Het sla-olie avontuur:(

Leuk hoor zo’n ondernemende dreumes! Niet altijd dus!
Joey heeft gisteren de fles sla-olie uit het kastje gepakt, en trots kwam hij laten zien dat hij al helemaal zelluf het dopje er af kan krijgen! En hoe lekker glibberig zijn handjes waren, en hoe heerlijk dat over de keukenvloer smeert, en op zijn gezichtje en in zijn haartjes… Pfffffff! Joey zelf is weer schoon geworden, al lijken zijn haartjes nog iets anders ondanks het geboen met grote-mensen shampoo…
Maar die keukenvloer! Ik blijft maar schoonmaken en dweilen en boenen, maar de vette laag krijg ik niet helemaal weg… Iemand een idee?

Groetjes Anouk

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Oh bah. Niet tof! Heb geen Liny-en-Marjatip voor je, maar misschien iemand anders wel. Dondersteen zeg, die Joey!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Misschien met afwasmiddel? dat breekt echt vet af natuurlijk. Maareh… volgens mij heeft Sje altijd goede schoonmaaktips, of was het nou Asje??

Heerlijk toch, zo’n ondernemend jochie in huis! En eerlijk… je kunt het slechter treffen dan sla-olie!

liefs

Afwasmiddel heb ik geprobeerd, en het is ook niet meer uitglij-vet, maar ik blijf een vette waas zien waar je met je vinger in kan ‘tekenen’. Hahaha!
Tja en het kan erger… Mijn zusje had vroeger mijn potje kokos-wax te pakken en smeerde haar hele lange haar er mee in, trots kwam ze laten zien hoe ‘mooi’ ze was, haha! Nou dat spul was er pas na een week elke dag wassen weer uit!

Groetjes Anouk

ja sje is altijd de redding als het om schoonmaak tips gaat, ehhh ook vaak met andere probleempjes hoor haha

ik zou het gewoon met ajax doen (die zijn toch nergens anders goed voor hhahahaha)met een heet sopje daar zou het toch wel mee lukken verder zou ik het niet weten

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Sorry moest stiekem wel een beetje lachen om je ondernemende dreumes die de slaolie te pakken had. Wel vervelend dat je vloer zo vet blijft. Wij hebben van HG een reiniger voor de vloer. Normaal gebruiken we gewoon sop, maar als er iets op de vloer blijft zitten ofzo dan gebruiken we die. Dus misschien dat daar het vet mee weggaat.

Groetjes,
Sandra

En dan waarschuwen ze altijd alleen maar voor schoonmaakmiddelen op grijp afstand. Ik heb helaas ook geen tip voor je. Even Sje afwachten.

Groetjes,

Michèle

Tja dat bedacht ik mij ook Michèle… De schoonmaakmiddelen staan wel achter slot en grendel, maar stikken in een sla-olie dopje kan natuurlijk ook… Of een slokje sambalsaus, lijkt me ook niet fijn… Peper in je oogje… Jeetje, misschien ook maar een slot op dat kastje!

Groetjes Anouk

zout strooien
Deze tip heb ik van een kok

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Bij ons staan al die dingen hoog moet ik zeggen. Inderdaad uit angst dat ik de olie niet meer van me laminaat krijg.

Groetjes,

Michèle

Hier is Sje! Wat is het probleem? Ah, een dreumes die vriendschap heeft gesloten met een geopende fles sla-olie.

Ik zou het eens proberen met Dasty Ontvetter. Die is te koop in spuitflacons bij de Wibra. Ik heb daar al heel wat vettigheid mee weggekregen uit mijn keuken en op andere plekken.

Als je daar niet zo makkelijk aan kunt komen dan zou ik het met een zo puur mogelijke ontvetter proberen. Dus niet zomaar een scheutje allesreiniger of afwasmiddel in een emmer water, maar bijv. 1 op 1 mengen met water, dat erop smeren en even in laten trekken. Daarna goed een paar keer dweilen.

Ondanks dat de vloer niet vettig meer aanvoelt, zit er blijkbaar toch nog vet in je vloer, dus je moet een sterke ontvetter hebben. Geen idee wat voor vloer je hebt, maar je zou het anders ook eens met een sopje met spiritus of ammonia kunnen proberen. (En met dat sopje bedoel ik alleen water + spiritus of alleen water + ammonia. Geen ander schoonmaakmiddel erbij want de verschillende middelen kunnen chemisch reageren en giftige gassen vormen!).

Doe dat dan wel als de kleine moppen in bed liggen en ventileer de ruimte goed want vooral ammonia is gemeen spul.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 26 May 2010 13:49:18

Ik zag de titel staan en moest al lachen want ik had hem al door Maar indd wat en rotzooi is dat. Hier staan die dingen ook allemaal hoog.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Wat goed van Joey dat hij zelf het dopje eraf krijgt! Whahaha!

Oh oh! Je maakt het mee he met die kleine boefjes!

Heb verder geen tips maar heb wel even smakelijk gelachen om je verhaal! (sorry)

Groetjes,
Margot

Let op, bij een natuurstenen vloer, kan ammonia de tegels beschadigen. Op natuursteen kun je niet zomaar alle schoonmaakmiddelen gebruiken.

Groetekes, Sje

Het stomste is dat ik een van de meest makkelijk te reinigen vloeren heb! Gewoon vinyl (schrijf je dat zo? haha) Maar wel de goedkoopste die er was, want we wilden een zwart/wit geblokte vloer in onze 50’s amerikaanse stijl keuken, en de duurdere varianten waren alleen in kleine blokjes te vinden… Misschien is het vet wel gedeeltelijk in het zeil getrokken…
Maar het is zo goed als weg gegaan met amonia met water, bedacht me zelf ook ineens dat ik daarmee ook de kozijnen ontvet als ik ga schilderen, en het klopte! Bedankt voor alle tips!
Ik zou dat voorraadkastje ook het liefst boven willen, maar ik heb maar 2 kastjes boven, een voor servies, en die moet ik ook niet beneden hebben staan want dat zou Joey ook geweldig vinden! En een met de lekkere dingetjes als chips, koek en snoep… Veel te moeilijk ook voor Joey om daar van af te blijven…
Ik hoop dat ik gauw een vaste baan heb, dan kunnen we gaan verhuizen en een huis kopen, haha! De mooiste keuken kopen we, en het huis wat erbij hoort komt op de tweede plaats

Groetjes Anouk

En een klein plankje in de keuken maken en het daarop zetten?? Dat hebben wij ook. Wel meerdere planken maar daar staat oa olie op.

Groetjes,

Michèle

hahahaha, HEERLIJK!
ik lachte me rot om je verhaal echt grappig!
maar wel erg vervelend dat snap ik ook…
wij dweilen gladde dingen weg met spiritus in dweilwater
en dan ventileren zodat rico geen last heeft ervan

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Een plankje staat al een paar weken op de klusjeslijst, maar ik vrees dat het een 10-jaren plan is… Ik wou dat altidj al graag, maar het kon nooit omdat de gijzer tussen de twee keukenkastjes zat. Nu is die gijzer weg, en kan het dus wel. Toch maar even aandringen bij man-lief, want dit olie-avontuur hoeft voor mij niet nog eens!

Groetjes Anouk

Rijco heeft ook boven het gasfornuis gewoon een plank vastgezet met van die houdertjes, weet je wel daar staat bij ons alles op, kan hij nooit bij
maarre heb je het nog schoon gekregen?
behalve spiritus werkt amoniac ook, maar dan wel doen als de kleine ukkies te bed liggen

deze tip komt trouwens van mn vriend haha, die werkt nogal vaak met ontvetter als schilder, die moest soms dingen opknappen die ZO vet waren, enfin dat werkte perfect. dus zou het zeker proberen

trouwens wat voor vloer had je nou? want op zijl/laminaat werkt het perfect, en op tegels trouwens ook

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100513/lRiv.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“89” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/mGJ4p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 27 May 2010 09:46:45