Hier een mierenplaag is

en wat moet ik er tegen doen??

Het is echt erg… vorige keer zaten ze alleen buiten nu komen ze ook binnen. Eerst in het portaaltje… later ook op de keuken en in de huiskamer/woonkamer! Voel me echt een smeerlap als ik die dingen zie kruipen…

Lokdoosjes staan er al… maar is weer vies voor Jurian dus … dan weer even weghalen. Er staan er 2 op een plek waar hij niet bij kan!
Alle plakspullen (zoals drinken dat om gaat, snoepjes etc) worden gelijk grondig verwijdert zodat ze daar ook niet op af hoeven te komen.

Maar wat kan ik nog meer doen?

Wat vervelend dat je last hebt van mieren. Heb er zelf nog nooit last van gehad, maar ik weet dat mijn vader altijd stuivers neerlegde. Geloof dat ze niet goed tegen koper kunnen en daardoor wegblijven. Maar het meest effectieve is denk ik uitzoeken waar ze vandaan komen en dan de gaatjes dichten.

Groetjes,
Sandra

Strooi mierenpoeder aan de buitenkant van je huis. En dan niet zomaar de eerste de beste mierenpoeder: mierenpoeder van Bayer. Dat zijn kleine roze korreltjes.

Wij hebben buiten altijd last van mieren gehad tot ik vorig jaar die mierenkorreltjes ontdekte. Had alle mierenpoeders al gebruikt en niks hielp echt.

Sinds vorig jaar geen mieren meer hier buiten.

En als ze niet buiten zitten, komen ze ook niet binnen.

Verder wat je binnen kunt doen is krijtpoeder strooien. Gewoon stoepkrijt over een theezeefje of schuurpapiertje halen en dat krijtpoeder strooien waar de mieren lopen. Niet schadelijk voor Jurian en de mieren blijven er blijkbaar van weg.

Groetekes, Sje

Krijt werkt tijdelijk. Dit haalt namelijk de geur weg maar na een tijdje lopen ze er ook over heen. Dit zelfde geld voor kopen. Je hebt poeder dat hielp hier heel goed en wat ook kan helpen is als je weet waar het nest zit hier kokend water in te gieten.

Groetjes,

Michèle

Inderdaad kokend water in de nesten gieten!!

Verder geen tips…
Succes ermee!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Kokend water gelijk gedaan. Hopelijk werkt dit. Ga ook gelijk overmorgen op die poeder af … want vind dit echt mega vies. En denk door kokend water dat ze tzt ook wel weer terug zijn…

Nesten zitten veelal onder de stenen… dus tja die ga ik niet allemaal weghalen

Wij hebben ze ook. Zooooo goor! Ik krijg er helemaal jeuk van! Ze zitten overal, zelfs op Eva’s stoel! En in de computer! Eva vindt ze ook vies. Dan wijst ze, zegt ze ‘Krai’ en dan ‘bah’! Waarom krai? Geen idee!

Wat helpt zijn inderdaad stuivers en ook lavendel. Die geur is te sterk en daar houden ze niet van. Maar echt afdoende is het niet, dus ik ga ook die korrels zoeken. Waar haal je die?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wij hebben het toen gewoon in de supermarkt gehaald. Maar een tuincentrum zal het zeker ook hebben.

Groetjes,

Michèle

Kijk wel of het niet giftig is voor de kindjes.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Oh ja en voor katten. Weet niet of je ze zelf hebt, maar mochten de katten van de buren wel eens langswandelen wil je denk ik ook niet op je geweten hebben dat die ziek worden.

Groetjes,

Michèle

De Bayer korrels zijn o.a. bij de Boerenbond te koop maar ook bij bouwmarkten bijv.

Wat ook nog weleens tijdelijk wil helpen is puur afwasmiddel in het gat van het nest gieten.

Groetekes, Sje

iiiieh hier zitten ze ook! Op een wel heel ongebruikelijke plaats, namelijk de wc! En hoe ze daar komen, dat word em maar niet duidelijk! Nergens een gaatje te vinden, en in het halletje zie je ze niet! We hebben een mierenlokdoosje er staan, maar dat helpt niks! Er ligt voor de achterdeur (ingang van het halletje waar ook de wc zit) een hele boel zout gestrooid, dat schijnt ook te helpen, maar de mieren laten zich niet wegjagen tot nu toe! Als ik wist waar dat nest zat kon ik kokend water er in gooien, maar die zie ik nergens… Klinkt trouwens wel grof zeg, kokend water of afwasmiddel in het nest gieten, haha!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

He bij mij liepen de mieren letterlijk met de suiker naar buiten toe dat was ook grof Ik kan thuis ook niks laten staan of ze zijn het al aan het aanvallen. Gelukkig minder dan vorig jaar toen was mijn tuin een groot mierennest geloof ik. Ik merk wel dat de winter koud geweest is.

Groetjes,

Michèle

@Anouk, zit de WC dicht bij de kruipruimte? Anders daar voor de zekerheid even checken.

Groetekes, Sje

Nee Sje… We hebben geen kruipruimte! en er zit geen enkele ingang van buitenaf naar de wc, die zit aan de binnenmuur naast de keuken van de buren. Er is nog niet het kleinste gaatje te vinden. De andere kanten van de wc grensen aan onze keuken en kelder, en dan dus de deur die op het halletje van 1x1 meter uitkomen, waar ook de buitendeur en de deur naar de keuken zitten. Hier ook geen gaatje te vinden, dus waarschijnlijk komen ze toch van buiten, al zie je ze nooit in het halletje lopen, of buiten voor de deru, echt alleen op de vloer van de wc…

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Zit er een ventilatierooster in je toiletruimte?

Groetekes, Sje

Hier liep er ook eentje met een stofje ofzo in haar pootjes over tafel! Echt een werk-mier! Ik heb die maar buiten gezet. Vond het zo sneu om zo’n hardwerkend wijfie te doden! Al haar vrienden heb ik wel gekilled, door de gootsteen gespoeld! Er liggen hier nu stuivers, maar morgen toch maar even die korrels kopen. En een goede tochtstrip! Ik zit hier nu alweer te krabben, wat een krioelende beesten!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik strooi altijd zout…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)