewel dit wel enge stunts zijn…Maar meer om die vouwen waar hij dan een paar uur mee rondloopt, hihihi.
Groetjes Rainbow, trotse mama
@Rainbow: haha herken je het dan? ziet er toch nie uit joh! arme ziel en dan heeft ie jeuk en krabt hij zn hele huid rood (wat vervolgens als natuurlijke reactie dik wordt)
nou dan kun je me opvegen hoor!