Het zal je maar gebeuren

Ben ik lekker aan het werk vandaag, zegt mijn collega nog tegen een andere collega: moet je die twee mannen met de rooie jasjes zien, die zitten hoog in dat bakkie (later bleek op ± 60 meter hoog).

2 minuten later,

Valt die megagrote kraan ineens omver, tegen een zendmast en vervolgens tegen het gebouw van een groothandel. Het leek wel een film.
Paniek in de tent natuurlijk (wij zitten met ons kantoor + kinderdagverblijf + peuterspeelzaal + 2 basisscholen recht tegenover) Binnen 5 minuten ambulance, brandweer etc, zelf de traumaheli kwam er aan te pas. Alle kinderen van de school die aan het buitenspelen waren stonden er op te kijken. Later vandaag hoorden we dat beide mannen het helaas niet hebben overleefd.
Het zal je maar gebeuren, zwaai je ´s morgens je man en papa uit en dan ineens is er niets meer.

Toch een rare gewaarwording als je zit te werken en 100 meter tegenover je speelt er zich zo´n drama af.

Ps. Vond het wel vreemd dat de school de kinderen gewoon buiten liet, geloof dat ik toch liever de kinderen naar binnen had gehaald, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Christa

Jeetje wat erg!
En jah, ik had die kinderen ook binnen gehaald.

Groetjes Miriam

Oh jij toch ook. Tja ik vond het zo vreemd dat ze tussen al die toestanden, alles werd namelijk opgetrommeld, politie, brandweer, ambulance, traumeheli (en die maakt behoorlijk lawaai)lijkwagen enz. 1 van de mannen was op slag dood en heeft nog tot 3 uur vanmiddag bekneld op het dak van de groothandel gelegen, de ander is na een half uur zwaargewond met de traumaheli naar het ziekenhuis in Gent gebracht, maar is daar vanmiddag helaas ook aan zijn verwondingen bezweken.

Al met al was het niet zo´n prettig gezicht en dan al die kinderen die op een rijtje stonden te kijken (basisschoolleeftijd!) ik zou mijn kind daar liever niet mee confronteren als het niet nodig is, sommige kinderen zijn heel gevoelig en kunnen daar misschien best last van krijgen denk ik.

Christa

Tjemig… Eng hoor. En ja, ik vind ook, dat die school de kinderen binnen moest houden, maar ik denk ook, dat dat heel lastig moet zijn. Die horen ook al dat kabaal en basisschoolkinderen willen dan tóch kijken. De onderwijzers hetzelfde natuurlijk, maar dan moeten ze wel weer snel naar binnen, vind ik dan…

gr Monique (ik hoop niet dat je nu nachtmerries krijgt…)

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo

Hè, krijg er de rillingen van! Moet er niet aan denken om dat te zien gebeuren vlak voor mijn neus. En dat moet inderdaad raar zijn om 's ochtens nog je man en pappa uit te zwaaien en dan 's avonds…
Ik had de kinderen toch ook wel naar binnen gehaald als ik lerares op die school was. Ze kunnen het nog beter van binnen achter de ramen bekijken als dat ze er echt met hun neus bovenop staan. Maar dat is mijn idee.
Sterkte!

Groetjes, Bianca

gatsie wat eng zeg, idd raar dat die kids niet naar binnen gehaald zijn, maar ja zo’n kraan en dan die arme mannen

Kussies

op www.maximaal.nl kun je een foto er van zien. Het is echt niet zo´n fraai gezicht.
Ik blijf van mening dat die kids (waren nog kleintjes hoor) naar binnen gehaald hadden moeten worden.

Christa

jeeeee…afschuwelijk! weet gewoon niet wat ik moet zeggen…bah!
Wat verschrikkelijk voor hun familie! Maar ook de kinders, die hadden inderdaad beschermd moeten worden voor dit leed. Natuurlijk mogen kinderen best weten dat er zulke verschrikkelijke dingen gebeuren, maar het "weten"en ervan "horen"is m.i. minder traumatiserend dan het zien. Je kunt een kind zo lelijk beschadigen!! (angsten, etc…) Niet echt pedagogisch doordacht gehandeld vind ik, door de leerkrachten! Hopelijk kun jij het wel “loslaten”??? het lijkt me niet niks om dat voor je neus te zien!

Wat een gruwelijk drama…

Natuurlijk hadden ze die kinderen van het schoolplein moeten halen en binnen begeleiding moeten geven. Ik hoop dat de school nazorg geeft aan de kinderen die het gezien hebben.

i can resist everything except temptation -Oscar Wilde-

gatsie zeg kippevel heb ik nu
jeetje heb er geen woorden voor

maar idd dat die kinderen niet naar binnen gehlaad zijn,maar ja misschien waren de leidster ook geschrokken en stonden ze op dat moment er ff niet bij stil

groetjes bianca

De kinderen waren voordat het ongeluk gebeurde een feestje aan het vieren buiten. Ik denk dat men zo geschokt is geweest dat men “vergeten” is de kinderen gelijk naar binnen te halen. Nadat de traumaheli gearriveerd was hebben ze de kids naar binnen gehaald, maar toen waren we al een half uur verder.

Ik heb het gelukkig zelf niet gezien. Op het moment dat het ongeluk gebeurde zat ik mijn eigen kantoorruimte en die is aan de andere kant van het pand.
Ik kan het wel loslaten, mijn vriend is bij de vrijwillige brandweer en dan leer je dat wel, als je dat niet doet, sta je iedere keer doodsangsten uit als die pieper weer gaat. Alhoewel als de pieper gaat voor hulpverlening heb ik nergens last van, maar als tie gaat voor brand, ben ik toch iedere keer weer een beetje zenuwachtig, zeker nu weer, dat er een paar weken geleden drie brandweermannen zijn omgekomen. Maar ook dat geef je weer een plaatsje, anders kun je niet verder

Christa