Heytjes allemaal


#1

 ik zou graag wat willen vragen :

mijn zoontje is net 8maandjes oud,,maar slaapt ,nog steeds niet door :( overdag geen probleem  dan slaap 2 en soms 3 keer een anderhalf uur en eten gaat ook  heel goed,

om ongeveer 20.00u stop ik hem in en geef ik hem een flesje van 150ml, en slaap ie dan door tot  ongeveer 00.00u,,

en dan tond 2u , rond 4/5u word ie huilend wakker ,, en vanaf ik  zijn flesje van 125geef zuigt ie even en slaapt hij verder maaar soms kan het zijn dat ie heel zijn flesje leegdrinkt,,

ik weet me echt geen raad meer ben zo gestreseerd en en man mijn moe er heel vroeg uit maar als ons engeltje steeds wakker word is werkt dat heel vermoeiend,,

asjeblieft als er iemand is die het zelfde probleem heeft of me raad weet ...

bedankt alvast groetjes Mama's Engeltje


#2

Hoi meissie, jeetje wat een gedoe he en soms sta je machteloos en dat begrijp ik heel erg goed. Maar wat ik vooral begrepen heb uit jouw verhaal is dat hij soms 150ml en soms minder drinkt.  Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik vrees dat jou kleine niet doorslaapt omdat ie geen voldoende voedsel binnen krijgt! Mijne had dat probleem ook. Als je kleine 150ml moet drinken vergeleken met zijn leeftijd en gewicht dan moet je daarmee doorgaan ook al wil hij niet verder drinken. Anders wordt hij wakker omdat hij niet vol zit. Dus hou je strikt aan die 150ml en dan zul je zien dat hij lekker door zal slapen. Hoop dat je er wat aan hebt.

Gr. tatlicatlaq:)


#3

Onze zoon sliep met 5 maanden ook nog steeds niet door. Hij is vrij groot en zwaar en had zijn nachtelijke voeding echt nodig en werd ook vaak om 1 uur wakker en rond 5 uur weer... Ik was er nooit een voorstander van om hem wakker te maken voor een voeding ´s avonds maar ben toch gezwicht. In overleg met het cb ben ik ´m 2 papflessen ´s avonds gaan geven maar dan wel met minder schepjes pap erin. Hij kreeg er een rond 19.00 uur voor het naar bed gaan en ik maak hem wakker om 23.00/23.30 uur voor zo´n zelfde papfles. Hij werd in het begin om 4 uur wakker maar al snel werd dat 5 uur, 6 uur en nu komt hij om 7 uur zijn bed uit. Toen hij nog vóór 7 uur wakker werd gaf ik hem alvast zijn ochtendpap (uit een fles) en legde hem weer terug in bed. Net zolang totdat hij om 7 uur wakker werd. Het heeft een week of 3 gekost maar het is wel gelukt en zonder al teveel problemen en zonder huilen.
Hij is inmiddels zo gewend om rond 23.30 uur wakker gemaakt te worden dat hij met z´n ogen dicht de fles drinkt en direct weer op mijn schoot in slaap valt. Ik verschoon dan ook niet z´n luier (tenzij het echt nodig is) om hem niet onnodig wakker te maken.
Die papfles van 19.30 uur is nu niet meer nodig omdat hij al veel groente met aardappel eet om 17.00 uur. Hij krijgt nog een klein flesje met opvolgmelk om 19.00 uur en gaat dan naar bed.

Ik hoop dat je er wat mee kunt. Veel succes!


#4

Vermoeiend is dat hè?!! Ik weet precies wat het is. Mijn zoontje sliep pas door toen hij 1,5 jaar oud was. Het duurde enorm lang voordat hij van de nachtvoeding af was. Het cb was van mening dat ik moest stoppen met de nachtvoeding, maar het was de enigste manier om nog enigzins nachtrust te kunnen krijgen. Hij was vaak wakker en lag dan langere periodes te huilen. Ik heb zelf ook nog een baan en een dochter die alweer vroeg naast mijn bed stond… ik vond het behoorlijk zwaar. Mijn man sliep er doorheen dus ik was altijd diegene die eruit ging, pff… Uiteindelijk heb ik toch besloten dat het klaar moest zijn met de nachtvoeding en heb ik hem laten huilen… wat vond ik dat moeilijk!!! Maar… na nachtenlang doorzetten sliep hij door! Jouw kindje is nog wel een stuk jonger dan mijn kindje toendertijd, dus ik weet niet of dit wel de juiste methode is voor jouw kindje. Maar ik begrijp je wel heel goed, want het is heel vermoeiend!