Hete voeten...wat kan dit zijn?


#1

Ben even weg geweest maar moest aan dit forum denken voor mijn vraag. Mijn dochtertje van vijf klaagt de laatste tijd als ze in bed ligt dat haar voeten zo heet zijn, ze wil dan een koude washand hebben en wrijft daarmee over haar voet (en).
Het is naar mijn idee geen aandacht, geen groeipijn maar wat dan wel?! Als ze er dan op gaat lopen naar bv de wc ( want het is vaak nacht als ze erover klaagt) dan huilt ze van de pijn. Het zakt dan ook weer snel weg. Ik heb hier zelf nog nooit van gehoord maar zegt iemand het wat? De voeten voelen aan de buitenkant gewoon koud aan.


#2

Hoi Denise, welkom terug.
Geen idee wat het kan zijn. Zouden haar voeten tintelen en dat ze niet onder woorden kan brengen wat voor gevoel het is? Best kans dat ze dat betitelt als “hete voeten”.

Ik zou er, zeker omdat de voetjes koud aanvoelen, even met de huisarts over bellen denk ik.

Groetekes, Sje


#3

Hoi Denise,
Meestal hebben kinderen last van groeipijn in de benen, maar voetjes groeien natuurlijk ook, dus dat kan best. Hou haar schoenmaat maar even in de gaten, misschien springt ze meteen twee maten verder…
Het lijkt wel het meest aannemelijk, groeipijn komt meestal s’nachts in rust en zo te lezen heeft je dochtertje overdag geen last met lopen. Als er iets anders aan de hand zou zijn zou je verwachten dat ze daar overdag ook last van zou hebben. Als het aanhoudt en je blijft twijfelen idd toch even met haar de huisarts bezoeken.

Laat je weten hoe het verder is gegaan?
Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#4

Geen last meer van gehad, qua schoenmaat heb ik nog niets gemerkt maar ik hou het wel in de gaten. Ik moet morgen toch even langs de huisarts dus vraag het gelijk even!
En inderdaad, het kan ook zijn dat ze warme voeten met iets anders verward…nog niet eens aan gedacht!!
Ik laat het nog even weten!!! Bedankt voor jullie reacties!


#5

Niets te vinden, het is ook niet meer gebeurd. Ik moet van de dokter met mijn vuist over haar voetje wrijven als ze weer klaagt…en proberen te voelen of de spier in haar voetje warm voelt…dan zou het een ontsteking zijn. Maar volgens mij is het dat niet want dan had ze wel meer pijn ervaren!!!


#6

Fijn dat het verder niet meer gebeurd is en dat je weet hoe je bij een volgende keer moet handelen.

Groetekes, Sje