Pfff, ik weet niet wat Max heeft! Ik schreef hier al eerder dat het zo’n mopperpotje was en hij is nu NOG erger dan eerst. Hij huilt echt heel vaak en is alles binnen no-time beu. Soms wil hij helemaal niks: niet spelen, niet eten, niet op schoot, niet slapen…Hij heeft totaal niet het vrolijke karakter van Eva, lijkt het wel. Soms is het gewoon echt niet leuk als hij wakker is, omdat hij heel snel weer gaat huilen en zeuren. Op het kdv is hij heel vaak aan het mopperen als we hem gaan ophalen, terwijl andere kindjes gewoon aan het spelen zijn. Hij lijkt zo ontevreden! Begrijp me niet verkeerd, ik hou enorm veel van mijn ventje, dat spreekt voor zich, maar…ik vind hem niet altijd gezellig. Ik hoop dat het gewoon frustratie is en dat hij een wat zonniger karakter krijgt, net als ikzelf en Eva, want dat zeuren is gewoon vermoeiend en soms weet ik gewoon echt niet meer wat we nou met hem moeten doen. Wandelen vindt hij meestal wel leuk, dus dat doen we dan wel vaak.
Hij vraagt erg veel aandacht, het eerst jaar is tot nu toe niet echt makkelijk met hem. Hij kan er ook niets aan doen dat hij eczeem heeft en een helm moest, maar het maakt de verzorging wel zwaarder dan bij Eva. Ik merk soms dat ik meer naar haar trek, omdat zij makkelijk is (ondanks haar buien) dan Max en omdat wij meer contact hebben. Max is natuurlijk nog te klein om echt mee te spelen. Dat komt straks echt wel helemaal goed. Bij Eva had ik soms ook moeite met het feit dat ze nog zo weinig kon en nu geniet ik ernorm van haar. Gaat bij Max ook goedkomen, maar soms voel ik me wel schuldig…Moeilijk als ze niks kunnen zeggen he? Laat hem maar snel een lekker vrolijk dreumesje worden waarmee we volop kunnen spelen!
Groetjes Rainbow, trotse mama