Hij al 4 dagen zittend

in slaap valt?
ik leg hem telkens weer op zijn rug maar zodra ik s’nachts ga kijken zit hij weer te slapen.
ook s’ochtends idemdito, moet ik hem voort wakker maken omdat hij niet wakker wil worden en dan zit hij ook.
is dit nog normaal?

drukte perongeluk op verzenden maar ik wilde nog vertellen dat hij ook heel veel nachtmerries heeft de laatste tijd.
rond 1 uur telkens, en rond half 4 en dan om 6 uur weer. elke keer rond dezelfde tijden. Niet leuk ook niet voor hem. vanmiddag was hij ontroostbaar

Gewijzigd door - MamavanRico op 07 Jan 2011 23:08:36

Hmm das apart!
Meisje hier valt ook wel eens zittend in slaap, maar dan alleen als ze kwaad is en eigenlijk niet wil slapen. (was vooral toen we met slaaptentje gingen oefenen )
Misschien dat het over is als hij zijn KETJOUW bedje heeft

Wat vervelend dat hij nachtmerries heeft!! Tja heb daar geen tips voor…
Wel met de oudste een tijdje gehad dat hij ook 'snachts steeds rond de zelfde tijd helemaal in paniek was, en totaal onbereikbaar. Had wel zn ogen open, maar leek niet wakker te zijn. Heel eng was dat.
Later kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk ‘night terror’ is geweest. (zie google )
Maar ook daar is volgens mij niets aan te doen.

Tja voor nachtmerries wordt vaak gezegd geen tv voor het slapen, en duidelijk slaapritueel etc… maar volgens mij doen jullie dat allemaal al!

ja het is best eng eigenlijk. haha ja ik zit hem te lekker te maken met dat bedje volgens mij maar dan zou hij toch juist mooie dromen moetnen hebben?
als ik dan vraag: heb je een naar slaapverhaaltje gehad? dan knikt hij wrijvend door zijn ogen van ja. en strekt hij zijn armen uit en zegt: met mama mee,
dit is nu zoiezo al anderhalve week hoor dat huilen s’nachts dat hij met mij mee wil. hij wil de hele tijd bij me zijn en ook s’nachts dus sinds kort.
erg zielig voor hem maar ik vind het wel vervelend als hij me overdag achterna loopt alsof er chocolade aan mn kont hangt (haha honing lust hij niet)
dat boze klopte vanavond wel, hij wilde niet slapen en was boos op mij. toen ik toen straks ging kijken zat hij dus. ik zo slaap je niet? hij hijsliep dus wel. toen ik hem recht wilde leggen werd hij nog boos ook en zei: NEE MAMA! WIL MET MAMA MEE!
tja dat gaat dus niet helaas…
we hebben een heel goed “naar bed gaan ritueel” dus dat kan het niet zijn. hij mag ook een slokje water hebben.
haha ja zijn KEJOUW bed ik ben zoo benieuwd!

Nou ja… mooie dromen hoeft niet… Ook al vind hij het erg mooi!

Jullie hebben het hem natuurlijk wel op foto laten zien, en erover verteld. Maar waarschijnlijk heeft hij werkelijk géén idee wat het nou eigenlijk voor hem inhoud, en hoe het is om daar in te slapen, omdat hij niet anders gewend is dan zn ledikant.
Heel erg spannend voor hem dus!!!

Dus misschien dat ook de nachtmerries wel over zijn als zijn nieuwe bed er is. Dan wordt het veel meer werkelijkheid, en dus ook duidelijker voor hem.

Wanneer komt het hele spulletje binnen?

hmm ja zou ook kunnen, zou ik er dan te vroeg over begonnen zijn? wij hadden de spullen deze week verwacht maar omdat het matras bij hun zelf nog niet binnen was vroeg ze of ze alles volgende week moest verzenden als het matras er ook was, of alle spullen op het matras na deze week al. Ik zei: doe dan maar alles in 1 keer. Zijn gordijnen komen of vandaag of dinsdag binnen.

Tja… daar kan ik nu natuurlijk nog geen oordeel over geven. Daar ken ik Rico niet goed genoeg voor
Maar hier zou dat iig niet gewerkt hebben.

Wij vertellen echt nieuwe dingen pas max. 1 dag vantevoren, anders kan hij zich daar inderdaad niets bij voorstellen, en maakt zich er enorm druk om.
En andere spannende dingen, die hij wel al kent (bijv. vakantie, hij weet wat dat is, kent alleen de omgeving natuurlijk niet) meestal een week of 2 van tevoren melden we het even. En dan later, meestal vraagt hij er dan zelf om, laten we wat foto’s zien van de omgeving (zo handig, internet ) en vertellen we wat er o.a. te doen is. (zwembad, erg belangrijk!)

Toen hij overging in peuterbedje was dat eigenlijk nogal impulsief van mij hij was die ochtend uit zn bedje geklommen, dus we vonden dat het tijd werd voor een ander bed. Dus die avond op marktplaats gesnuffeld, en stond dus dat bedje! Meteen opgehaald en op zijn kamer in elkaar gezet (terwijl hij in zijn eigen bedje lag). Toen het klaar was verteld dat dit een nieuw bedje is voor grote jongens, en gevraagd of hij er nu al in wilde.
Wilde hij toen nog niet, “morgen” zei hij. En de volgende dag zonder problemen in zijn nieuwe bed geslapen!

Zo is hij nu trouwens nog steeds hoor, ook met bijv. schoenen. Gisteren hebben we nieuwe schoenen gekocht, hij helemaal blij mee! Dus ik vroeg of hij ze meteen aan wilde, maar nee hoor. Morgen en vanochtend heeft ie zn oude schoenen in de vuilnisbak gemikt, dus ik verwacht geen problemen als we naar buiten gaan.

@Suzsje: nou weet je wat het punt was. ik wilde het 2 dagen vantevoren vertellen omdat hij zijn bed zelf mocht uitkiezen. het werd of thomas de trein of cars.
hij wilde cars dus hij wist dat hij hem kreeg. maar toen kreeg ik de dag erna een mail (nadat ik hem dus besteld had) dat het matras pas as week binnen zou komen. en vandaar dat hij het ruim een week vantevoren al wist

@Hanna: rico kan nog niet zo goed praten dat hij uit kan leggen waar hij over gedroomd heeft. Ik vraag wel is van: heb je naar gedroomd over dit… of over dat (en noem dan dingen die het zouden kunnen zijn, b.v. teveel bezoek geweest die dag ofzo of papa en mama een meningsverschil, of mama een keertje boos geweest op rico) maar dan knikt hij bij alles ja en daarna weer nee

Haha Nee ik weet dat hij nog niet zoveel kan praten maar kan hij het niet aanwijzen ofzo Tsja ik zeg ook maar wat
Maar wie weet als zn bedje er is, is het misschien helemaal over
Laten we het hopen!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie