Het is weer raak!

Hallo allemaal

Het is weer raak, Sem is weer alle nachten wakker nu in totaal al 12 nachten en niet een keer maar wel twee keer, terwijl hij voorheen zo lekker door sliep.
Heb hem van het begin af aan laten liggen en geen aandacht aan geschonken, maar we beginnen nu wel een beetje moe te worden.
Op het moment dat we bij hem op zijn kemertje komen lacht hij van oor tot oor dus met hem is niks aan de hand.
Hij sliep overdag nog 2 keer, dat hebben we terug gebracht naar 1 keer en dan ook niet zo lang 1 a 1,5 uur en dan haal ik weer uit zijn bedje maar ook dat helpt niet.
Overdag is het een vriendelijk mannetje niks aan de hand.

wat kunnen we eraan doen, gaat dit vanzelf over en hoelang gaat het nog duren??

groetjes sylvia

Hoi Sylvia,

Hoe oud is Sem?
Wil hij tussen de middag nog wel iedere keer slapen?
Hoe laat gaat Sem savonds op bed?
Misschien leg je hem er te vroeg op en dan is hij nog niet
moe genoeg.
Elke is 2 1/2 jaar en wilde een paar weken niet meer op bed
tussen de middag en sinds vorige week wel weer.
Slaapt vaak 2 1/2 uur soms 3 uur.
Gaat dan ook pas om half 8 op bed en word vaak pas tegen half 7/7
uur weer wakker.
Als je Sem wat later op bed legt dan slaapt hij wel door denk ik.
Of zou het kunnen dat hij wat dorst heeft of naar gedroomd?
Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 j en anne 3 mnd

Hoi,

Ikvergat nog wat te vermelden dat Elke savonds wel eens spookte
in bed. (een uur lang)
Springen en gordijnen open doen. En flink lachen natuurlijk.
Wij zijn best streng en zeiden tegen haar:we komen nu niet weer.
Dan slaap je maar met de gordijnen open.
Tot morgenvroeg!
We deden dan de gordijnen weer dicht en kwamen ook niet eerder weer
bij haar kijken tot wij op bed gingen.
Mevrouw was dan lekker gaan slapen.
Gewoon streng toespreken en er niet bij gaan lachen want dan denken
ze dat je het wel leuk vindt.
Heeft ze maar een paar keer gedaan en ze zag wel dat we het niet
leuk vonden en is er maar mee opgehouden.

Groetjes Heleen

hallo

Sem is 14 maanden.
Hij gaat s’avonds meestal tussen 19.00 en 19.30 op bed, we hebben al geprobeerd hem wat langer op te houden maar dat mocht niet baten.
Hij sliep meestal tot half 8 s’morgens en wilde meestal rond een uur of 11 weer even op bed en sliep dan nog een uurtje, vervolgens sliep hij s’middags dan ook nog van half 3 tot 4uur, ik probeer hem nu s’middags wakker te houden in de hoop dat ie s’avonds en dan vooral s’nachts doorslaapt maar tot nu toe helpt dat nog niet.
Hij vindt het s’avonds geen probleem als we hem op bed brengen en valt ook gauw in slaap, maar rond een uur of drie begint hij weer te huilen.

We hebben zelf het idee dat hij pijn heeft in zijn mondje(want er komen twee kiezen door) maar hij heeft toen hij zijn eerste tanden kreeg wel eens een nacht wakker geweest maar nooit langer dan twee a drie dagen, is dat bij kiezen dan anders?
Voor hij naar bed gaat doen ik hem al een paar druppels van VSM voor doorkomende tanden en kiezen en als het echt te erg wordt doe ik hem nog een zetpilletje, maar niks van dat alles helpt.

Hij is op het moment dat hij wakker direct vriendelijk en lacht gelijk, geef hem geen aandacht en leg hem dan weer te slapen dat doet ie dan meestal ook wel, maar we hebben ook al een paar nachten gehad dat we echt een uur met hem beneden zitten en hem wat te drinken te geven(ook niet goed misschien) maar dan wil hij wel terug in bed, en slaapt vervolgens door tot een uurtje of 6 half 7.
maar vast niet langer.

Zou het ook een sprongetje kunnen zijn heb eigenlijk geen idee waneer die er zijn?

groetjes sylvia