Het leverworstavontuur

Pfff we hebben net wel weer een avontuur meegemaakt hoor. Ik was met Joey op de fiets naar de supermarkt gegaan, bij ons in het winkelcentrum waar iedereen dol is op Joey
Bij de slager (je kunt je vlees er nog bestellen ipv dat het al verpakt is) vroegen ze voor de zoveelste keer of hij al een plakje worst mocht. Nou vooruit dacht ik, het zal er toch wel een keer van komen. Ik had eigenlijk een plakje boterhamworst verwacht, maar het was zo’n zacht plakje leverworst! Joey heeft er van genoten, en kneep hem helemaal fijn, het spul brokkelde overal neer, en zijn handjes en gezicht zaten er helemaal onder! Iedereen kijken natuurlijk, terwijl Joey keihard MJAM MJAM door de hele winkel schreeuwde, en iedereen vond het zo schattig Ik ook, tot ik op de fiets weer terug naar huis fietste… Ik had natuurlijk geen doekjes bij me, en was even vergeten dat Joey altijd zo enthousiast op mijn rug slaat als hij achterop zit… Pffff toen zat ik bij thuiskomst dus ook helemaal onder de leverworst, hahaha!
Voorlopig slaan we die plakjes worst toch maar even over, of ik moet doekjes bij me hebben Krijgen jullie kindjes al eens iets bij de bakker/slager/kassa?

Lilypie

Lilypie

Wij gaan een keer per maand naar de kiloslager en daar mag Morgan sinds ze 8 maanden is ook al een plakje worst. Alleen heeft ze een periode geen leverworst gelust dus pappa kreeg deze.

Wat wij trouwens doen ik zelf de wordt vasthouden en morgan stukjes voeren. Zo zit niet alles onder

Groetjes,

Michèle

Erik heeft een paar weken geleden bij de slager voor het eerst een plakje leverworst gehad. Ook hier een groot succes, haha. Een stukje stokbrood bij de bakker krijgt 'ie al iets langer, sinds een paar maanden ofzo.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hahaha, boefjes, ja mooi is dat hè!
Idd, ze kleine stukjes voeren zodat je zelf de vieze handjes hebt en niet hij!

Als Jens nu mee gaat naar de supermarkt roept ie halverwege “kaasje kaasje kaasje!” want bij de Deli hebben ze altijd een bakje liggen met stukjes kaas om te proeven. De schurk… ze onthouden ook alles!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Jade krijgt elke week op de markt een banaan, maar die kan ze goed zelf eten. Als ze iets aan heeft wat echt niet vies mag worden dan geef ik haar de banaan.

Zal wel een leuk gezicht zijn geweest

Groetjes Frauk

Behalve worstjes bij de slager heb ik nog nooit iets aangeboden gekregen, maar wat leuk bij jullie bakker en groenteboer!
Ik kom met mijn twee oppaskindjes wel eens bij hun bakker, en die bakt speciaal voor de kindjes kleine croisantjes. De oudste van die twee is bijna drie en vraagt er ook gewoon om… Ik kan dan wel door de grond zakken, want ze denken natuurlijk dat het mijn eigen kinderen zijn, maar ach, de bakker zal het wel gewend zijn van die kleintjes. Hij bakt ook niet voor niks die kleine broodjes voor ze

Lilypie

Lilypie

Echt Morgan hoeft het echt niet te proberen om er om te vragen, Ik weet kinderen zien de logica van vergeten niet, maar zo brutaal wil ik haar echt niet hebben.

Overigens deed ik het als kind ook een keer alleen zei ik niet mag ik worst, maar ik zei he slager vergeet je niet iets??? En dat met grote onschuldige ogen. De slager vond het leuk, mijn ma niet en ik mocht ook geen worst die dag.

Groetjes,

Michèle

Ben ik helemaal met je eens Michèle, ik wil ook echt niet dat Joey dat doet later!
Dat kindje van mijn werk waarschuw ik ook, en zeg haar ook dat ze dankjewel moet zeggen, maar ze vertikt het. Tja, twee dagen in de week mijn regels, en de rest verpesten haar ouders het weer… Net zoals met zindelijk worden en allerlei vervelende stoute dingen die ze thuis uithaald… Ik blijf consequent, maar het valt niet mee om na 5 dagen dat ze alles mag ineeens weer naar mij te moeten luisteren!
Wij hadden vroeger een broertje en zusje in de straat die alle deuren langs gingen om om een snoepje te vragen! Vreselijk, dat hoeft Joey maar een keer te doen straks, kan hij gelijk een week thusi blijven, zonder snoep!

Lilypie

Lilypie

Jedidia krijgt meestal een pakje drinken in de supermarkt, omdat ze heel liefjes “hola” zegt. Bij de bakker mag ze altijd een broodje geven aan Bruno, de hond, die buiten achter het hek zit. Ze vindt het geweldig!

Ik neem meestal een klein pakje doekjes mee in de tas, want mevrouwtje kan een smeerboel maken uit niets.

Groetjes, Daniella

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Oh erg is dat het als jij wat van die ukken probeerd te maken en de ouders verpesten het weer, en het zijn je eigen ukken ook niet he.

Ik zie dat op het kdv ook hoor dat ze daar iets wel moeten zeg maar wat thuis niet hoeft. Maar ja je kan ouders niet zomaar zeggen dit wel en dit niet he.

Groetjes,

Michèle

Ja das echt heel lullig Michèle, ik doe zo mijn best daar, en het lukt ook allemaal best goed, maar alles word steeds verpest. Dat meisje geeft zo netjes aan dat ze moet poepen, maar ik hoorde moeder laatst zeggen dat ze maar even in de luier moest poepen, want mama was druk… Tjaaaa wat moet zo’n kind dan denken, luiers waren toch voor baby’s? Ben ik dan toch wel een baby? Dus ik mag ook weer uit mijn flesje drinken? (ja dat mag altijd van mama) Pffff en ik maar energie steken in die gewone bekers!
met vork en lepel eten, speelgoed opruimen, jas ophangen idem… vermoeiend hoor!

Lilypie

Lilypie

Is het ook zeker, maar bedenk je dat ook al is het maar 2 dagen ze toch dingen van je meekrijgen en dat je het daar voor doet.

En ik zie me al staan met Morgan dan wel op de pot en dan niet. Kind weet niet meer waar ze kijken moet zo.

Groetjes,

Michèle