Afgelopen zaterdag was de intocht van de sint bij ons op het dorp.
Maarr… omdat de sinterklaas hier niet op zijn paard durft is mijn vader elk jaar paardepiet, en rijd dan met de sjees (tweewielige kar) achter het paard.
Dit jaar kon hij niet, omdat we met de sieraden op een fair stonden, maar mijn broer zou het overnemen.
Maar die belde 'smorgens op, dat er ruim 10 cm sneeuw lag waar het paard gestald was!!
Was dus veel te gevaarlijk om zo met een trailer te gaan rijden…
Helaas was er bij ons op het dorp weinig begrip voor (HIER lag tenslotte vrijwel niks), dus een hoop sagerijnige pietengezichten . Uiteindelijk hebben ze toen maar een ronde door het dorp gedaan met een cabrio
Ik had de oudste verteld dat zijn beide ooms zwarte piet zouden zijn, maar achteraf is mijn oudste broer dus helemaal niet geweest.
Maar hij bleef stug volhouden dat hij van allebei zn ooms pepernoten had gehad!
Terwijl we het 2 jaar geleden verzwegen hadden, en toen opa toen dus als zwarte piet aan kwam, en we vroegen “hé, wie is dat nou?” zei hij OPA! En wij zeggen, Neee dat is zwarte piet!, nou echt niet, het was gewoon opa, hahaha hij zag niet eens dat hij verkleed en gesminkt was.
Vorig jaar zag hij het wel, oh, dat is opa verkleed als zwarte piet.
En nu zegt hij dat hij dus beide ooms gezien heeft als piet… terwijl er maar 1 was? Gek ventje!
De rest van de pieten was trouwens wel ‘echt’ hoor!