Het vliegtuig in en dan...?

Eind april vliegen wij met Julian naar Turkije, voor een week heerlijke zon en rust.
Ik kan me alleen nu al druk maken over het vliegen enzo. Hoe zal dat gaan…

Maar wat mag er allemaal mee het vliegtuig in?
Ik denk dan aan voeding enzo.
Mogen er potjes eten en zo je koffer in om daar te eten?

En mag je poedermelk aan boord hebben? Of word ik dan opgepakt wegens cocainesmokkel ofzo?

Verder nog bruikbare tips?

Groetjes

Lilypie Second Birthday tickers

hahahaha zou eruit zien als je werd opgepakt voor verdenking op cocaine smokkel hihi! maarre…
vloeibare dingen zoals drinken voor de kleine mogen mee ook babyvoeding volgens mij maar ik weet niet of dat in poedervorm mag zoiezo wel in pakjes vorm van die pyjama papjes enzo weet je wel? die zitten ook in kartonnen pakjes dus dat mag zeker (mits het niet meer dan 100 ml bevat. het kan zijn dat de vliegmaatschappij waarmee je vliegt of waar je vertrekt uitzonderingen maakt voor babyvoeding moet je even bellen)
vloeibare producten mag per flesje niet meer dan 100 ml bevatten. overigens mag je het alleen meenemen in een pakje en niet in een fles. dit geld in de hele europese unie nweet niet of turkije daarbij hoort?
Open verpakkingen met etenswaren en fruit mogen vaak niet worden ‘ingevoerd’ in het land van bestemming,Per stuk verpakte tussendoortjes en koekjes zijn dan handig, maar het kan zijn dat je die ook moet weggooien.

Gewijzigd door - MamavanRico op 22 Feb 2011 15:43:39

En zoals potjes Olvarit enzo?
Beetje l*llig als dat door de druk allemaal ‘ontploft’ in mn koffer…

daar heeft het niets mee te maken daar is het wel veilig voor, maar in sommige landen mag het niet worden ingevoerd.
ik denk dat je dan de potjes in een plastic bakje moet doen ofzoiets.
0800-0222626.
dat is het telefoonnummer van nutricia die je informatie kan geven of het mee naar turkije mag
je mag trouewns frutapura meenemen als tussendoortje
en voor eventuele oorpijn kan het helpen de kleine te laten drinken tijdens het opstijgen en tijdens het landen

heb net even nagekeken maar poedervorm mag niet mee. wel nutrilon kant en klaar ook boven de 100 ml zolang het maar geen poedervorm is.
lees net dat potjes ook mogen maar als ze twijfelen aan de inhoud kan het zijn dat ze het openen om te controleren. maargoed dat risico moet je maar nemen dan.

Wij zijn in september naar griekenland geweest met ons dochtertje.
In het vliegtuig mag je gewoon poedermelk/flesvoeding meenemen als je het van te voren in een fles doet. Aan boord kun je dan heet water kopen. Babyvoeding mag ook mee als er op de verpakking staat dat het voor kinderen is.

Je kan inderdaad ook gewoon even bellen voor alles wat je wilt weten van wat je mee wilt nemen.

Groetjes Shirley

Ja, zolang het voor je baby is, mag je alles meenemen.
Dus fruithap in een potje of poedermelk/kant- en klaar, mag allemaal.

Verder kan je in de koffer gewoon potjes meenemen. Dit hebben wij ook gedaan toen Seth 9 maanden was. Ik heb ze toen per potje in een luier verpakt (hadden we daar ook gelijk wat van bij ons), en dat is helemaal goed gegaan.
Houdt wel rekening met de kilo’s, want wij hadden al bijna 15 kilo aan eten bij ons voor Seth En dan moesten we al het andere spul nog!
Is overigens wel gelukt allemaal.

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Wij hadden vorig jaar gewoon potjes, 1 kant en klare fles & zo’n stapeltorentje met poedermelk mee in de handbagage. Niemand die daar moeilijk over deed
Water kun je idd in het vliegtuig krijgen voor een nieuwe fles.

In de gewone koffer hadden we ook nog een heleboel potjes meegenomen (je weet maar nooit wat je in zo’n land kan kopen voor je baby… -> wij gingen naar brazilie). Toen we daar aankwamen keken ze bij de douane wel even raar daarover!!! Maar gelukkig mochten we na kort overleg toch doorlopen. Phew dat was even een zweetmomentje.
Blijkbaar kenden ze dat helemaal niet daar.

op de site van schiphol staat duidelijk dat poedervorm niet mag wel kant en klaar.
dus ik snap dat dan niet?
en daarbij…hoort turkije tot de europese unie? want zo niet gelden er WEER andere regels.

Geen idee ik heb het gewoon gevraagd toen en dat was prima.

dat je geen vloeistoffen ed mee het vliegtuig in mag nemen heeft te maken met alle strenge regels omtrent terrorisme. In een flesje/blikje cola kan bijvoorbeeld ook een explosieve vloeistof zijn verwerkt en ook in een grote tube tandpasta kan heel iets anders zijn verstopt dan de tandpasta. Dat is de reden dat het niet in je handbagage mag. Voor babyvoeding worden idd uitzonderingen gemaakt maar die kunnen per maatschappij verschillend zijn. Bij de een mag bijv wel kant en klare melk mee terwijl bij de andere juist alleen poeder mee mag en je het warme water dan in het vliegtuig kan vragen. Even informeren dus bij de maatschappij waar je mee vliegt of vaak kan je het ook al op hun website vinden. Lekker hoor trouwens, even weekje weg!

mama1980

Hoi,

Mijn collegaatje heeft dit vorig jaar meegemaakt met haar zoontje, (naar Turkije op vakantie)
Het jongetje kreeg de waterpokken (al besmet op heenweg, maar ja dan heb je nog geen blaasjes) , prima vakantie gehad, alleen op de terug weg (ze zaten al in
het vliegtuig, merkte de stewardess op dat haar zoontje wel “vreemde” vlekjes
in het gezicht had, en mochten NIET mee terug. Uitgelegd dat dat de waterpokken waren,
maar dat kennen ze blijkbaar in Turkije niet (wel vreemd, hoeveel Turkse kindjes gaan 's zomers niet op vakantie naar hun familie, die krijgen toch ook de w.p.?)
Maar ze mochten niet mee terug, dus hele fam. weer uit het vliegtuig met loeiende sirenes (ambulance) naar het ziekenhuis (achteraf kon mijn collegaatje er om lachen, maar op dat moment echt niet he!)
en het ventje moest een week in het ziekenhuis blijven apart op een kamertje ivm besmettingsgevaar. Ze mochten ruim een week later pas weer terug naar Nederland. Wel goede verzekering dus geen extra onkosten gehad gelukkig.
Je komt er toch pas achter op het moment dat je blaasjes en vlekjes ziet bij je kindje, en dat hoeft natuurlijk niet op de vakantie te gebeuren. Hier hebben ze het
toevallig een maand beide gehad (nu 5 en 3 jaar).
Over de voeding (potjes) weet ik verder niet veel, wij zijn nog nooit met de kinderen wezen vliegen.

Wens jullie nu alvast een hele fijne vakantie toe!
Groetjes,

Ik zal eens kijken op de website van Transavia of anders even bellen.

Getsie, gisterenavond gebeld door het reisbureau dat er klachten waren gekomen over overlast bij het naburige hotel. Bouwwerkzaamheden… of we evt. om willen boeken! Wel netjes dat ze ons bellen natuurlijk, maar ik was zo enthousiast over de keuze voor dit hotel, echt supermooi en luxe en ik kijk/keek er echt naar uit!
Weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Eerst maar eens de alternatieven horen van het reisbureau.
Vakantiestemming is een klein beetje weggezakt nu…

wat rot!
ja ik zou dan niet gaan naar dat hotel zeker niet als de kleine overdag slaapt. weet je hoe irritant het is als je weg gaat voor je rust en een hoop geboor en gehamer om je heen hoort. niet doen hoor!
ik snap wel dat je vakantie gevoel wat minder is nu maar idd ze mogen je op zn minst iets aanbieden watzeker zoveel “sterren” heeft.

Ik zou omboeken hoor meid, ze bellen je niet voor niets!
Je hebt heel veel mooie hotels in Turkije

Liefs, Anne

Wij zijn vorig jaar naar turkije geweest mijn zoontje was toen 14 maanden
Je mag gewoon voeding wat hij nodig heeft meenemen in het vliegtuig.
Maar niet meer vocht dan 100ml.
Ik had een paar pakjes appelsap als handbagage meegenomen voor Milan…Nou ze werden gewoon afgepakt er werd gezegd dat ik gewoon appelsap aan boord kon kopen,ok ook prima…Dus eenmaal aan boord geen appelsap…Maar goed dat ik nog een pakje had verstopt tussen de luiers…
En de potjes voeding mogen gewoon mee in de koffer…
Hebben wij ook gedaan.
ook mag je volgens mij 1 potje meenemen in de handbagage…
Alleen waar je wel rekening mee moet houden is dat in Turkije s’avonds het eten pas vanaf 19.00uur is vond ik voor de kleine man te laat.
Dus ik had een reis waterkoker meegenomen en rond een uur of 17.30 lekker op het gemakje het potje in de kamer verwarmd in de waterkoker en hem daarna in de kinderwagen gezet en zo kon hij lekker op het gemakje eten ideaal.( waterkoker heb ik ook gebruik om spullen zoals speen en lepels te steriliseren)
En als wij dan gingen eten snoepte hij nog lekker mee met de patatjes
Ik zou wel voor elke dag een potje meenemen want de turkse potjes zijn niet echt lekker.

Goed laten drinken met op stijgen en landen dat is ook wel belangrijk

Iig een hele fijne vakantie

Lekker naar de zon.
Ben ik ook wel aan toe maar ik moet nog een paar maandjes wachten wij gaan in Juni naar Turkije

@anne, gaan we denk ik ook wel doen. Maar weet je, we hebben bewust gekozen voor een hotel met een korte transfer. We komen al een aantal jaren in deze plaats en bevalt heel goed. Wel steeds een ander hotel. De hotels die we evt. dan wel zouden willen, liggen ook allemaal om ‘dat bouwval’ heen, dus dan nog geen rust. Misschien wordt het wel een heel andere bestemming.
Nog mooie tips op een van de Canarische Eilanden?

@carool, dank voor de vele tips. Ik had zelf inderdaad ook al het idee om een reiswaterkoker mee te nemen! Ideaal, ook voor de ochtendfles!

Groetjes

Kijk eens op deze pagina, super hotels voor met de kleintjes! Staan er zowel in turkijke als een in gran canaria in.

http://kidsworldclub.nl/AccoOverzicht.aspx?Beleving=KidsWorld&Thema=BabyWorld

mama1980

Staan mooie dingen op. Alleen we hebben al geboekt via oad, dus kunnen nu niet zomaar naar een andere…
Vandaag belt ze met de alternatieven, dus ik ben benieuwd.

Ja, ik snap dat het jammer is!!
Zeker als je net iets leuks hebt uitgezocht.

Ben zelf wel een keer op Tenerife geweest, maar weet daar niet bijster veel meer van.
Verder ben ik zelf altijd wel fan van Griekenland, met Oad zijn wij daar ook een keer geweest.
Ben benieuwd of ze jullie wat leuks te bieden hebben, en niet tegen het eerste het beste ja zeggen hoor!
Liefs, Anne

Net gebeld. De reisleiding van oad gaat erheen om te kijken hoe erg het is. Dat wachten we dan nog maar even af. 15 mei gaat dat nieuwe hotel open, dus je zou zeggen, als je 24 april een week gaat, 3 weken voor openingstijd, dat er dan geen/weining grof geschut meer rondrijdt, maar dat ze dan meer binnen met de inrichting bezig zijn…??
Ik vroeg naar de alternatieven, maar dat wist ze nog niet. Ze zei, heb je zelf enig idee? Haha, toen heb ik een paar superdure hotels doorgegeven (nog duurdere dan de megadure van ons…) Kijken wat ze doen… dat zou een stunt zijn!