Het ook nooit goed is met eten

Zoals de meeste wel weten heeft N. eigenlijk altijd slecht gegeten, wat best veel zorgen heeft gekost en hij ruim een jaar niet gegroeid is.

Het laatste half jaar begon ie langzaamaan toch wel weer te groeien gelukkig, en kookte ik alleen voor hem wat ie lekker vond (wel alleen gezonde dingen hoor hij kreeg echt niet elke avond frietjes ofzo ). Maar dan nog had ie moeite met zn bordje leeg eten.

Nah… nu de laatste paar weken is ie ineens omgedraaid!!!
Hij lust nog steeds vrij weinig hoor, maar als ik alles volgens zijn ‘regeltjes’ klaarmaak krijgt hij best een gevarieerd menu. Nu eet ie de laatste weken dus steeds gewoon zijn bordje leeg!
En… Komt ie 'savonds nog standaard een keer uit bed omdat ie honger heeft!!! Dan krijgt ie nog een boterham, en die eet ie met smaak op! Ik weet niet wat me overkomt, hahaha. Zou ie nu weer ineens een groeispurt maken?

Ben natuurlijk wel heel blij dat ie weer goed eet, maar dit is ook wel weer een beetje overdreven natuurlijk. Ben het eigenlijk een beetje zat dat ie weer elke avond uit zn bed komt om te mekkeren over eten…
Het is ook nooit goed he?!!

ja het is wel heel fijn dat hij weer goed eet, maar misschien toch iets meer te eten geven s’avonds, ipv dat hij zijn bed errvoor uit moet komen.
Als rico slecht eet (wat vaak het geval is) wordt hij ook vaak wakker dat hij nog wil eten, ik geef hem (hoe rot ik dat ook vind) dan niks behalve een paar slokjes water. Meer om een signaal af te geven van: je eet gewoon als wij eten punt uit. als je honger krijgt eet je vanzelf wel.
maar dat hebben jullie geloof ik ook al in het begin geprobeerd en juist omdat hij zo slecht ging groeien ging je er toch aan geloven hem toch die boterham te geven… wel lastig!

Nou hij geeft aan na het avond eten echt vol te zitten… Eet dan wel zn bord leeg, maar vaak kan ie dan weer geen toetje meer op. Terwijl hij dat wel heel lekker vind. En dan dus na 2 uurtjes ofzo weer wel dus.

Als ie bij het eten zn bord niet leeg heeft gegeten dan krijgt ie inderdaad ook niets meer 'savonds hoor, zo ben ik dan ook wel weer. Maar als ie dus gewoon goed gegeten heeft, en tóch nog honger heeft dan geef ik hem dus wel een boterham nog. Tuurlijk zou ie nóg liever koekjes of chips ofzo hebben maar zo gek krijgt ie me niet, hahaha. (hoewel… wel gemeen eigenlijk zelf doen we het ook, hahaha!)

haha idd wij doen het zelf ook maar goed, wij mogen dat wij zijn volwassen (dat kreeg ik vroeger ook altijd te horen waarop ik antwoorde: ik mag ook nooit wat!)
Maar je zei dat je een menu (wat gezond is) voor hem samensteld van wat hij lekker vind. Zijn die dingen misschien lichtverteerbaar?

Poeh, geen idee eigenlijk of het licht verteerbaar is

Wel eet ie alles droog/naturel, zonder sausjes dus. En tegenwoordig laat ie zelfs de mayonaise staan bij de friet…
Hij eet gekookte aardappels, frietjes en pasta’s, zonder jus of saus dus.

Groente die hij lust: snijboontjes, spercieboontjes, spinazie (alleen diepvries, van 1 bepaalde winkel ), bloemkool, rauwe wortel, rode kool, tomaten, komkommer, rabarber en mais.

Als ik het zo opschrijf, best veel eigenlijk dus nog , mits we het dus op de, voor hem, goede manier klaarmaken. Met stamppot, ovenschotel of roerbak hoef ik écht niet aan te komen.

Is dat licht verteerbaar?

pasta, bloemkool, wortel en komkommer is lichtverteerbaar, van de rest weet ik het niet.
ik merk zelf dat als ik bv. een boterham met gebakken ei eet ik eigenliljk de hele avond geen honger meer heb, heb je dat ooit geprobeerd?
hij lust tomaten? maak dan eens roerei met tomaat. (tomaten meelaten bakken he, gewoon ei klutsen met melk en stukjes tomaat erdoor roeren en dat in de pan, en dat weer op een boterham) of een ommelet en dan een boterham met kaas beleggen en sla. dat doen wij bij rico ook altijd. gebakken ei op zn boterham met sla en tomaat erbij. lekker boeiend hij eet het en het is gezond en hij klaagt niet dat hij weer honger heeft s’avonds.