Heupdysplasie 23 uur per dag sprijdbroek

Hoi,

Nou ik kom net uit het ziekenhuis en onze kleine meid moet 23 uur per dag een sprijdproek aan, dus hij mag eigenlijk alleen af met aankleden en in bad gaan.

Vanmiddag krijgt ze de sprijdbroek, ze ligt nu nog lekker te slapen, ze heeft geen idee wat er vanmiddag gaat gebeuren. Heb net ook nog even lekker met haar geknuffeld. Vind het zo zielig voor haar, ze zeggen wel dat ze er waarscheinlijk haast geen last van heeft maar toch.

Ben ook wel benieuwd hoe het allemaal gaat, mee in de auto, kinderstoel, kinderwagen, kleding. Over al is vast een oplossing voor te bedenken maar daar moeten we nog even achter komen.

Groetjes Spruit

Mijn nichtje had het ook voor 8 maanden en die heeft er nooit last van gehad " ik denk" omdat ze niet echt iets anders kende. Het komt wel goed; Denk maar aan het eindresultaat Ze zal je later dankbaar zijn!

quote:
Mijn nichtje had het ook voor 8 maanden en die heeft er nooit last van gehad " ik denk" omdat ze niet echt iets anders kende. Het komt wel goed; Denk maar aan het eindresultaat Ze zal je later dankbaar zijn!

Ik denk ook inderdaad dat wij het erger vinden dan zei. Ze is alleen al wel wat ouder dan de meest kindjes met een sprijdbroek, ze al 9 1/2 maand.

maar inderdaad het eindresultaat is het belangrijkst.

We zien wel hoe het gaat, ga haar nu zo uit bed halen en dan gaan we weg. Spannend.
Groetjes Spruit

Lekker nog even knuffelen!

Spannend. Ik hoop dat ze er niet al te veel last van heeft.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat vervelend dat ze een heupbroek moet. Maar het is idd voor het goede doel en volgens mij moet je die broeken tot 1 jaar aan toch ? Dacht dat het daarna niet meer nodig was. Hoe dan ook, ik hoop dat ze er niet al te veel last van heeft en gelukkig is het voor het goede doel.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Wat vervelend dat ze een heupbroek moet. Maar het is idd voor het goede doel en volgens mij moet je die broeken tot 1 jaar aan toch ? Dacht dat het daarna niet meer nodig was. Hoe dan ook, ik hoop dat ze er niet al te veel last van heeft en gelukkig is het voor het goede doel.

Groetjes,
Sandra

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/kWGDp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Hoi,

Nou ze ligt lekker te slapen met haar sprijdbroek aan, ze doet het erg goed, tja hetis natuurlijk ook nog maar de eerste dag/ nacht maar goed. Ze heeft er geen traantje om gelaten , haar mama wel hahaha.

Ze moet de sprijd broek net zo lang om totdat de heupjes helemaal goed zijn. Kan 3 maand zijn 6 maand maar ook wel 9 maand zijn. En omad ze al wat ouder is dan de meeste kindjes die een sprijdbroek krijgen kan het bij haar wel wat langer duren, reken zelf op 6 maand. Ze is nu 9 1/2 maand. We zien het wel.

Groetjes Spruit

och,…het arme ding…geef haar maar een dikke knuffel!

groetjes!!

karin

quote:
och,...het arme ding...geef haar maar een dikke knuffel!

groetjes!!

karin

Hoi,

Bedankt voor de reacties.

Ze doet het echt super, gelukkig,

We vinden het alleen erg moeilijk om haar me t e nemen in de auto, ze past eigenlijk nergens meer in, geen autostoel. Ze heeft wel even in de autostoel van haar broer gezeten een stoel vanavf 15 kilo, maar er zit wel een 3 punts gordel in, dus niet met de gordel van de auto zelf. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar nog zo’n stoel. Weet iemand waar ik die kan vinden, of hoe ik het anders op kan lossen??? Deze hebben we gekocht bij de hema, maar helaas hebben ze die daar nu niet meer.

Groetjes Spruit

quote:

Groetjes,
Sandra

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/kWGDp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Dat tot 1 jaar is een helmpje voor scheve schedel denk dat je die door elkaar haal…

Fijn dat ze het zo goed doet, kan me voorstellen dat je er als ouders meer moeite mee heb dan de kleine zelf. En net wat ze zeggen… ze zal je voor altijd dankbaar zijn!!

Eigenlijk ook geen idee hoe ze dat in de auto doen met die heupbroekjes…

Wilt u uw aangepaste autostoeltje beschikbaar stellen aan andere ouders met een kind in een gipsbroek of beugel, of bent u juist op zoek naar een aangepaste kinderstoel? Dan kunt u een oproep plaatsen in de nieuwsbrief van de Vereniging Aangeboren Heupafwijkingen.
Redactieadres: P. Potterplein 9
5171 XJ Kaatsheuvel of email: annekepereboom@hetnet.nl

Vond dit op de site … mogelijk even contact zoeken wie weet hebben zij de tip?!

Mijn dochtertje Lonneke (9 maanden) heeft heupdysplasie. Doordat haar ene heupkop niet zo snel groeit als de andere, lijkt haar ene beentje wat langer. Zo is het ook ontdekt op het consultatiebureau. Dankzij een spreidbroekje die ze 23 uur per dag om moet (alleen bij het badderen en luierverschonen mag 'ie af) zal het uiteindelijk over zo’n maand of zes weer goed zijn. Gelukkig dus geen operaties of gipsbroekjes!

Dank voor jullie lieve reacties. Lonneke heeft echter bij de eerste controle (na zes weken) al te hoen gekregen dat ze de spreidbroek alleen nog maar 's nachts aan hoeft. Ongelooflijk he? In eerste instantie werd namelijk door de arts gezegd datzeer minimaal zes maanden aan vast zou zitten…
Mijn vriend en iok geloven het maar half en laten de spreidbroek ook om bij elk slaapje overdag. Wehebben liever na zes weken (de tweede controle) dat ze 'm helemaal kwijt is, dan dat ze nog eens zes weken langer moet.
We hebben overigens een autostoeltje gekocht dat een vrij lage rand heeft, waardoor ze (met een verhoging onder d’r billen) inderdaad goed kan zitten. De riemen omdoen is wat lastiger, maar lukt na wat prusten toch.
Een kindertsoel zonder zijspijlen was wat moeilijker, maar hebben we uiteindelijk toch gevonden bij Prenatal in Utrecht.
Overigens ging Lonneke gewoon staan met spreidbroek en al en kroop ze in een razendsnel tempo over de grond.
Volgens de arts was dat waarschijnlijk ook de reden van het vlugge herstel: ze heeft de heupkop zo gestimuleerd dat 'ie echt sneller is gegroeid…

Dit zag ik ook staan… dacht wil het toch even met je delen!!

@mini-boy: zit je ook op een ander forum ofzo? Je blijft toch wel bij ons hè, we kunnen je niet missen hoor…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hahaha … stiekem toch wel trots om zo’n reactie te krijgen. Maar jullie staan op nummer 1. Was gister gewoon even aan het google voor tips voor mede moeders met hun mede probleempjes

Oké, da’s lief van je. Als het daar dan maar bij blijft. Haha!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Oké, da's lief van je. Als het daar dan maar bij blijft. Haha!

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/6FLdp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Hoi,

Nu we een paar dagen verder zijn is ze er al redelijk aan gewend. Ze beweegt zich ook redelijk al spelend op de grond. Het lijkt er zelfs op dat ze nu meer kan qua tijgeren kruipen dan voor heen. Ze is en blijft een vrolijk dametje!

Op stap met de auto is nog wel wat moeilijk, heb een kussen onder haar billen gelegd zodat ze wat hoger zit en de beentjes over de rand vallen maar echt super is het niet ze zit nog steeds een beetje klem, het kan net, de gordel zit ook vrij strak. Dus we blijven zoeken naar een goede oplossing, en eventueel een andere autotoel.

Maar we zijn erg blij dat ze nog net ze vrolijk is en er eigenlijk geen last van heeft.

Groetjes Spruit

Gelukkig maar, fijn dat ze er niet teveel last van heeft. Dat blijft vast wel zo, ze raakt er alleen maar steeds meer aan gewend. Fijn voor jullie!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Gelukkig maar, fijn dat ze er niet teveel last van heeft. Dat blijft vast wel zo, ze raakt er alleen maar steeds meer aan gewend. Fijn voor jullie!

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/6FLdp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Hoi,

We hebben vandaag een andere autostoel gekocht van bebe comfort. De zijkanten kun je daar van verstellen, ze past er net in, met een kussentje onder haar billen. Hier kunnen we wel een tijdje mee verder.

Groetjes Spruit

quote:
Hoi,

Nou ik kom net uit het ziekenhuis en onze kleine meid moet 23 uur per dag een sprijdproek aan, dus hij mag eigenlijk alleen af met aankleden en in bad gaan.

Vanmiddag krijgt ze de sprijdbroek, ze ligt nu nog lekker te slapen, ze heeft geen idee wat er vanmiddag gaat gebeuren. Heb net ook nog even lekker met haar geknuffeld. Vind het zo zielig voor haar, ze zeggen wel dat ze er waarscheinlijk haast geen last van heeft maar toch.

Ben ook wel benieuwd hoe het allemaal gaat, mee in de auto, kinderstoel, kinderwagen, kleding. Over al is vast een oplossing voor te bedenken maar daar moeten we nog even achter komen.

Groetjes Spruit

Hoi
onze dochter had dit probleem ook maar heeft gewoon dubbele pampers moeten dragen en dit voor 7 weken en dit elk moment van de dag, dus we deden 1 pamper gewoon aan en dan deden we de andere pamper erover maar dan omgekeerd zodat je de plakkers bovenaan had en dan naar de rug toe plakte. Op die manier zaten haar heupjes beter in de kom en lagen haar beentjes zo meer open, dit heeft zeer goed geholpen want daarmee was het opgelost, ik weet natuurlijk niet hoe erg het bij jullie gesteld is maar bij ons was haar heupje niet zo erg
Veel succes en weet het is voor het beste en voor de kindjes is het niet echt irritant want ze weten niet beter.
Nadien is het nog zo leuk en als je er dan later aan terug denkt zeg je dan weet je nog toen …
Groetjes