Het potje

Er zijn hier vast wel moeders die me kunnen helpen

Zoals julie misschien nog wel weten heb ik op 1 december het eerste berichtje geplaatst over Lucas die op het potje had gepoept. Hij blijft het ook volhouden. Natuurlijk is het ook een spelletje maar regelmatig poept hij op het potje. Hij heeft nu ook een paar keer op het potje geplast.

Tot nu toe zit hij op het potje als hij daar zelf om vraagt. Ik heb besloten dat ik toch maar wil beginnen met trainen, wel rustig aan natuurlijk. Maar waarom niet als hij er zelf mee begint?

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat zo’n beetje ga aanpakken. En misschien een paar goede tips?

Ik hoor het wel.

Groetjes Miriam

Iemand tips

Groetjes Miriam

nee sorry, misschien de meer ervaren mama’s

Kussies

niet uit ervaring als "mama"maar wel in mijn werk… ben met zindelijksheidstraining bezig met pubers…maar mnet het verstandelijk nivo van peuters…weet niet of je er wat over wilt weten???

Nee he, alles weg wat ik getypt hebt, zucht… Druk weer op fout knopje…

Nou opnieuw: mijn Lucas is er nog lang niet aan toe, knap hoor van jouw Lucas!!!

Veronica is overdag helemaal zindelijk en de nacht begint er ook aan te komen. Zij ging op het potje voor de lol (en de dr… hahaha), dus zetten we het potje in de buurt, maar al snel wilde ze graag op de wc. Telkens zeggen: Veronica als je moet, zéggen hoor! Dat deed ze dus. Al vrij snel deden we dr geen luier mee om. Ze was natuurlijk wel eens nat, maar ze voelde het dan wel gelijk goed, dat dat vervelend was dus. Dát heeft heel goed gewerkt, binnen 2 dagen was ze zindelijk. Ze kreeg wel een schone broek aan natuurlijk, maar we zeiden wel erbij, dat dat vieze gevoel kwam, omdat ze niet naar de wc ging. Gaan we weg, moet ze éérst plassen van mij. Op een paar ongelukjes na, gaat het al heel lang goed.

Maar ja Veronica is wel een stukje ouder dan Jouw Lucas natuurlijk…dus of het op dezelfde manier kan, weet ik niet hoor.

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo