Heup afwijking

Hoi,

Mijn dochtertje heeft waarscheinlijk een heup afwijking. Ze is nu bijna 5 maand.
Ik krijg een verwijs brief, om foto’s of een echo te laten maken.

Heeft iemand hier ervaring mee.

Groetjes Spruit

Gewijzigd door - spruit op 25 Jun 2009 16:39:36

Nee sorry hier heb ik geen ervaring mee, maar ik wil je wel veel succes wensen en hopen dat het allemaal meevalt!

xx.

Hoi hoi,

helaas geen ervaring maar omdat het in de familie bij ons heel erg veel voorkomt (wat ik dus bij Nikki nog niet wist), moet ik met Lisa met 3 maanden ook voor een echo… ik lees dus mee…

Grtz Von

[img]http://lb1f.lilypie.com/G45yp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

[img]http://lbyf.lilypie.com/XFYnp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Morgan heeft een echo gehad omdat ik een beenafwijking heb net al 3 andere vrouwen in mijn fam. De echo stelt niks voor. Ze vond het zelfs wel leuk al die apperatuur. Het duurde nog geen 5 min. Bij morgan was niks te zien dus op dat punt kan ik je niet helpen, alleen succes wensen en hopen dat het meevalt.

Groetjes,

Michèle

Hallo, hier iemand met heupafwijking ervaring. Onze Lieke heeft heupdysplasie en draagt nu al bijna 5 maanden een spreidbroek. Toen we dit te horen kregen in februari was het wel schrikken maar inmiddels zijn we er behoorlijk aan gewend. Lieke is nu 8,5 maand en kruipt ondertussen ook al met de spreidbroek, zelf heeft ze er nagenoeg geen last van gehad ondanks dat ze de spreidbroek al 5 maanden 22 uur per dag draagt. 7 juli moeten we weer terug naar Rotterdam en dan hopen we dat we alles goed zit en dat de spreidbroek uit mag. Ik weet niet precies waar jullie wonen maar in het kinderziekenhuis in Rotterdam zit een geweldige orthopeet, die is echt aan te raden.

Gr. Vivian

Lilypie 1st Birthday Ticker

hoi
Emma heeft ook een echo gehad, ze vond het best leuk!
er was niets te zien dus op dat gebied kan ik je niet helpen…

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Bedankt voor alle snelle reacties.
Morgen bel ik de huisarts voor een verwijsbrief en dan kan ik een afspraak maken en dan zullen we wel zien.
Mijn zoontje heeft ook een echo gehad voor zijn heupjes maar dat was goed. maar vind het toch wel spannend en ben erg benieuwd hoe en wat als het toch niet goed is.
Het cb heeft er naar gekeken en de fisio. En beiden vonden dat er een echo van gemaatk moet worden. Nou jullie horen het wel.

Groetjes Spruit

sucses!!! hoop dat alles meevalt

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Soms doen ze het alleen uit voorzorg zoals bij Morgan dus niet meteen het ergste denken.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Persoonlijk geen ervaring mee, maar wel vanuit onze vriendenkring, waarbij een meisje een spreidbroekje heeft gekregen toen ze ook zo oud was. Nu is ze inmiddels 5 jaar en het gaat super goed. Ik weet niet precies hoe lang ze het broekje gehad heeft, maar ze kon zich er prima in redden. En het is wel even een vreemd gezicht en zal het ook moeilijk zijn, maar het resultaat is er!

Succes!

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Ik heb de huisarts gebeld en kan dinsdag een verwijsbrief ophalen en een afspraak maken in het ziekenhuis voor een echo of foto.

Ben benieuwd, maar jullie horen het wel

Groetjes Spruit

Gelukkig kunnen ze er tegenwoordig zo vroeg bij zijn. Bij mij is mijn afwijking laat ondekt. Ik heb 2 cm beenverschil en dat heeft veel problemen gegeven. Bij morgan letten ze nu al op of zij niks heeft.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

IK dacht dat ze er bij sommige kleintje nog eerder bij zijn.

Mijn dochterje is nu 5 maand.

Vind het wel spannend.

Groetjes Spruit

Morgan was 3.5 maanden oud bij haar echo, maar ze hebben het meteen gedaan omdat ze al op de hoogte waren van mijn afwijking.

Groetjes,

Michèle

Oei nu maak ik me ook een beetje zorgen… ik heb zelf namelijk ook 2 cm been lengte verschil en het zit echt heel erg in de familie… mijn vader en 2 broers en een zus van hem moesten eigenlijk in een spreidbroek en ook de oma van mijn vaders kant… ook een hoop neefjes en nichtjes… toch maar gelijk met 3 maanden een echo laten maken dan ja…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

weet je cb dit?? Want die horen je door te verwijzen met 3.5 maanden. Anders gewoon via de ha laten doen als het je gerust stelt.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

ja gelukkig weet het cb dit, niet van de 2 cm beenlengteverschil (wist niet dat dit er mee te maken had) van mij, maar wel de rest… ik heb idd een verwijsbrief en de HA moest van de KA op het cb ook ff er naar kijken (soort second opninion), maar die zegt idd dat ze pas een echo maken vanaf 3 maanden, dus met 2,5 maand gaat ze ernaar kijken (de HA) en als zij het nodig vindt, stuurt ze ons door. Het duurt namelijk hier ong 2 weken voor je voor een echo terecht kunt en dan is ze 3 maanden . Maar goed, maak me dus wel een beetje zorgen…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Hoi,

Mijn dochtertje heeft ook een verhoogde kans op heupdysplasie, moet een foto gemaakt worden bij 3 maanden (is nu 2 maanden) Dit omdat ik het zelf als baby heb gehad en ook een spreidbroekje aan heb gehad.
En ik kan je zeggen, ik heb er niks van gemerkt en alles is goed met me!
Succes…

Niet bang om zijn. Ik had ook zoiets van oh jee wat als morgan ook heeft wat ik heb. Maar Mervin zegt ook wees blij als ze het nu ontdekken dat voorkomt rugklachten bij haar en ik kan er heel goed mee leven. Dus het is niet het einde van de wereld 2 cm. Mijn nichtje heeft 4 cm das lastiger.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Ik heb een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor een echo. Ik kan er vrijdag 7 augustus terecht. Na de vakantie. We gaan dus eerst even lekker genieten van de vakantie en zien dan wel verder. Jullie horen van mij.

Groetjes Spruit