Het slaapritueel

Wij hebben hier een strak slaapritueel voor de nacht zeg maar. Ongeveer om de dag gaat ze in bad (soms schiet het er bij in omdat ze te moe is) maar in smeer haar wel elke avond in met lavendellotion van Natusan, dan pyjama aan, druppels, tandenpoesten, slaapzak aan en dan naar bed. Op zich niks aan de hand alleen gaat ze dan aan de wandel in der bed. Hoe moe ze ook is. Na een min of 10 gaat ze mieren en ik loop dan meestal even naar boven en leg haar goed, ze vind mij dan heel lief en ik krijg blije kreten en brede lachen. Ik geef dan meestal nog een kus en dan ga ik weer weg. Gek genoeg valt ze meestal vrij snel in slaap daarna. Ze draait nog een beetje en frummelt met de doek. Maar ze ligt op 1 plek en ik hoor haar niet meer.

Ik vroeg me af of mer kindjes dit hebben dat je minimaal nog 1 keer lopen moet. Ik vind het niet erg want het is maar 1 max 3 keer. Als het drie keer moet dan wisselen we af. En ze slaapt dan gewoon goed in en de laatste 2 weken geen tullendienst meer (klop klop klop). Maar blijft dit zo of is dit een tijdelijke bevestiging van dat wij er zijn die ze nodig heeft?

Groetjes,

Michèle

ff wroeten in mijn geheugen bij madelon was dat tot ongeveer een jaar en toen was het over. Denk inderdaad dat het een bevestiging is dat je er nog bent en misschien gewoon nog ff een extra knuffel. Bed weer verkend met het lopen en dan moet mama of papa even komen om je weer goed te leggen

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Dat wisselt. In sprongentijd meestal wel en daarbuiten niet. Nu dus weer wél, hij zit weer ontzettend in een sprong. Ik loop dan heen, zeg niets, kijk 'm niet aan, leg 'm goed, speen erin en muziekje aan en loop weer weg.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

enzo doe ik dat ook…ruben huilen, mama naar boven, speen erin , niks zeggen en gewoon rustig weer naar benee…

groetjes!!

karin

Ik moet soms lopen denk om de 2 dagen ofzo. Leg hem recht speen en muziek aan. Dan gaat hij slapen.
Voordat hij gaat slapen hebben we een ritueel. Pyama aan,tandjes luier. Dan de knuffels gedag zeggen, muziek aan dikke kus en slapen.

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik voer de tijd op wil eerst 5 minuten dan 10 dan kwartier maar meestal redt hij het kwartier niet meer Ook hier is het vaak lachen als ik kom en dan weer dikke tranen als ik wegga vandaar dat ik de tijd opvoer maar ga wel kijken dan na die minuten ook als hij daarna stil is gewoon ff checken of alles goed is

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Silvana heeft dat de laatste tijd wel.
Ik leg ze in bed en geef ze daarna nog even een knuffel. “slaapie slaapie doen, day day” en ga dan de deur uit. Maar Silvana wilt dan nog graag nog 1 knuffel hebben. Tja en als Jacqueline dat ziet wilt ze er ook nog 1.
Als ik dan weer de kamer uit loop weer " slaapie slaapie gaan doen, day day" Als ik dan een “day day” terug krijg weet ik dat het goed is en dan gaan ze dus ook echt slapen.

hier ook exact hetzelfde hoor.
meestal ligt ze flink gedraaid, dus leg ik ze even goed geef ze nog een kusje en ga weer weg. meestal wanneer ik ze lange kreunen hoor maken weet ik dat ze echt bijna slaapt.

liefs,
Rinske

Hoi hoi,

De mijne hier ook hoor. Lekker opstaan en rond de kamer kijken. Tegen zichzelf praten heheh Ik begin ook met 5 minuten later, dan 10 min en dan 15 min. Bij hem kan het wel tot 30 min duren. Die geeft echt niet op… MAar ik merk wel dat de nachten beter gaan (effe afklopen ) Ben deze dagen geen 1 keer in de nacht opgestaan. En dat na een hele lange tijd…

Demi huilt zichzelf ook altijd in slaap (zie topic). Ik laat hem nu gewoon maar liggen. Als ik ga kijken denkt hij dat ik hem eruit kom halen. Als ik dat niet doe gaat ie weer harder huilen. Ik hoor wel aan zijn huilen of hij in slaap gaat vallen of dat er wat aan de hand is. Hij wil ook wel door z’n bed struinen en als hij dan niet lekker meer ligt huilt hij dat ie recht gelegd wil worden. Dat doe ik dan zonder hem inderdaad aan te kijken en wat te zeggen. Soms duurt het wel een half uur voordat hij in slaap valt… (zielig hé?)

Saskia

[img]http://by.lilypie.com/Oqbep2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

Gister is ze wel meteen in slaap gevallen, maar ze was ook heel moe van het spelen met de hond. Maar ik vind het wel fijn om te weten dat ze niet het enige spookje kan zijn

Groetjes,

Michèle

Nee, volgens mij kunnen alle kinderen af en toe spookjes zijn…

Gisterenavond is Demi, na een half uur spelen in bed, huilend in slaap gevallen. Hij huilde heel eentonig dus ben ik even gaan kijken. Lag ie lekker al te slapen, maar nog steeds te huilen, IN ZIJN SLAAP! Ik heb hem nog maar even een beetje wakker gemaakt door hem recht te leggen en wat denk je: hij sliep lekker door! Moet toch niet gekker worden…

Saskia

[img]http://by.lilypie.com/Oqbep2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

Ah gosh lag ie te dromen. Morgan dacht vanacht ook weer dat ze bij een Idols auditie was.

Groetjes,

Michèle

hahahaha tja het is dat t midden in de nacht is en dan dus toch wel minder prettig, maar opzich ook wel weer erg leuk om te horen.

en inderdaad zeker niet het enige spookje.

liefs,
Rinske

Rico gaat meestal dus op zn buik liggen mekkeren, totdat ik kom, ook hij geeft me dan de breedste glimlach die hij maar kan geven. hij weet dan oh dan pakt mama me even vast allleen al om me even goed te leggen, maar dan klampt ie zich dus ook aan me vast zovan: ik vind het fijn dat je bij mij bent.
wij moeten minimaal 2x naar zn kamertje, maar ook wel is 3x.
ik zat me vandaag ineens af te vragen als hij ineens gaat staan in zn bedje, wat dan? dadelijk knalt ie achterover ??
want bedoelde jij dat? dat ze gaat staan in bed?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja idd das eng.
Jesse kan dus al liggend zich zelf optrekken tot zitten. had hij dus net ook in zijn bed gedaan. Met als gevolg naar achtergevallen tegen de rand. Hij moest heeeeeeeel hrad huilen en nu is het rood… arme schat.

Liefs

[img]http://m1.lilypie.com/2o1Vp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Morgan staat ook in bed en is 1 keer gevallen. Pappa hoorde pok beneden. Toen hij bovenkwam lag die muts te lachen. Maar ik merk bij morgan dat als ze 1 keer ergens tegenaan gevallen is dat al ze de volgende keer dreigt te vallen dat ze zich als het ware de andere kant op stuurt.

Groetjes,

Michèle