Het kinderkastje in de keuken

Lady’s ik heb een vraag, toen ik zwanger was heb ik netjes een keukenkassie vrij gemaakt voor le baby…met flesjes, voeding, speentjes, en whatever, inmiddels zijn we wat verder en ist uitgebouwt met drinkflessies… pyamapappies …krentjes koekkies, soepstengels etc…

mevrouw pipzilla weet precies waar ze moet zijn, ondertussen weet ze ook hoe ze het slotje open moet maken van de prenetal… mijn kastje zit dus zeg maar onder het aanrecht, daar stonden eerst de schoonmaakspullen maar dat leek me niet handig… dus die staan nu in een bovenkastje,

waar zit jullie babykastje? want ik denk er toch maar over om het weer naar boven te doen, en daar de borden ofzo neer te zetten, dan hoeft ze nie meer als een hooligan aan die deur te gaan staan rammelen,want die laat nog een keer los die kan dat peutergeweld volgens mij helemaal nie aan !!

Pippy is geboren 17.07.2009

Eh wij hebben geen kinderkastje. Haar flessen en eetwaren stonden altijd op een plank en onze koekjes en nu die van haar staan in een keukenkastje. En ik ben altijd heel heel strikt geweest over niet in dat kastje komen. Gisteren vroeg ze om een snoepje (komt niet vaak voor meestal vraagt ze om fruit) ik zei is goed, ze rende naar de keuken maar bleef keurig voor het kastje wachten tot ik kwam om het open te doen. Morgan is dus eigenijk heel strak getraind op dat punt.

Groetjes,

Michèle

wij hetzelfde als michele…sterker nog
rico mag van ons NIET in de keuken komen. mag hij het wel omdat er niet gekookt wordt… laten we het deur hekje open. hij heeft er niks te zoeken vind ik. hij mag samen met ons best in de keuken als we koekjes gaan maken oid…maar hij hoeft daar niet rond te hangen.
wil hij helpen met de voorbereidingen van het koken? aardappels aangeven en die ik geschild heb in de pan…doen we dat in de huiskamer.
nr 1 brandveiligheid kinderen: laat ze niet in de keuken komen.
staat ook echt in het boekje van het brandwondencentrum.
het cb vond dat een beetje raar van ons. tja dan maar raar. hij komt gewoon de keuken niet in punt uit.
daarbij heeft rico een EIGEN kastje in de huiskamer van onze kast… daar staan zn boekjes enzo in.
dat is het enigste kastje waar hij in mag komen. en dat weet hij en daar luisterd hij ook naar…

Gewijzigd door - MamavanRico op 13 Mar 2011 09:49:30

Nouje het zegt Inge morgan komt eigenlijk alleen in de keuken met een van ons om iets te pakken of ze hobbeld even achter pappa aan als hij gaat roken, maar als ik kook komt ze hooguit even kijken wat ik maak maar verder komt ze niet in de keuken.

Groetjes,

Michèle

nou van ons mocht ze ook niet in de keuken… maar het hekje heb ze al gesloopt, ja die kan later echtbij de voetbalhooligans want aan hekken rammel kan ze heel goed, straffen en zeggen dat het niet mag, doet haar niks… weghalen, natuurlijk doen we dat 2 seconden later staat ze er weer, en vervolgens komt het hek uit de muur.

In princiepe komt ze ook niet in de kastjes… alleen ja nu ze het slotje heeft uitgevogeld… neemt ze haar kans als ze hem krijgt… soms ben ik net te laat, en heb ze hem al open voordat ik erbij ben…

en dat op een plek zetten is in ons huis gewoon bijna niet te doen, ze kan dus niet in de keuken, want die is ongeveer 1 bij 1 en alles veilig opbergen lukt bijna niet omdat het zo klein is en alles op haar hoogte zit…in de gang kan nie, want dan huppelt ze zo de trap op…want natuurlijk levens gevaarlijk is, ik moet hier in de woonkamer ergens een plek zien te creeen…maar zelf dat is een probleem … want een kastje neerzetten kan al nie eens meer omdat de kiet gewoon zo innimini is … ik ga dat kassie eens ff veranderen als zij vanmiddag slaapt…en next week gewoon echt de box opruimen dan kan dat haar strafhoekkie worden

Ha ha ha lekker he zo’n eigenwijs mensje… Morgan is ook eigenwijs hoor maar op andre punten en het scheelt wel dat morgan nu wat ouder is en ik kan zeggen waarom iets niet mag.

Groetjes,

Michèle

Fabienne komt wel in de keuken, ook met koken, dit gaat prima. Ze heeft een eigen kastje met spulletjes waar ze in mag komen. Dit is overigens niet haar bekertje, bordje, koekjes of wat dan ook. Zo’n apart kastje heb ik niet en vind ik ook niet nodig. Als ze bv rozijntjes wilt hebben dan vraagt ze me dit wel en eigenlijk is dit eerder andersom, vraag ik haar of ze een snoepje wilt en gaat ze soms mee naar de keuken. Ik heb dus niet zo’n nieuwsgierig aagje. Op dit moment zijn we zelfs bezig met een aanbouw en is de keuken deels ravage, geen probleem … ze weet waar ze lopen mag en waar beslist niet !!! Ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat onze keuken erg ruim is … ongeveer 5 meter bij 3 zonder aanbouw.

ja da’s ook het probleem een beetje ze kan natuurlijk nog nie echt praten, en wijzen en rammelen is haar manier blijkbaar om aan te geven dat ze iets wil… maar ja het is er eentje 'die het als het lang duurt met grofpeutergeweld iets duidelijk maakt ’ waarschijnlijk omdat wij het niet altijd snappen, als ik 5 x iets moet uitleggen raak ik ook geirriteerd, da scheelt…
dan doe ik het zelf wel… denkt ze dan volgens mij !
met eten koken hou ik haar uit de keuken want dat vind ik gewoon link, ivm spetters en vuur enzo

maar als ik zeg dat iets auw doet luistert ze wel, want met de openhaard bij opa en in het skihuisje, en thee enzo…blijft ze allemaal netjes uit de buurt, da scheelt weer… maar met da kassie da’s een drama… bovendien als ze nu op haar teentjes gaat staan en flink moeite doet krijgt ze ook de deuren open… dus we moeten ook ff die klinken omhoog gaan zetten,want ze staat hier zo buiten!

Ik denk dat het verstandig is te weten dat je kleine kinderen nu eenmaal vaker iets moet uitleggen en als je na 5x al geirriteerd raakt? Als jij rustig blijft dan neemt je kind dit ook over. Fabienne kan gewoon naast de kookplaat op het aanrecht zitten zonder dat ze iets aanraakt. Dat heb ik haar heel veel keer uitgelegd en nu begrijpt ze het. Als je verwacht dat ze het na 2x snappen? Dat is toch echt een utopie.

hier had hij ook het kinderkastje ontdekt en kwam steeds met nijntje koekjes de kamer in. Wij hebben nu de pannen in de onderste kast gedaan. Hij weet ook precies waar alles ligt en zit ook vaak in de snoepla te snuffelen. Wij hebben geen kindersloten omdat het ons niet lukte die op de kastjes te zetten, maar ja er staat niks gevaarlijks in dus laat hem maar klooien. Alleen kan ik wat meer opruimen, want alles wordt eruit gegooid. Haha

22-12-2009 colin geboren

nouja ik snap sugar wel we kunnen wel doen alsof we allemaal heilig zijn maar iedereen heeft irritaties zeker in de peuterpuberteit. ik wel en daar schaam ik me echt niet voor. als rico al de hele tijd zeurt en dramt OF ik heb zelf een off day dan kan ik echt niet alles hebben. dan raak ook ik geeirriteerd als rico maar niet blijft luisteren.
want dat heeft niets meer met het niet snappen te maken maar puur met uitproberen. daar heb ik ook niet 24 uur per dag zin in hoor.
Rico mag van mij gewoon niet de keuken in. en ja dat hekje staat ervoor wat hij nog niet gesloopt heeft (wel proberen hoor erop staan (onderste stukje waar de spijlen aan vast zitten) of er kei hard aan rammelen. maar dit mag hij natuurlijk ook niet.
@Michele: ja weet je ik snap allemaal best dat het goed is je kind bij het koken te betrekken wat het cb zegt. maar wat ik al zei als ik daar met kokend water bezig ben en heet vet. hoeft hij daar niet te komen. er zal maar een hete vet spetter in zn oog komen nee dankje
soms als papa aan het koken is til ik hem op en dan mag hij van een afstand best even kijken maar het zou zomaar voorkomen dat papa de pan wil afgieten en hij zn vinger brand omdat de pannelap nie goed zit of wat dan ook en die pan mietert uit zn hand… jeetje daar moet je toch niet aan denken dat je kind er dan bij in de buurt is en wel is geraakt kan worden. daarom til ik hem op en mag hij eventjes van een afstand kijken maar ook dit gebeurd niet elke dag hoor.
de keuken is geen speelplein hier.

dank je wel mama rico !!! sorrie hoor maar ik heb nu eenmaal geen engelengeduld, en na 10 uur met een peuter ben ik het ‘dat mag niet’ en daarom en daarom niet, wel een beetje goed beu! ik neem ook aan dat iedereen dat heeft, de 1 zegt het alleen soms een beetje bot (me) en de andere niet ! het is een gewoon een eigenwijze slooppeuter…en soms word ik daar helemaal lijp van, soms kan ik het inderdaad met alle geduld, 5 keer uitleggen maar soms ook niet !

te slim afzijn op deze leeftijd kan nog dus ik ga die kast gewoon veranderen, dan kijkt ze gewoon op haar neus de volgende keer, als ze er nie bij kan, moet ze het wel leren vragen…

en bij het koken, nee ik wil haar liever niet op het aanrecht hebben, punt 1 omdat daar dingen staan die gewoon gevaarlijk zijn, zoals waterkoker, als ik perongeluk een keer ff nie oplet, zit ze dadelijk te kijken met brandwonden, ze zijn me veels te snel, als ik met papa in de keuken staat vind ik dat wel okay, papa opletten mama koken of andersom maar niet in me eentje…

Geen dank Sugar, ik vind het gewoon niets meer dan normaal dat je geduld ooit opraakt. zeker als je 24/7 bij de kinderen bent. dan moet je daar de hele dag naar luisteren en de hele dag corrigeren. en dan aan het eind van het liedje ben je dat wel is zat ja. helemaal niet raar hoor meid! je doet het prima! kinderen mogen weten wanneer je grens bereikt is.

Ik vind het wel een groot verschil of je bv na 8 uur een wat geirriteerd humeur hebt of na 5x iets uitleggen aan je peuter.

Natuurlijk kan ik die van mij ook weleens achter het behang plakken maar dan nog probeer ik niet geirriteerd te zijn. Uiteraard wel moe … Ik ben ook elke dag in de weer met mijn peuter.

nou het is eigenlijk ook andersom bedoelt ester, als je het leest, dat zij mij 5 keer moet vertellen dat ze blijkbaar wat te eten wil, en ze wil dan een bepaald iets, druifjes ofzo, en dan geef ik haar eerst wat anders… ze word dan geirriteerd op mij,omdat ze het mij 5 keer uit moet leggen in haar gebrabbel en mama het niet verstaat,

dus mijn redenatie is dan : dat ik haar dan dus snap omdat ik het ook wel eens vervelend vind om dingen 5 keer uit te leggen…

Oh zo … ja dat is lastig. Fabienne is 10 maanden ouder en dat scheelt natuurlijk enorm. Zij kan nu prima aangeven wat ze wel en niet wil. Als ik even terug denk dan had ik ook weleens het gevoel het niet goed te doen omdat ik haar gebrabbel niet begreep. Ik denk ook dat jouw pipzilla (neem het even van je over) ook een pittig meidje is. Die van mij lijkt tot op heden nog steeds het tegenovergestelde gedrag te vertonen. Rustig en eerder verlegen, eerder angstig en bedeesd. Krijg je een stuk temperament mee bij je kindje, ja dan wordt je zo nu en dan knetter gek! Ik moet het nog steeds afkloppen dat ik bij Fabienne geen driftbuien constateer, ik heb haar ook nog nooit op de gang hoeven zetten?? ook heel apart hoor!

Seth zijn bordje en bekers staan gewoon bij die van ons. En zijn bestekjes bij die van ons.
Verder staat bij ons al het eten in de voorraadkast (waar hij overigens wel in kan), maar hij heeft er nog nooit iets gepakt.

Het enige wat hij pakt, zijn de druiven van de fruitschaal, nou… daar kan ik me niet druk om maken

Met het koken, komt Seth bij ons wel gewoon in de keuken. Hij weet heel goed wat wel en niet kan. Vaak zit hij op het aanrecht, of staat op een stoel erbij.
Maar vaak genoeg speelt hij ook gewoon als ik aan het koken ben.

Liefs, Anne

ooh maar ik ben ook wel is geirriteerd als rico om half 8 uit bed komt en om half 11 begint te jengelen,zeuren,drammen en hij om 11 uur nog bezig is. haha daar heeft hij een half uur voor nodig dat ik zoiets heb van: rico nou is het klaar.
als hij aan de gang blijft zet ik hem weg.
kom nou, hij afkoelen en ik ook en daarna weer kusje en spelen maar.
en idd het is vervelend als je je kind niet begrijpt, maar ook voor je kind als jij hun niet begrijpt. die wisselwerking die dat geeft geeft van beide kanten een slecht humeur. die hoeft natuurlijk niet de hele dag te duren maar wel het moment zeg maar.
of je hebt zelf al slecht geslapen en je kkan gewoon weinig hebben die dag.
dat hebben we allemaal wel eens toch?

quote:
Met het koken, komt Seth bij ons wel gewoon in de keuken. Hij weet heel goed wat wel en niet kan. Vaak zit hij op het aanrecht, of staat op een stoel erbij. Maar vaak genoeg speelt hij ook gewoon als ik aan het koken ben.

Liefs, Anne

@Anne; het gaat er niet om of hij wel of niet weet wat wel en niet mag, ik bedoel dat weet rico ook wel, maar een pan uit je handen laten vallen omdat je jezelf brand kan ook gebeuren…ongeluk zit in een klein hoekje.

@ Inge oh nee morgan kookt niet mee hoor. Die til ik op, en op gepaste afstand laat ik haar in de pannen kijken en dan moet ze mijn keuken weer uit en dat vind ze prima. Het CB is gek, mee laten koken weet je hoe ver het naar beverwijk is vanuit den haag.

Groetjes,

Michèle