Hier ook een tandje geboren

Na twee maanden kwijlen en knabbelen, is het dan eindelijk zover. De eerste tand is twee dagen geleden doorgebroken. Gelukkig zonder veel pijn. Er is in ieder geval niets van te merken.
Ik merkte het doordat ik Levi bv gaf en hij opeens begon te bijten. Het deed zo veel pijn, dat ik tegen het plafond vloog. Ik met mijn vingers in zijn mond (wat hij absoluut niet leuk vind) en ja hoor, na veel gehannes voel ik daar een tandje.
Vandaag was alweer de tweede te voelen. Onze kleine jongen wordt groot!

Maike, mama van Levi (21-08-2003)

En o ja, ook Levi is helemaal verslaafd aan de tandpasta. Zodra hij de borstel ziet, wordt hij al helemaal wild. Hij laat de borstel niet meer los en als ik dan eindelijk het ding uit zijn handen heb getrokken, krijst hij het uit.
Wat een temperament!

Haha!!
Wees maar blij dat hij nu al zo gek is op die tandenborstel!
Bij Stephan heeft het een eeuw geduurd voordat hij dat ding leuk vond en nog steeds is tandenpoetsen een ramp waarbij erg veel geduld vereist is
En een beetje temperament is wel leuk toch? Haha, zie het al voor me hoor, zo’n klein ventje van 7 maanden in protest!
En vind jij het ook niet zo’n heeeeeel ander gezicht nu hij opeens een tandje heeft?
Bij Stephan kwamen dus eerst zijn twee voortandjes door en als hij dan lachtte vond ik het er zo leuk en eigenwijs uitzien!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 31 Mar 2004 22:12:00

Super schattig. Twee van die tandjes. Al is er nog niet heel veel van te zien, hard bijten ermee kan ie wel!!

Ik verwacht dat we met hem nog heel wat te stellen krijgen in de toekomst, als hij nu al zo goed weet wat hij wil. Het is echt een mannetje van uitersten. Of hij is héél boos, of hij is héél vrolijk. (Meestal vrolijk, hoor!)

Kwamen bij Stephan eerst zijn twee boventandjes door? Dat zie je niet zo vaak. Grappig!

hahahah bij Ryan kwamen eerst zijn onder tandjes door en daarna zijn hoek tanden
hij leek net dracula, nu zijn ook zijn voor tanden boven door en is het weer een ander zicht,

het ene tandje is groter dan de ander en ze staan ver uit elkaar geen gezicht hahaha

gefeliciteerd met de tandjes, op naar de volgende
hahahaaha

Hoi Maike,

Heb even in Stephan’s boek gekeken.
Zijn eerste tandje kwam door toen hij nét 6 maanden was. Twee weken daarna was ook het tweede tandje zichtbaar.
Maar allebei ONDER hoor!

Toen hij nét 8 maanden was kwam zijn eerste boven-tandje door en meteen daarna nog drie!Oftewel: 4 boventandjes tegelijk dus!
Deze keer had hij er dus wel last van (tsja, 4 tandjes tegelijk zeg ) dus hij was een beetje huilerig en beetje koortsig.

Nog geen maand later kwamen er nog twee onder-tandjes door.
Negen maanden oud en al 8 tandjes te zien!

Verder heb ik alleen nog in dat boek staan (betreft zijn tanden dan) dat hij met 19 maanden 6 tanden boven had, 6 tanden onder en 4 kiezen.

Hoi Bianca (Bieb),

Leuk zeg, zo’n boek. Heb je die ergens gekocht, of zelf opgesteld?
Ik heb een babyboek/fotoalbum van baby’s eerste jaar. Daarin hou ik alles bij wat Levi allemaal al kan, ziektes, prikjes uitjes enz. enz.
Leuk om later nog eens door te lezen of te gebruiken op een forum ).

Groetjes,

Hé, wat grappig. Hij maakt er zelf een smiley van!!!
Even uitproberen

:-0

Dat 0-mondje doet ie niet. Jammer.

Hoi Maike.
Rechtsbovenin kun je smileya uitkiezen.Gewoon ero klikken welke je wilt.Alleen die clown doet het niet.
Gefeliciteerd me de tandjes…
Ik heb tot de boventanden doorkwamen borstvoeding gegeven.Want dan is het echt niet meer te harden!!!
Groetjes eljada

Leuk he, dat tanden poetsen.
Sanne krijgt er ook geen genoeg van. Als ze in een slechte bui is en ik pak de tandenborstel, is de bui meteen over.

Liefs Kristel

Ben heel benieuwd welke tandpasta jullie dan gebruiken want bij ons is het een groot drama.
Moet Iris op de commode leggen en hoofd vasthouden en als ze dan gaat krijsen gauw poetsen.
Wij gebruiken altijd Elmex.Niels vindt het wel lekker,dus vandaar.
Groetjes Eljada

ooohhh leuk is dat he moet ik echt zoeken wat hier eerst kwam hoor

ene peotsen vinden ze hier ook leuk
ik begon altijd met kruitvat peuter tanpasta

Ik gebruik Thera med junior. Mierzoet en knalroze maar zonder suiker!

Hoi Maike,

Nog even een (laat) antwoord op je vraagje: dat boek waarin ik dat heb bijgehouden is eigenlijk zijn baby/fotoboek.
Je weet wel, waar sommige dingen al in voorgedrukt staan aan het begin (over de kleur haar, ogen, lengte etc.).
Verder heb ik zelf gewoon dus heel veel van die leuke kleine dingetjes erin gezet (waarvan ik toen dacht dat ik het na ruim twee jaar heus nog wel zou weten haha, niet dus. Je vergeet bepaalde kleine dingetjes toch en dan is het super leuk om dat terug te lezen!)
Verder heb ik daarna nog een soort “dagboek” bijgehouden, maar dan wel om de paar dagen. Maar sinds een jaar doe ik dat niet meer. Het mooie schriftje wat ik daarvoor gekocht had (met harde kaft) was vol en ik ben gewoon “vergeten” een nieuwe te kopen (shame on me!).

Gewijzigd door - Bieb op 02 Apr 2004 20:56:36

Hoi Anita,

Hoe oud was je ook alweer?
Niet toevallig 8 jaar hè??

De groeten van de mamma van Stephan

hahahaha 8 jaar en dan al borstvoeding geven,
wat een fantasie heb jij zeg moeder van 2 schatten.
Ga lekker naar de teletubbies site en laat ons met rust.