Het potjes verhaal;WEER droog vanochtend!


#1

Ik ben echt trots, ik ben eigenlijk nog nooit zo trots geweest als nu… (wel vaker heel trots maar dit is echt het toppunt hoor!)
want het gaat echt goed nu op het potje.
vorige week vrijdag had hij 1 plasje gedaan (een paar drupjes)
daarna een hele week niets. terwijl ik hem er wel opzette. ik zet hem er nu gewoon 2 keer per dag op omdat hij 2 keer per dag aangeeft dat hij moet.
nu heeft hij al 3 dagen achter elkaar geplast op het potje, en niet een drupje nee echt een kwart potje vol! hij heeft 6 stickers gekregen want hij heeft dus 2 keer per dag 2 keer geplast. echt zoooo supergoed en je moet dat gezicht is zien!
we zingen dan heeeeeeel blij: Rico deed een plasje, 3x en dan: rico deed een plasje plasje plasjeeeeeeeeee!!! op heeeeeet potje potje potje potje potjeeeeeee.
(tja je moet iets haha!) maar hij wordt helemaal gek serieus als ik begin te zingen en te dansen want EERST krijgt hij het muziekje van het potje (koninklijk potje) DAN roept hij; jaaaaaaaa een pasje en een drupjeeeeeeeee!!! en dan begin ik als een hysterische mama te dansen en te zingen
hij springt door de kamer als een blije gup en vervolgens mag hij een sticker uitzoeken en hem in het volgende rondje plakken… (peuterplasboekje)
vervolgens rent hij weer naar het potje en krijst hij heel blij: KIJK!!! mama KIJK!!!
hahaha echt zoooo goed van hem!!!
hij is helemaal happy en ik ook! ondanks de nare dingen van de laatste tijd die ook rico heeft meegekregen lijkt even de zon zowel letterlijk als figuurlijk te schijnen. hoe gelukkig je je voelt als je ziet dat je kind helemaal buiten zinnen is van blijdschap!
ik kan wel janken (ik zit hier ook met tranen in mijn ogen… niet zo zeer om het zindelijk proces maar hoeveel blijdschap hij laat zien pff jankbal haha)

Gewijzigd door - MamavanRico op 06 May 2011 20:47:45

Gewijzigd door - MamavanRico op 06 May 2011 20:51:02

Gewijzigd door - MamavanRico op 18 May 2011 10:49:45

Gewijzigd door - MamavanRico op 19 May 2011 08:13:27


#2

Goed hoor van Rico… hier totaal geen enig teken van zindelijkheid. Af en toe zegt ze mamma plassen en dan gaat ze naar de wc maqar verder dan een hmpffff komen we niet.

Groetjes,

Michèle


#3

ja wel he!!!
ohw… en op het potje lukt ook niet? vaste momenten van e dag misschien? Rico geeft het ook niet altijd aan hoor soms zet ik hem er zelf op als ik denk dat hij moet (na het eten of na het drinken ofzoiets)
en zo gauw hij die sticker binnen had (de 2e sticker dan…want na de eerste had ie zoiets van tja…boeien!) en mama die helemaal hysterisch deed gaat het ineens goed! ik denk als het 1 a 2 keer lukt en er staat iets heel leuks tegenover zoals een sticker etc ze het snel doorkrijgen. maar ik klop nog af hoor voor je het weet is het volgende week weer helemaal niets
en daarbij… ze zijn eraan toe wanneer ze eraan toe zijn… lukt het wel is het heel leuk enzo maar lukt het niet… dan zeg ik ook tegen rico; goed geprobeerd hoor! doe je hardstikke goed.
en dan voelt hij zich ook niet zo vervelend (hij gaat wel even huilen dan als die pamper weer aan moet want hij wil PERSEE een sticker… en die geef ik niet als hij niks doet… en daarbij. rico zat de eerste paar keer ongeveer een kwartier op het potje… wij gingen gewoon spelen met autootjes en ineens gebeurde het.
terwijl ik hem de eerste dagen na de 1ste sticker, hem er dus afhaalde na een minuut of 5.
en toen dacht ik; misschien moet ik meer geduld hebben. en na die paar keer geduld hebben. zit hij er ipv een kwartier nog maar hooguit 10 minuten op en soms maar 5.
en ik denk dat hij het op die manier door gaat krijgen van; hee ik geef het aan en dan ga ik zitten en dan ga ik plassen. wat nu nog 5 a 10 min duurt kan dadelijk ook binnen een minuut gebeurd zijn natuurlijk.
hmm njah misschien heb je er iets aan…


#4

Top hoor, dat doet Rico hartstikke goed! Enne, kan je dat liedje en dansje niet een keer filmen?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#5

ohw god hahaha ik sta volgens mij kei voor paal uberhoudt al… ik zou het ook niet durven te doen als mijn vriendinnen kijken hahahaha. papa ziet het wel uiteraard en die begint dan ook kei hard te lachen… zal ik het er een keer op wagen? hmm weet nog niet hoor…


#6

@ Inge als ze er meer notie aan zou geven zeg ik ja, maar vaak vraag ik het aan haar en dan is het nee alleen als een van ons gaat wil ze ook. Volgens mij vind ze die luier wel makkelijk. Net als met poepen dan zegt ze moet poepen en dan wil ik ghaar op de wc zetten en dan gilt ze nee doe het zo. En dan houd ze zich vast aan de tafel, je hoort een hoop gezucht en gekreun en je ziet zo die luier groeien.

Groetjes,

Michèle


#7

@Inge, doe toch maar

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#8

@Michele: het komt ook gewoon vanzelf, rico wiilde een half jaar geleden wel en na een dag ineens toch niet meer. en nu gaat het dan al een aantal dagen goed. maar wat ik al zei misschien houdt dat straks ook wel weer op. het komt zoals het komt toch?

@Mriek: jaja… en jij maar lachen


#9

Ik ben wel in voor een lolletje

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#10

hahaha grapjurk!!
trouwens, vanochtend zei hij duidelijk: moet pasje doen! en rende naar de pot.
binnen 1 minuut had hij zn halve potje vol geplast
dus het dansje en het liedje weer… maar net moest hij weer… en hij deed een heel klein plasje.
maar toch voldoende dat het potje muziek ging maken dus ik ook dansen en zingen… komt papa toch binnen met een vriend!!! die kwamen terug van een wandeling… oohhhww…

Gewijzigd door - MamavanRico op 25 Apr 2011 13:28:55


#11

Haha, gelukkig heb je al een kerel en hoef je geen indruk meer te maken op ander manvolk

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#12

Wat super van Rico.

Groetjes,
Sandra



#13

Heeeel goed van Rico

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#14

@Mriek: als vrouw wil je toch altijd vrouwelijk zijn ongeacht of je een vent hebt of nie kom op, ik leek wel een kleuter hahaha lekker onvolwassen…maar hee wel een gekke mama en daar gaat het om

het gaat nog steeds super!
gisteren gaf hij het telkens zelf aan
en hij plaste elke keer
hij heeft inmiddels 11 of 12 stickers. en vandaag lukte het niet zo geweldig. elke keer maar een paar drupjes (zoals rico dat noemt)
maar dat kom twellicht door de spanningen van het ziekenhuis e.d.
morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen (hoelang duurt zo’n zindelijk maak proces? dadelijk is zn stickerboek vol en hij plast nog in zn broek hahahahaha)


#15

ik vind het echt onwijs knap van rico!! Daar mag je zeker super trots op zijn, ennuh…dat dansje, dat zal ik waarschijnlijk ook doen, een dergelijk typje ben ik wel!! en bo dan kijken, zo van, doe is normaal mama!! hahahahahaha, maar goed, bo is nog niet zover, en ik vind het super knap van Rico!!! You Go Rico!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers


#16

wat goed zeg van Rico! echt heel knap!
ik zou denk ik toch ook wel hetzelfde doen en helemaal wild worden hahaha.

hier ook deze week begonnen, de dame wil geen luier meer aan en omdat het nu toch vakantie is zijn we maar is met de training begonnen.
nu geeft ze het nog niet aan, ze roept hard BAH als ze dus al geplast heeft en moeders kan gaan dweilen haha maar het begin is gemaakt.
wij hebben geen plasboekje maar heb zelf iets in elkaar geflanst met plaatjes van Dora en daar mag ze dan een sticker op plakken wanneer ze idd op de wc geplast heeft (of een paar druppels, vind ik ook prima), wist niet dat er van die boekjes waren haha maar ach het is hetzelfde idee. ben benieuwd hoe snel (of langzaam ) het hier gaat. en idd ook als het niet lukt zeg ik al dat ze heel goed doet.

liefs,
Rinske


#17

de meeste van jullie lazen het al op hyves maar goed, rico heeft dus ECHT op het potje gepoept gisterenavond! en het gaat wel ZO goed!! hij kreeg EN een cadeautje omdat zijn eerste blz van het peuterplasboekje gevuld is met alle stickers die er te plakken vielen (20!!!) en hij kreeg dus 2 stickers omdat hij gepoept had.
vandaag heeft hij maar een heel klein beetje in zijn luier geplast en verder heeft hij 4 keer aangegeven dat hij moest plassen, en ik heb hem zelf er nog 3 keer opgezet. en de hele pot vol geplast haha!

alleen nu zit ik met een klein ietsje…
hij heeft namelijk"moeite" met iets…
als hij begint te plassen gaat hij METEEN opstaan! zovan: yeaahhh een plasje!!
maar dan is hij nog niet uitgeplast
dus ik moet telkens zeggen: nog even zitten rico en alle plasjes eruit plassen.
en na 4 keer opstaan is hij eindelijk klaar en zit dus die pot half vol.
maar wanneer blijft hij gewoon xzitten tot hij helemaal klaar is? ik bedoel… is het logisch dat hij zovaak ook gaat staan alsof ie schrikt en/of te blij is dat hij het persee wil zien dat het gebeurd is zeg maar… ??

hopelijk antwoordvan van de mama’s die hier al mee te maken hebben (gehad)


#18

Nora is natuurlijk een meisje, dus ik zeg maar wat, maar kun je hem niet staand laten plassen bij de wc met een krukje? Dan kan hij het allemaal goed zien en op de 'grote mensen wc" (zo noemt Nora het).

Noor wil ook meestal kijken als ze plast, maar op de wc kan dat ook zonder op te staan (met een brilverkleiner) Hoe is Rico met de wc ipv het potje?

liefs


#19

@Liske: dankjewel voor je antwoord, want ik weet echt even niet hoe nu verder zeg maar…
nou ik ben allang blij dat ik hem zittend kan laten plassen ik denk niet dat hij begrijpt dat hij staand ook kan plassen, niet nu we net bezig zijn… (alhoewel…vanaf gisteren tot en met nu al wel 11 stickers erbij!!)
ik heb toevallig net geprobeerd voor ik je bericht las… hem op de wc te zetten maar hij wil persee op het potje en nog niet opde wc.
terwijl dat handig zou zijn want dan kan hij er niet zo gemakkelijk af snapje?
het opstaan wordt steeds vaker na elk klein drupje en hij staat al plassend op zeg maar. omdat hij zoooo enthousiast is!
daarbij vraag ik me ook af…
ik zette hem er op vaste tijden op. maar nu ook tussendoor als hij het aangeeft. tot nu toe is zijn pamper sinds vanochtend gewoon droog omdat hij al 3 keer heeft geplast.
maar hoe vaak plast een peuter die zindelijk is op een dag op het potje? in het BEGIN van het zindelijk proces???
ik heb zoveel vragen en ik heb echt antwoorden nodig ik weet niet waar ik het anders moet vragen dan hier…


#20

Het echte uitplassen komt later. Ze kunnen het nu nog niet zo lang ophouden als wij bijvoorbeeld, die spieren moeten ook getraind worden natuurlijk. Nora gaat ook wel een keer of 10 per dag naar de wc. Best arbeidsintensief!

Wat je anders tegen dat staan kunt doen, weet ik ook niet eigenlijk. Misschien samen een liedje zingen en kijken na het liedje ofzo??

Succes!

liefs