Tja… daar kan ik nu natuurlijk nog geen oordeel over geven. Daar ken ik Rico niet goed genoeg voor ![]()
Maar hier zou dat iig niet gewerkt hebben.
Wij vertellen echt nieuwe dingen pas max. 1 dag vantevoren, anders kan hij zich daar inderdaad niets bij voorstellen, en maakt zich er enorm druk om.
En andere spannende dingen, die hij wel al kent (bijv. vakantie, hij weet wat dat is, kent alleen de omgeving natuurlijk niet) meestal een week of 2 van tevoren melden we het even. En dan later, meestal vraagt hij er dan zelf om, laten we wat foto’s zien van de omgeving (zo handig, internet
) en vertellen we wat er o.a. te doen is. (zwembad, erg belangrijk!)
Toen hij overging in peuterbedje was dat eigenlijk nogal impulsief van mij
hij was die ochtend uit zn bedje geklommen, dus we vonden dat het tijd werd voor een ander bed. Dus die avond op marktplaats gesnuffeld, en stond dus dat bedje! Meteen opgehaald en op zijn kamer in elkaar gezet (terwijl hij in zijn eigen bedje lag). Toen het klaar was verteld dat dit een nieuw bedje is voor grote jongens, en gevraagd of hij er nu al in wilde.
Wilde hij toen nog niet, “morgen” zei hij. En de volgende dag zonder problemen in zijn nieuwe bed geslapen!
Zo is hij nu trouwens nog steeds hoor, ook met bijv. schoenen. Gisteren hebben we nieuwe schoenen gekocht, hij helemaal blij mee! Dus ik vroeg of hij ze meteen aan wilde, maar nee hoor. Morgen
en vanochtend heeft ie zn oude schoenen in de vuilnisbak gemikt, dus ik verwacht geen problemen als we naar buiten gaan.