Ben ik lekker aan het werk vandaag, zegt mijn collega nog tegen een andere collega: moet je die twee mannen met de rooie jasjes zien, die zitten hoog in dat bakkie (later bleek op ± 60 meter hoog).
2 minuten later,
Valt die megagrote kraan ineens omver, tegen een zendmast en vervolgens tegen het gebouw van een groothandel. Het leek wel een film.
Paniek in de tent natuurlijk (wij zitten met ons kantoor + kinderdagverblijf + peuterspeelzaal + 2 basisscholen recht tegenover) Binnen 5 minuten ambulance, brandweer etc, zelf de traumaheli kwam er aan te pas. Alle kinderen van de school die aan het buitenspelen waren stonden er op te kijken. Later vandaag hoorden we dat beide mannen het helaas niet hebben overleefd.
Het zal je maar gebeuren, zwaai je ´s morgens je man en papa uit en dan ineens is er niets meer.
Toch een rare gewaarwording als je zit te werken en 100 meter tegenover je speelt er zich zo´n drama af.
Ps. Vond het wel vreemd dat de school de kinderen gewoon buiten liet, geloof dat ik toch liever de kinderen naar binnen had gehaald, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Christa