Het spijt me geen betekenis?

We leren morgan als ze in de hoek gestaan heeft dat ze sorry moet zeggen voor wat gedaan heeft, maar mevrouw zegt nu te pas en te onpas sorry en het spijt me… ik krijg het gevoel dat ze het idee krijgt dat ze daarmee alles wel zo af kan doen. Begrijpt ze de betekenis wel of zegt ze het omdat het haar aangeleerd is en wij (de ouders) het graag willen horen, want ik zeg nu steeds mamma ziet liever dat je het doet of juist niet doet dan dat je sorry zegt, maar of dat helpt??

Groetjes,

Michèle

Oh ja, herkenbaar! Dan denken ze dat ze er met sorry vanaf zijn. Of “ik deed het per ongeluk”. Ja, tuurlijk, daar trappen wij niet in!

Als ze hier te makkelijk “Sorry” gebruiken, krijgen ze te horen “Sorry is geen toverwoordje!”.

Groetekes, Sje

hmm in die fase zitten we nog niet… rico zegt sinds kort uberhoudt pas sorry…
of hij de betekenis echt al weet weet ik niet maar ik denk… persoonlijk… dat ze denken dat ze sorry moeten zeggen als ze iets doen wat niet mag… omdat wij ze juist geleerd hebben als ze stout zijn: je moet wel sorry zeggen. snapje? dat komt niet uit de lucht vallen ofzo.
ik denk dus alleen dat ze weten dat ze het moeten zeggen omdat het zo hoort maar of ze echt de betekenis al weten op deze leeftijd…denk het niet hoor

Herkenbaar. Maar in de zin dat Erik alles wat hij doet en wat niet mag, afdoet als ‘was maar een grapje hoor’. Ja, da-haag. Alsof je daardoor met alles wegkomt.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Morgan is gelukkig niet de enige die misbruik maakt van haar nieuw verworven woordenschat.

Groetjes,

Michèle

@Mriek: haha was maar een grapje hoor ik vind m wel goed

@Michele: Nee haha vast niet Rico gebruikt het alleen niet te pas en te onpas…nog niet

@Inge, Erik vindt het ook een goeie. Hoekt 'ie de kat van de vensterbank onder het mom van ‘lekker knuffelen’ zegt 'ie: “Was maar een grapje hoor, mam.” (dat ‘mam’ is ook nieuw, wel weer leuk…). Alsof de kat dat zo lollig vindt, kerel.

Groetjes,
M

Hihi, ja… Seth zegt dat ook weleens: Met zo’n big smile: Nee, Grapje!!

Ja, heel leuk…:S

Liefs, Anne

@ mriek hier heeft dat geen zin om de kat te hoeken, die hoekt terug

Groetjes,

Michèle

@Michèle, dat doen de onze soms ook. Helaas niet altijd.

Groetjes,
M

haha, ja ik weet het het is niet leuk voor het beestje, maar toch vind ik het wel grappig, zo duikt rico met zijn volle gewicht op onze hond. en dan zeg ik dat dat niet mag zegt hij heel schattig "maar mammieee???"
zovan: het is zoooo leuk!!!

hahaha doet pippy ook, maar die zegt het op zijn Tippiwan’s SOLLY !
maar als ze het doet, voor iets wat niet sollywaardig is, zeg ik da ook, ’ da hoef je geen solly voor te zeggen wijffie, da geeft niks, hopelijk gaat ze het een keer snappen !

Pippy is geboren 17.07.2009

hier is het nu iets minder het strakke regime werpt al wat vruchten af maar helaas zal het nog even duren voor ze de betekenis van sorry kent

Groetjes,

Michèle

O ja, hier hebben we met Nikki een tijdje de “ik-was-het-even-vergeten”-fase gehad

Hou oud was nikki toen?

Groetjes,

Michèle

Pfoe, ff graven … ik denk dat ze toen al wel een jaar of 4 was… maar natuurlijk was ze het niet ff vergeten, dat was meer zoiets als een stopwoordje… misschien vindt mama het dan niet zo erg… LOL!