Ik lees net een artikel over het CBS dat mijn dochter word geclassificeerd als een niet-westerse allochtoon en een ethnische minderheid! Het moet echt niet veel gekker worden!
Gewijzigd door - malawimamajada op 21 Nov 2011 15:30:10
Ik lees net een artikel over het CBS dat mijn dochter word geclassificeerd als een niet-westerse allochtoon en een ethnische minderheid! Het moet echt niet veel gekker worden!
Gewijzigd door - malawimamajada op 21 Nov 2011 15:30:10
aha… hier "gewone allochtoontjes…"
dus voor jou dochter krijgen basisscholen etc weer extra geld
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
Ja dat vind ik echt heel erg Kimmetje! Wat doe jij daar nu mee. Kijk dat de school extra geld krijgt vind ik prima, want scholen kunnen best iets extra’s krijgen, maar een kind word al bestempeld als een van de ouders een “allochtoon” is. Dat kun je toch niet zo makkelijk neerzetten. Ohhh en als je dan in het buitenland geboren bent ben je een nog grotere “allochtoon” met differentiaties in 1,2,3de generatie allochtoon! Mijn broek zakt er van af!
ja… ik heb me erover heen gezet… je kan niks anders met al die regeltjes hier, en dan zijn mijn kinderen gewoon allemaal nog in hengelo geboren…
Tja Kimmetje, je hebt gelijk hoor, maar ohh wat kan ik me daar kwaad om maken. Ik heb contact op genomen met de gemeente waar ik me ga vestigen en die zeiden ook al dat ik schrijftelijke toestemming van J’s papa moet hebben om haar in NL te laten inschrijven en ook moet ik met een geboortecertificaat reizen in mijn zak want wij hebben niet dezelfde achternaam (kidnapping), ohhh ik krijg het soms toch zo benauwd!
oh fijn ja!! allemaal regeltjes en natuurlijl zijn ze niet allemaal fout!
Ahhh ik vind het eigenlijk discriminatie dat ik met een geboorte cerificaat moet rondlopen. Ik heb daar toen ze nog bijgeschreven stond nooit iets over gehoord, maar omdat ze nu een eigen paspoort moeten moet je dat ineens doen. Ik vind eigenlijk gewoon dat er een aantekening in je paspoort gemaakt moet worden; moeder van! Als J’s papa met haar wil rondreizen is het geen probleem. Ik word bij de grens aangehouden. Bij wie kunnen ze nu met zekerheid zeggen van wie het kind is? De papa of de mama!!! hahahah
ja we leven met ‘etiketjes’ op je kop hierow…
bedoel heel makkelijk mijn vader is indo,geboren in indonesie, ook allochtoon,nou je hebt nog nooit een ‘zo’n boeren hollander’ meegemaakt, op mijn werk ook, marokkaanse jongen die na de ramadan, firetje speciaal klaar staat te maken… en nog nooit op vakantie is geweest in marokko… en die heb ook een leuk etiket op zijn hoofd… dus trek je er niet te veel van aan zou ik zeggen…
dat van die geboorteakte, is zuur voor jou en ik snap dat je daar jezelf een beetje ongemakkelijk bij voelt… maar ik heb het een keer meegemaakt van de andere kant, met een kindje wat dus echt door zijn vader werd meegenomen, naar het buitenland, en het heb 7 jaar geduurd voordat moeder en kind elkaar weer zagen,dus dat ze daar zo bovenop zitten is misschien alleen maar goed,je moet er toch niet aan denken, dat zoiets gebeurt, dan maar 3 dubbele chek toch !
Pippy is geboren 17.07.2009
Nou Sugar, was het maar waar van die kidnapping, J’s papa mag haar zo meenemen, zelfde achternaam, maar ik omdat ik niet tezelfde achternaam heb niet, dat vind ik disciminatie naar vrouwen die niet met de vader van hun kinderen zijn getrouwd, en dat moet in 2011 toch niet mogen?
Kan ze niet alsnog gewoon bijgeschreven worden in jouw paspoort naast haar gewone paspoort? Of kan dat bij jullie niet?
Wel heel vervelend al die rompslomp… Maar voor een goed doel moet je maar denken
Nee, Freubeltje, helaas is dat niet mogelijk hier, ik moet even kijken of dat eventueel in NL toch gedaan kan worden, maar de gemeente wist daar niets over te zeggen! Ook zo raar! Heel jammer en vermoeiend allemaal!
bijschrijven in paspoort is sowieso in nederland voorbij in 2012
Tja helaas dat heb ik ook begrepen daarom heb ik in Maart gewoon een paspoort voor J aangeschaft, maar ik baal eigenlijk dat er niet een aantekening gemaakt kan worden zoals ook als je getrouwd ben gedaan word!
ja maar dat van die achternaam is dan in het land waar je nou zit, in nederland maakt het barweinig uit wat je achternaam is, … want kindjes moeten inderdaad hun eigen paspoort hebben, bijschrijven is nie meer mogelijk , ook ter voorkoming van dat soort akties…
want hier in NL ist ook best normaal als je nie getrouwd ben met de papa van je kindjes…
Pippy is geboren 17.07.2009