Het gezin ontwijkt hem

hoi meiden

af en toe heb ik dr geen puf meer voor.
als hij zijn zin niet krijgt of als hij iets doet waar hij zijn broers niet bij wilt hebben dan gaat hij op een hele iritante manier piepen en gillen.
hier kan ik dus zo echt niet tegen.
en dat weet hij volgens mij donders goed.
iig zijn we nu op een punt beland dat we hem zoveel mogelijk ontwijken als hij bv achter de pc zit , want daar is het altijd wel raak, of worden zijn broers weg gestuurd zodat hij maar niet gaat piepen.
ik wil van dit gedrag af want het is gewoonweg niet de bedoeling dat wij op onze tenen gaan lopen voor dat kleine mannetje.
ik weet wel dat ik hem cosuquent op de gang zou moeten zetten maar ik heb dr geen puf meer voor
daarbij loopt hij dan direct naar de wc om de kraan daar aan te zetten en alles nat spetterd dus op zich voelt hij zich dan ook niet gestraft.

iemand tips voor me?
of tips waar ik de kracht vandaan kan halen om toch hem op zijn plek te zetten en niet zijn broers weg te sturen wat natuurlijk veel makkelijker is aangezien zij wel gewoon luisteren.

vraag me af wat er mis is gegaan aangezien ik hem hetzelfde heb behandeld als de twee oudste bahalve toen hij ernstig ziek was en dus veel aandacht kreeg en verwend werd maar dat is al ruim een jaar gelden en dat heb ik nu afgesloten en geaccepteerd dus ik zit niet meer in de fase van hij was ziek en dus nog steeds zielig.

nou hoop op advies alvast bedankt

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Als je zegt dat je geen puf meer hebt om hem te straffen, dan ben je er wel aardig moe van dus. Heb je al eens overwogen om hulp te zoeken? Iemand die je kan motiveren en tips kan geven?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Tja, zo te lezen zit je er aardig doorheen…
Heb je geen hulp in je omgeving die eens wat van je over kunnen nemen zodat je wat kan rusten? Want als je eenmaal zo moe bent kun je natuurlijk al heel weinig hebben… Met een wat uigeruster lichaam kun je hem namelijk gewoon laten piepen en gillen en wat meer negeren. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat hij de boel gaat terroriseren!

Groetjes Bianca

Sorry, ik dacht eerst dat het over 1 van je oudste jongens ging toen je het had over dat hij achter de PC zat?! Je zoontje is toch 2 ?!?!? Ik vind dat wel een beetje schokkend hoor, en dat zijn broertjes dan worden weggestuurd!
Maar goed, ieder zijn ding.
Het klinkt alsof hij het aardig voor elkaar heeft en de boel aardig naar zijn hand gezet heeft. Het kan toch echt niet zo zijn dat je je aanpast om dat gepiep en gejengel te voorkomen?! Dat moet je naar mijn mening echt een halt toe roepen hoor. Je vraagt tips en adviezen, maar zegt ook dat je geen puf hebt en moe bent. Snap ik. Een peuter is vermoeiend en je hebt nog 2 knullen dus het zal best pittig zijn daar doe ik niks aan af. Maar als je niet direct ingerijpt zul je echt nog VEEL moeier worden meid! Dan gaat je kind met je aan de loop en dat moet je niet willen.
Mss dat je even kan opladen door er even tussen uit te gaan, of hem een nachtje uit logeren te doen, en daarna weer hup er tegenaan.
Ik begrijp dat je oudste 2 niet zo waren, en daar bof je mee, maar je hebt nou ook eenmaal pittige kindjes en daar moet je wel adequaat mee omgaan anders heb je straks echt een probleem. Ik vind het ook een beetje zielig voor de oudste 2 dat zij zich moeten aanpassen aan hun kleine broertje die het zo lekker voor elkaar heeft.

Dus: grenzen stellen en consequent blijven. Op de gang bij ongewenst gedrag, en als hij niet blijft staan dan doe je hem in zijn kinderstoel.
En zijn broertjes zou ik positieve aandacht geven en hem, als hij zo raar doet gewoon negeren.

Veel succes met de kleine man.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik sluit me aan bij christa- mama van jack.

Je zult echt even kei hard moeten knallen! Anders heb je straks echt een groot probleem. Maar ik denk dat je dit zelf ook allemaal wel weet.
Maar je zit er gewoon ff flink doorheen.
Dat hebben we allemaal wel eens, laat staan een mama met 3 jongens!

Trek je even terug…kom op adem…zet de dingen op een rijtje, maak en plan en GO FOR IT!

Laat die kleine draak je niet gek maken meid!

Zet em op!

Groetjes
Margot

hoi meiden

idd ik weet het ook wel maar ben gewoon even helemaal op gelukkig met de pasen even een weekje ertussen uit wie weet heb ik er dan weer kracht voor.
het plan ligt er wel das gewoon een kwestie van de kleine op zijn nummer zetten en zijn broers niet aan de kant laten gaan voor hem tja het is ook niet eerlijk tegenover hen maar ik ben nu gewoon effe leeg.
manlief ligt ook met een zware keelonsteking dus die kan nu ook niet bijspringen.

maar goed even bijtanken aankomende week en dan er weer volop tegen aan moet alleen nog even een nieuwe strafplek verzinnen want de gang is geen optie meer helaas en zijn stoeltje durf ik niet aan want ondanks de riempjes wurmt hij zich er zo uit.

nog even over het pc gedrag mijn kleine heeft er gewoon duidelijk aanleg voor en dat wil ik graag stinuleren uiteraard onder toezicht of door mij of mijn oudste zoon.
het zijn dan voornamlijk geheugen spellen die hij doet maar inmiddels weet hij ook hoe hij spelletjes moet downloaden en hoe hij iets moet uitprinten
maar goed dat is beperkt tot een uurtje per dag en dat verspreid over de hele dag.

bedankt iig

groetjes

Tja iedereen moet dat voor zichzelf weten, maar ook al heeft hij aanleg voor de pc, dan nog vind ik dat niet gezond voor een kind van 2.
Downloaden? Printen?
Sorry, het gaat mij echt TE ver!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ja ik weet ook even niet wat ik lees. Ik dacht inderdaad dat het over een van de oudere kinderen ging. Ik maak mezelf al druk om te veel tv laat staan dat hij met 2 jaar al achter de pc zou zitten. Nee, sorry, dit vind ik belachelijk hoor!! Hij mag het dan wel willen en kunnen maar je hebt er zelf toch wel de hand in of je kleine achter een pc klimt of niet!! Het is wel knap, dat is zeker maar laat hem alsjeblieft nog met lego spelen!!!

Je maakt het jezelf wel een beetje moeilijk zo. Ik kan snappen dat je het met 3 kinderen best druk hebt. Ik vind dat op zich al bewonderingswaardig maar let ook een beetje op je eigen leven. Dat kan niet worden overheerst door een kind van 2!

Groetjes Bianca

ik begrijp echt de problemen niet met de pc het is berperkt en hij kan het gewoonweg te goed om het te negeren ik noem dat stimuleren in zijn kunnen.
maar goed denk niet dat we het daar eens over worden en dat hoeft ook heel niet.
maar ik denk ook niet dat daar de oorzaak ligt want dit was gewoon een voorbeeld maar het komt net zo goed voor als hij met auto´s speelt en zijn broer heeft een auto die hij nu weer wilt.volgens mij is het meer een probleem dat hij alles wilt wat zijn broers doen of hebben en dat kan gewoon niet altijd.
dus heel het schema is aangepast aan de kleine man iedereen doet wat hij wilt om de rust hier in huis zoveel mogelijk te bewaren en daar heb ik geen zin meer in.

maar zo´n schema bord klinkt goed dat gebruiken ze op school ook dus ik weet hoe het werkt alleen jammer dat hij geen slaapje meer doet anders kon ik in die tijd bijtanken en had ik meer puf gehad denk ik… maar helaas
maar ik ga het zeker proberen

bedankt iig

groetjes

[quote]
dus heel het schema is aangepast aan de kleine man iedereen doet wat hij wilt om de rust hier in huis zoveel mogelijk te bewaren en daar heb ik geen zin meer in.

Hoi Mama van 3 jongens, wat een gedoe zo bij jullie in huis, maar wat je zelf al zei, alles is aangepast aan de kleinste en dat is fout.
Even uit belangstelling, die oudsten zitten op school, wat doe jij met die kleine als je samen thuis bent? Speel jij dan samen met hem? Of ga je dan juist aan je huishouden e.d. Ik denk dat je met dat planbord zoals eerder geopperd veel kan doen, maar zet daar ook duidelijk op wanneer jullie iets samen gaan doen. Ook het huishouden kun je samen doen, geef hem een spons en laat hem lekker de bedcel soppen, dat soort dingen. Het moet voor hem ook leuk gemaakt worden.
Andere momenten moet hij dus weer leren dingen alleen te doen en zo werkt dat ook als die 2 oudsten er zijn. Spelen ze regelmatig met z’n 3-en of niet?
Het word nu te negatief benaderd, logisch want jullie zitten er doorheen, maar probeer het negatieve naar het positieve te buigen. Ga je de tafel dekken en loopt hij in de weg, niet direct weg sturen, laat hem helpen de tafel te dekken en dat kun je je 2 oudsten misschien ook leren, laat hun kleine broertje hen eens helpen ipv weg te sturen? Het draait niet alleen maar om hem, dat moet hij leren, maar dat kan alleen als het positief benaderd word.
Ik begrijp dat het lastig is hoor, ookal heb ik maar 1 zo’n draakje en die is nog neit eens 2 jaar.
Sterkte en vooral succes en zorg dat zowel jij als de vader er hetzelfde over denken.

Lfs

Ik vind dat computeren eigenlijk ook niet heel verschrikkelijk moet ik zeggen.
Van wat ik lees gebeurd dit onder goed toezicht en beperkt tot max een uur per dag.

Het kan inderdaad zijn dat hij aanleg heeft voor ‘computeren’ en hier later misschien wel een flink salaris mee gaat verdienen

Wel zou ik (maar dat doe je al denk ik) goed oppassen dat het zeker niet ‘meer’ wordt dat 1 uur per dag. Zoiets sluipt er namelijk makkelijk in en ZEKER als je moe bent en hij zo lekker rustig is als hij achter de pc zit.
En natuurlijk er voor zorgen dat hij nog genoeg andere dingen doet. dus inderdaad met zijn auto’s spelen…straks buiten hutten bouwen/andere kindjes etc.

Ik denk dat al onze kinderen wel eens tv kijken toch?
Is dat niet te vergelijken dan?
Je zegt dat jou zoontje geheugen spelletjes doet toch? Dan lijkt me dat zijn computer ‘gedrag’ zelf beter voor zijn ontwikkeling is dan een aflevering van de teletubbies, maar goed…ieder zijn mening natuurlijk! Dit is de mijne

Ivm strafplekje, hij is 2 toch? Dan kan hij gewoon in de hoek lijkt me.
Terug blijven zetten tot hij uiteindelijk blijft staan?
Kost wat tijd maar dan heb je ook wat

Groetjes,
Margot

hoi hoi

idd dingetjes als helpen met de tafel dekken vind hij heerlijk en de vaatwasser leeghalen doet hij ook graag samen met mij eigelijk helpt hij me met alle huishoudelijke klusjes zoals de droger legen en vullen.

samen spelen doen ze wel maar alleen als ik het ze vraag als ze uit school komen willen ze eigelijk liever even tv kijken en hangen ook hebben ze natuurlijk wat leeftijd verschil maar goed als ik het ze vraag zoals nu zitten ze gezellig om de speelkoffer heen en lekker spelen.

met mij spelen doen we wel maar dat doet hij nog liever met papa want die kan dat veel beter dan mama

meestal als de jongens op school zijn zitten we wel samen op de grond hij speelt ik kijk even snel mijn soaps daarna saampjes boodschapjes doen dan weer de kids halen samen eten weer terug naar school dan hij even achter de pc ik wat rommelen in huis als het mooi weer is even de tuin in (park is momeneel niet begaanbaar) dan de broers weer halen en eigelijk begint dan de gil momenten en ik wil ik wil en ik doe momenten hahaha
en aj het is natuurlijk onze eige schuld want we hebben hem gewoon te lang verwend en alles toegegeven maar die cirkel wil ik dus juist verbreken.

het probleem ligt ook eigelijk bij mij omdat ik gewoon altijd moe ben als ik opsta ben ik al moe terwijl ik gewoon genoeg slaap.
daardoor heb ik er gewoonweg de energie dr niet voor om hem te corrigeren en is het dus makkelijker om zijn broers weg te sturen als hij zijn irri stemmetje weer op zet. lastig is dat hij dat heel goed door heeft en dat dus steeds vaker doet

nu is de maat gewoon vol en ga ik vanavond aan de slag met een schema die oook gelijk voor zijn broers geld en ja natuurlijk ook voor papa en mama.

memory vind hij erg leuk op de pc en schaduw spelletjes waar je de juiste schaduw bij het juiste diertje moet vinden, beide doet hij erg goed we waren laatst gewoon verbaasd hoe snel hij alle memory kaarjes bijelkaar had gevonden
en ja wie weet word hij wel net zo goed als zijn oom met computers die een zeer goed betaalde baan heeft hahahaha

tv kijken doet hij niet vaak meer alleen sponge bob en dora-diego vind hij leuk verder niks eigelijk dus dat is kwa tijd wel goed verdeeld.

ik heb het wel een tijdje geprobeerd om hem in de hoek te zetten maar papa vond het te zielig dus dan word het weer strijd tussen papa die medelij heeft en mama die het nodig vind hahaha maar denk dat ik het toch wel weer invoer mede omdat papa die nu ziek is en dus thuis is ziet hoe het ook kan zijn dus wellicht dat hij er nu wel voor open staat

groetjes