Heupdysplasie

Hallo moeders,

ik hoorde vrijdag na onderzoeken dat onze kleine een heupdysplasie heeft. Erg vervelend en naar maar fijn dat ze het op tijd ontdekken (hij is bijna 6 maanden)

Er is iets aan te doen met een spreidbroekje. Ik heb op internet al het e.e.a. opgezocht en ik moet deze week weer op het ziekenhuis zijn voor een behandelplan.

Zijn er moeders die ervaring hebben met een spreidbroek? Hoe reageerden jullie kindjes? Went het snel voor de kleine? Moest het lang in jullie geval en tegen welke beperkingen liepen jullie aan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Eef

Hallo Eef,

Ik heb dit vroeger ook gehad als baby.
Bij mij hadden ze het al bij de geboorte gezien.
Weet alleen niet meer hoe lang dit heeft geduurd. Een jaar misschien?
Bij mij is het allemaal goed gekomen.

Groetjes lisan

Hoi Eef,

Ik heb het zelf ook net als Lisan als baby gehad, ik moest eerst met 6 maanden in gips met de benen omhoog. Dit was een paar weken en daarna in een spreidbroek, maar ik had het ook in behoorlijke mate. Ik heb dacht ik zo’n 2/3 maanden in een spreidbroek gezeten.
Mijn moeder zegt dat ik er nooit last van heb gehad. Ik heb alleen nooit gekropen en ben meteen gaan lopen nadat ik uit de spreidbroek was.
Nu 27 jaar later heb ik er nooit last van. Mijn zoontje is er ook voor gecheckt maar heeft het niet.
Kindjes passen zich makkelijk aan, ik denk dat je er als moeder meer last van hebt.

Succes groetjes…

Hoi Eef,

Onze dochter heeft ook HD en heeft nu sinds 3 a 4 weken een spreidbroek.
De eerste paar dagen vond ze het helemaal niks, huilde ze elke keer als ze hem aan had. Heel zielig allemaal, maar inmiddels is ze er helemaal aan gewend.
Ze lacht nu ook zelfs als ze hem aankrijgt, dus dat maakt het een stuk minder moeilijk allemaal.
Ze moet nu eerst 3 maanden, dan gaan we weer terug naar het ziekenhuis voor nieuwe foto’s en dan horen we hoe lang het daarna nog moet.

Succes ermee!

Groetjes, Guus