Hoi,
Mijn collegaatje heeft dit vorig jaar meegemaakt met haar zoontje, (naar Turkije op vakantie)
Het jongetje kreeg de waterpokken (al besmet op heenweg, maar ja dan heb je nog geen blaasjes) , prima vakantie gehad, alleen op de terug weg (ze zaten al in
het vliegtuig, merkte de stewardess op dat haar zoontje wel “vreemde” vlekjes
in het gezicht had, en mochten NIET mee terug. Uitgelegd dat dat de waterpokken waren,
maar dat kennen ze blijkbaar in Turkije niet (wel vreemd, hoeveel Turkse kindjes gaan 's zomers niet op vakantie naar hun familie, die krijgen toch ook de w.p.?)
Maar ze mochten niet mee terug, dus hele fam. weer uit het vliegtuig met loeiende sirenes (ambulance) naar het ziekenhuis (achteraf kon mijn collegaatje er om lachen, maar op dat moment echt niet he!)
en het ventje moest een week in het ziekenhuis blijven apart op een kamertje ivm besmettingsgevaar. Ze mochten ruim een week later pas weer terug naar Nederland. Wel goede verzekering dus geen extra onkosten gehad gelukkig.
Je komt er toch pas achter op het moment dat je blaasjes en vlekjes ziet bij je kindje, en dat hoeft natuurlijk niet op de vakantie te gebeuren. Hier hebben ze het
toevallig een maand beide gehad (nu 5 en 3 jaar).
Over de voeding (potjes) weet ik verder niet veel, wij zijn nog nooit met de kinderen wezen vliegen.
Wens jullie nu alvast een hele fijne vakantie toe!
Groetjes,