Het verval nu al is ingetreden?

Ik word oud. Zoals jullie weten, ben ik vandaag 37 geworden. En daarmee is het geestelijke verval ingetreden… Vanochtend trakteerde ik op het werk en vergat ik in de uitnodiging te vermelden hoe laat de taart klaarstond. Dat leverde natuurlijk veel ‘aftakelingsgrappen’ op. Ach ja, kan gebeuren, maar wat er daarstraks gebeurde…ik schaamde me kapot!

We waren met z’n vieren in de stad gaan eten. Gewoon, bij La Place, omdat wij dat lekker vinden en omdat papa daar fan van is. Daarna moest ik bij een winkel een legging van Eva ruilen. Papa, Eva en Max stonden een beetje te wachten tot ik de jongenskleertjes had bekeken…Toen zei papa: ‘Ik ga met Eef alvast naar de videotheek voor een filmpje’. Ik: ‘Is goed, ik kijk hier nog even en neem Max dan mee’. Ik bekeek de kleding en rekende een paar minuten later een stoer broekje en polotruitje af. Ik zeg tegen de verkoopster: ‘Ok, doei!’ en trok de deur open. Zegt ze: ‘Eh…vergeet je je baby niet?’ Ik schaamde me kapot! Ik was Max vergeten! Ik dacht echt dat papa hem ook mee had genomen! Terwijl ik gewoon wist dat hij in de winkel stond en we hadden afgesproken dat IK hem mee zou nemen naar de videotheek…Gewoon totaal vergeten. Ik dacht dat zoiets mij nóóit zou overkomen, maar dus toch…Gewoon te weinig slaap en een te drukke dag met alle felicitaties…Het zijn slechte redenen om je kind te ‘vergeten’, maar het gebeurde me gewoon! Ok, ik zou hem dan wel direct gemist hebben natuurlijk, maar toch! Ik voelde me zwaar lullig. Doe verkoopster moest wel lachen en ik ook wel, maar ik voelde me toch een slechte moeder. Ik hoop dat dit me nooit meer overkomt! Arme Max!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou je wil niet weten hoe vaak ik zoiets gedroomd heb, dat dit met Bo zou gebeuren!! En in mijn droom, ga ik dan terug, maar raak ik de weg kwijt en ben ik koortsachtig aan het zoeken waar hij dan is. Meestal is hij dan nog een kleine baby, en zit hij dan nog in de maxi cosi, en dan vind ik eindelijk na veel tranen en zoeken de amxi cosi, ik helemaal opgelucht, blijkt da Bo er niet in zit!!! Nou dan heb je me helemaal, dan wordt ik soms wakker in paniek en moet ik gewoon even goed wakker worden en kijken bij Bo!! Erg he, heb het niet vaak hoor, maar in de eerste paar maanden na bo zijn geboorte had ik dit toch met enige regelmaat!!

Maar goed, was een droom bij mij, en bij jou gebeurde het voor een deel in het echt, behalve dan dat jij gelukkig het al door had voordat je echt weg liep, en Max natuurlijk niet kwijt was!!

Je moet je niet slecht voelen meid, want ondanks dat het mij nog nooit is overkomen, kan ik me wel voorstellen dat het kan gebeuren als je zo druk bent, en veel slaapgebrek hebt. En je moet maar zo denken, het gebeurt je in ieder geval niet nog een keer!!!

En La Place is gewoon ook lekker eten!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik moest er eigenlijk wel om lachen, al voelde jij je behoorlijk L*llig, maar kan ons allemaal overkomen.

Dus gewoon vna je af zetten.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ja, ik kon er ook wel om lachen, maar toch…ik voelde me toch een beetje zoals die moeder die haar kind in een snikhete auto liet zitten omdat ze het was vergeten…Ik weet het, is geen vergelijk, maar zo voelde ik me wel even!

Kan me heel goed voorstellen hoe lullig je je voelde. Maar meid maak je niet druk, dit kan gewoon gebeuren, hoe vervelend het ook is.

Groetjes,
Sandra

Kan me voorstellen dat je je dan even knap lullig voelt. Maar het was gewoon de schuld van manlief, als hij Max gewoon had meegenomen had jij hem niet vergeten Probeer het van je af te zetten.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

En weet je ik denk als die vrouw niks had gezegd dat jij er zelf vast ook wel achter was gekomen voor je de deur uit zou lopen Dan is er een knop die ineens om gaat
Maak je niet druk joh, het kan de beste overkomen en zolang je hem niet expres vergeet ben je echt geen slechte moeder. En dat zou je nooit doen, dus ben je ook geen slechte moeder

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

schat das geen verval das ontzwangeren, dit excuus mag je nog een maand of 9 gebruiken en daarna begint het verval pas

Nee zonder dollen ik heb het een paar keer gehad dat ik morgan in een ander gangpad liet staan omdat ik het totaal nog niet gewend was om een kinderwagen bij me te hebben en dan hoorde ik iemand zeggen ah wat ben jij een mooi kind, waar is je mamma en dacht ik oh ja die is van mij en riep ik vrolijk mamma is hier met het schaamrood op me kaken Na 3 keer is het niet meer voorgekomen hoor. Enne ik moet je zeggen dat ik nu meer vergeet dan voor mijn zwangerschap en ik ben jonger dan jij

Groetjes,

Michèle

Ik zou het ook de noemer zwangerschap dementie plaatsen. en zoals er al eerder werd gezegt zou je hem missen zodra je buiten staat. Over 5 maanden is het verval.
Je bent geen slechte moeder.

Danielle is geboren op 7-1-2010

Een ding is zeker, je zut het nu NOOIT meer weer doen! Als je zo geschrokken bent, let je in het vervolg NOG beter op. Dus geen nood, er is niks ergs gebeurt en het gebeurt jou niet meer weer.

En je bent echt geen slecht moeder hoor! Kan me wel voorstellen dat je door de schrik dat zo voelt, maar dat is nergers voor nodig!

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Ohjee… kan me voorstellen dat je rot schaamde
Maar gelukkig kwam je er snel genoeg achter.

Ach, gooi het op het ontzwangeren… iedereen kan dit overkomen!
Al kan ik me voorstellen dat je dan ter plekke even door de grond wil zakken. Ik denk ook wel dat je nog geen stap had gezet voordat je er zelf achter was gekomen…

En ach, ik word volgende maand 38 dus ik weet dat je in alle drukte weleens iets meer vergeet… maar dat is menselijk hoor

Groetjes van Sascha en Senne

Grappig hihi!!! Maar op het moment zelf kan je wel door de grond zakken volgens mij … Een moeder van Nikki’s school heeft het ook eens gehad. Die was met haar zoon (toen 6 geloof ik) en baby aan het winkelen en liep zonder kinderwagen de winkel uit (die had ze tussen de kledingrekken geparkeerd toen de oudste iets moest passen, de baby sliep immers toch!)… En toen vroeg de oudste eenmaal buiten: Mam, waar is Rens?! Hoezo lullig hihi!

O sory hoor, maar ik moest zo lachen!
Maar ik kan me voorstellen dat je je lullig voelt ja… Maar dat gebeurt eens, maar nooit meer!
En een slechte moeder? Kan ik me niet voorstellen hoor!

We hebben een keer gehad dat we Luka bij mijn ouders op bed hadden gelegd, toen was hij 7 weken en hij sliep heerlijk. Geen kik gehoord!
Dus tegen 22.00 uur zeiden we dat het maar eens tijd werd dat we gingen, en dat deden we dus ook… Pas toen we echt de drempel overgingen dachten we allebei:" Luka!" Mijn moeder kon haar lachen niet inhouden!
Maar hierna is het nooit meer gebeurt, gelukkig!

Hahahahaha! Gelukkig reageren jullie allemaal hetzelfde! Ik ben het voorval inmiddels een beetje vergeten…Maar ik voelde me zo stom ook, omdat ik weer eens geobsedeerd was door kleertjes…Hahaha! Maar zo te lezen ben ik niet de enige mama die een keer zoiets mee heeft gemaakt! Dat scheelt!

HihIhiHIhIHiHI…hahahahahaha…

Sorry Rainbow maar ik zie het dan in mijn ogen gebeuren!

Ik zie jou al aankomen lopen bij je man…blij met je kleertjes in een tas aan je hand zwaaiend …en dan zegt je man: …waar is de kleine?
DAN was het pas echt erg!

Kan de beste mama gebeuren hoor!

Gr, danielle

ooohw jee meid! ik snap dat je je rot geschrokken bent arme schat!
maar lieverd je hebt echt wel veel aan je hoofd (gehad) he! vergeet dat niet (en dat echt niet)
voel je niet te lang schuldig ik snap je wel hoor!
maar je doet dit natuurlijk ook niet met opzet, en wat ik al zei; je hebt zoveeeeeell aan je hoofd gehad (slapeloze nachten, problemen rondom kleine maxje) keep your head up girl! je bent een topmama!!
enne ohja; je bent ook nog aan het ontzwangeren dus de hormonen kun je ook nog de schuld geven!

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent maar het kan iedereen overkomen. Nog gefeliciteerd met je verjaardag, ben al een paar dagen niet op ikkeben geweest dus las het nu pas.

groetjes Ramona