Het is midden in de nacht

Daar zit ik dan, 3 uur 's nachts… Onze lieve dochter van 15 maanden heeft vorige week oorontsteking gehad en toen werd ze een paar nachten achter elkaar wakker. Omdat dat echt heel pijn doet hebben we haar veel getroost en naast haar geslapen om de beurt… Met haar bij ons op het matras.

Nu is ze daar dus aan gewend. Ze wordt al een week krijsend wakker nu steeds en vanavond hebben we besloten dat het maar weer eens afgelopen moet zijn en dus laten huilen met troosten tussendoor… Maar ze krijst zo hard en ik vind het zo zielig!

Het probleem met onze dochter is, is dat als ze wakker wordt, ze zich niet laat troosten en weer lekker verder gaat slapen, ze houdt echt lang vol. Ook als we ernaast liggen gaat het eigenlijk niet veel beter… Ze is dan vaak al meteen goed wakker en gaat eerst een tijd liggen kletsen of gewoon liggen draaien, het duurt soms wel 3 uur voordat ze weer in slaap valt… Heel vermoeiend dus!! Ben er echt helemaal klaar mee…

Zo, het lucht wel op om het ff op te schrijven. Heb het cb bureau vanmiddag gebeld maar die komen nooit echt met iets nieuws, eigenlijk weet ik het zelf ook wel hoe het zit…

Zijn inmiddels al 50 minuten wakker nu. Krijsen wordt minder, hoop dat ze zo moe is van het gillen dat ze zo toch in slaap valt…

Overdag is ze overigens het zonnetje in huis, nog nooit zo lief geweest! En dat met af en toe maar een paar uur slaap per nacht… Snap het niet!

Oef, dat is niet fijn. Zie je vaak he dat als kinderen ziek zijn geweest en lekker verwend dat ze daarna weer moeite hebben met de normale gang van zaken. Hahahaha logisch ook want dat vertroetelen vinden ze wel lekker en zeker als ze pas 15 maanden zijn is het lastig om te zeggen dat het nu over is. Volhouden hoor, ook al is leuk anders. Maar dat wist je vast al.
Succes, ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Heftig hoor, ik weet er alles van. Je weet het wel, maar je moet echt volhouden. Erik is ook zo’n doorzetter (heeft vorige week ruim 45 minuten gehuild toen hij niet meer wilde slapen). Uiteindelijk gaf 'ie het op en sliep nog anderhalf uur. Echt, ze moet gewoon weer even doorkrijgen dat alles weer volgens het oude gaat en dan is het snel genoeg weer klaar.

Hebben jullie nog wat kunnen slapen verder dan?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Het viel uiteindelijk erg mee! Terwijl ik aan het typen was werd ze stil, na 50 minuten. Dacht dat ze nog wel een poging zou gaan doen daarna maar ze heeft tot bijna 8 uur geslapen! Halleluja…

Nou nog een nachtje of 2 volhouden en dan is het weer goed hoop ik… Vorige keer duurde het 2 nachten…

Ben in ieder geval al niet meer zo moe…

Groetjes

p.s.
Morgen testen of ik zwanger ben!!! Heb gister al een lichte streep getest maar durf nou niet meer zo goed…

Oh, ik had vannacht dus even op ikkeben moeten komen, hadden we elkaar een hand kunnen geven…

Nora is ook ziek geweest, maar toen heel goed geslapen. Wat er vannacht aan de hand was, ik weet het niet, maar om 1 uur werd ze krijsend wakker en pas om 4 uur sliep ze weer. In de 3 uur ertussen heb k haar getroost, met haar op de stoel in haar kamer gezeten tot ze heel rustig lag, weer teruggelegd, krijsen, weer opnieuw…

Toen het om 4 uur eindelijk gelukt was, had ik zulke koude voeten dat ik een uur lang niet kon slapen!

En om half 7 meldt de dag zich hier weer… Zit dus aardig verrot op mn werk nu, maar ben vooral heel benieuwd waarom ze dit had. Gister ging ze overdag ook een keer of 5 vanuit het niets heel hard krijsen… Kiezen? Ik weet het niet…

Madelon, ik hoop dat het komende nacht weer wat beter gaat met je meisje, kun je zelf ook even bijkomen.

Enneh… ik duim voor je hoor, dat het maar goeie streep mag worden morgen!

Liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wat vervelend Madelon dat je vannacht met een krijssende dochter zat. Vervelend voor haar, maar idd ook voor jullie. Ik ben er idd geen voorstander van om erbij te blijven tot kindjes in slaap vallen en al helemaal niet bij jezelf op de kamer nemen. Goed van jullie dat jullie dit doorzetten en haar gewoon in haar eigen bed houden. Hoe vervelend ook, het kost even maar dan heeft ze gewoon door dat ze moet gaan slapen.

Ook voor jou Liske vervelend dat je zolang wakker bent geweest. Pff kan me voorstellen dat het dan erg heftig is om weer te moeten werken met maar een paar uurtjes slaap.

Hoop voor jullie beide dat het de aankomende nachten beter gaat.

Spannend Madelon, ik had idd je topic gisteren gelezen bij het forum zwanger. Hoop echt voor je dat je zwanger bent.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Balen dat jij ook de halve nacht druk bent geweest met je dochter maar ik voel me nu niet meer zo alleen! Gedeelde smart is halve smart he…

Ik heb wel weer goede hoop na vannacht. Het is bij ons wel vaker dat ze opeens een tijd slecht slaapt. Ik kan niet wachten tot ze kan vertellen wat er is! Tijdje geleden ook drama, hadden geen idee. Twee dagen laten 4 kiezen! Zeg dat dan!!!

Ik laat moregn even weten hoe het gegaan is, misschen tot vannacht! Hopelijk niet…

groetjes

och meisie wat naar voor je,
weet er alles van dat nachtwerk.
Rico had dat een tijdje terug ook keer op keer
en maar brullen, kwam er gewoon niet doorheen.
je kunt ze troosten wat je wilt maar het krijsen wordt alleen maar erger.
ze zijn dan ookg ewoon doodmoe en ontroostbaar.
ik wist ook niet wati k doen moest dus was ook maar aangelopen op den duur.
en daar zit je dan midden in de nacht met je ogen op half 11, te wachten en te hopen dat je kind weer in slaap valt…zijn ze even stil begint het weer…zit je echt met ingehouden adem te wachten…slaapt hij weer? (of zij)
en dan ineens is en blijft het stil…wil jij gaan slapen, LUKT HET NIET! haha.
hopelijk komt het goed, en dat komt ook vast wel goed! zodat je dochtertje ook weer rust in haar bolletje heeft.

en ik ben benieuwd! of je zwanger bent…
heb je kwaaltjes??

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Heb lichte kwaaltjes. Beetje misselijk, steeds het gevoel dat ik een lege maag heb. Beetje maagzuur soms. En darmen beetje van slag.
Veel beetjes dus!

Bij mijn eerste nergens last van gehad! Vind het wel weer spannend…

Pittig he als kindjes in de nacht komen… lijkt 1000 x zo erg dan als ze overdag niet kunnen slapen…

Jurian heeft ook (dubbele) oorontsteking gehad en kreeg er kuurtje voor. Was ik echt mega blij mee… Want hij sloeg snel aan … en na 2 dagen was hij weer beetje het mannetje. Zo zielig als ze zoveel pijn hebben… weet van mezelf dat je ze dan graag wil verwennen. Maar… dat je daarna zelf de pineut ben.

Hou vol meiden …! Denk aan jullie en hoop dat het vannacht beterder gaat.

Het is idd fijn als je weet/leest dat je niet de enige bent die met dit soort dingen zit
Poot maar even stijf houden en tandenknarsend hopen dat ze zo snel mogelijk stopt
Moeilijk is dat he
Wij hadden zo’n zelfde geval bij de hand En toen heeft hij 1 keer 2 uur liggen huilen Dacht dat ik gek werd Maar 3 dagen later was alles weer terug naar normaal
Gelukkig weet je dat en daar moet je je maar een beetje aan vast houden
Sterkte ermee
En hoe was de 2e test???
Hier zit ik met het zelfde Denk dat ik ook zwanger ben Heb getest en was positief Maar volgende week t ziekenhuis bellen omdat ik dmv uiu zwanger ben geworden en dan kijken ze daar verder ivm verhoogd meerlingen risico
Spannend…

Gr Linda

Lilypie Second Birthday tickers

Oh wat vervelend zeg …
Nayaro heeft soms ook van die periodes, vannacht werd hij om half 6 ook krijsend wakker … Dat is nog niet eens zo vroeg, maar voor nayaro wel want die slaapt gemiddeld tot half 9 (Luxe dus) …
Maar hij is ziek, gisteren 40Graden koorts & nu nog steeds 39Graden … Zn hoektandje is doorgekomen, zo sneu!
Hij is echt van elke tand die door is gekomen doodziek geweest, flinke luieruitslag enzo, echt enorm zielig … Dus denk dat zijn kiezen ook zitten te wringen!

Maar vind wel goed dat jullie zo volhouden …
Misschien de volgende keer als ze ziek of een ontsteking heeft misschien toch maar niet met haar naast je op het matrasje slapen, want misschien raken ze dan toch dubbel uit hun ritme?
Al kan ik me wel voorstellen dat het logisch is hoor … Nayaro heeft ook een keer oorontsteking gehad & had veel pijn … maar als hij eenmaal in geslapen was, dan ging het redelijk … Dus heb die optie nooit gebruikt , Had wel handdoeken onder zn matrasje gelegd toen, omdat het echt pijn doet als ze plat liggen & zo lag hij dus niet helemaal plat …

Nouuuu, succes vanavond weer …
En misschien heb je van de afgelopen nacht nu al profijt !

Nayaro - Danil / 14 September 2008

goh meis haha
waarom test je vandaag niet gewoon?
nu ben ik wel heel benieuwd

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hoi,

Ik heb gister inderdaad gewoon weer getest en de streep wordt steeds duidelijker!!! Ik doe zaterdag de laatste test, moet vandaag of morgen eigenlijk ongesteld worden.

Als het zaterdag een dikke vette streep is gaan we het ook al vertellen in de directe omgeving, ben niet zo goed in geheimpjes bewaren…

Mijn dochter heeft vannacht trouwens doorgeslapen!! Dus 1 nacht afgezien (45 min dus viel ook mee!). Wel vroeg vanmorgen (half 7) maar dat is nog altijd beter dan 2 uur naar een krijsende baby luisteren!

Morgan was om kwart over vijf aan het zingen maar is om half 6 wel weer in slaap gevallen. Mamma moest er toen wel uit, maar toch al verbetering.

Groetjes,

Michèle

Goedenmorgen,

@: mamadelon, Wat super dat er nu een goede streep staat!!
Van harte gefeliciteerd :smiley:

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Wij hebben een heerlijk rustige nacht achter de rug. Zelf denk ik met terugwerkende kracht dat het haar darmen waren. Ze had een dag niet gepoept en gister een heel harde drol (lekker smakelijk) denk dat die heel erg dwars zat en dat ze daarom niet kon salpen. Gister verder goed dag gehad, dus het zal eenmalig geweest zijn!

liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nou, ze heeft vannacht weer prima geslapen! We hadden verwacht dat we er een paar nachten tegenaan zouden moeten maar het is uiteindelijk maar 1 nacht 45 minuutjes geweest!!

Mijn man is weer helemaal bijgekomen, ik ook wel maar ben zwanger dus sowieso moe!!!

@ mamadelon…van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
geniet er maar lekker van!

en fijn dat je kleine meid gewoon weer lekker slaapt s’nachts!!
ruben had dat deze week ook…hij was afgelopen weekend ziek (koorts)
en werd dus ook lekker vertroeteld…
die dagen erna was ie zijn ritme helemaal kwijt…
gelukkig loopt hier nu alles weer op rolletjes!

groetjes!

karin