Het gaat weer beter

Ons ventje is ziek
Vanmorgen had hij al pech. Bij de opvang verstapte hij zich in de deuropening, en wilde hij zich opvangen via het vliegen gordijn. Dat ging dus niet goed, gevolg met zijn hoofd tegen de deur gestoten (bult en baluwe plek er aan over gehouden) en door het gewicht dat hij op het gordijn zette, is het hele ding naar beneden gekomen, precies op zijn hoofd, dus een oppervlakkige schaafwond tussen zijn haartjes. Gelijk naar de dokter geweest natuurlijk, en gelukkigniks aan de hand, en ook geen wek advies.
Vanmiddag na zijn slaapje opeens koorts, en vanavond voor het slapen gaan zelfs 40,2!!
Tijdens het avond eten (waar hij op 1 hap na niks van wilde weten) braakte hij alles eruit. Heb toen de post gebeld, want ja, misschien houdt het wel veband met dat gordijn wat op hem is gevallen. De dokter acht die kans echter onwaarschijnlijk, omdat je geen koorts krijgt van een klap op je hoofd, en hij tot nu toe maar 1 keer had gebraakt, (bij hersenschudding of erger, blijf je braken) en verder vrolijk is. Natuurlijk wil hij nu wel vaker bij je ziten.
Zijn pupillen staan verder ook goed, maar voor de zekerheid nu wel een wek advies mee gekregen om rond 2200 en rond 230 even te gaan kijken of hij nog reageert.

Ondanks dat de dokter zo zeker is van zijn zaak , maak ik mij best wel een beetje zorgen. En op de opvang zijn zo lief, echt schatten van mensen. Ze voelde zich zo schuldig, terwijl dit helemaal niet hoeft, zoiets is vervelend, maar kan de beste overkomen.

sorry, wilde dit even delen.

liefs woezel

Gewijzigd door - woezel op 23 Jul 2010 09:03:15

Och gossie echt een dag dat Bo beter in zijn bed had kunnen blijven dus. Hopelijk knapt ie snel weer op.

Groetjes,

Michèle

Wat sneu voor Bo!
Is hij wel een beetje lekker gaan slapen? Hoop dat hij zich snel weer beter voelt. Wss een buikvirus, maar altijd goed om hem scherp in de gaten te houden.

Dani is ook al 2 dagen niet helemaal zich zelf. Amper eten, moe en huilerig en ook verhoging. Hier zijn het volgens mij zijn kiesjes, aangezien hij steeds zegt dat zijn mond au doet en wijst dan naar zijn kiesjes.

Blijft sneu als die kleintjes niet lekker zijn!

Wat sneu voor hem!

Heel veel beterschap.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Zielig. Wat een pechdag. Sterkte en beterschap, het komt vast allemaal snel goed.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Beterschap met Bo

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wat een pech dag zeg,
Heel veel beterschap.

Gr Patries

Wat een pech! Arm kind. Ik zie helemaal voor me hoe hij zo ongelukkig is gevallen. Hou hem maar goed in de gaten. Hopelijk is hij snel weer helemaal oké!

Groetjes Rainbow, trotse mama

ooch arme bo!
in 1 ding kan ik je ook wel geruststellen: koorts is echt geen teken van een hersenschudding of van een klap op zijn hoofd, wij hebben allemaal denk ik wel is ons hoofd gestoten oid… en hebbe ook geen koorts gekregen dus ik acht die kans vrij klein dat het daarvan kan zijn…overgeven en braken kan wel een teken zijn van een hersenschudding.
maar ik denk dat hij gewoon een (virale) infectie heeft. dan spelen ze ook nog gewoon leuk alsof er niks aan de hand is. maar hebben ze wel koorts en kunnen ze overgeven diarree hebben e.d.
slaat de pcm aan? gewoon de dokter bellen als je het niet vertrouwd. ik hoop dat hij de nacht goed doorkomt en niet zieker wordt.
sterkte meisie geef je bo een kus van mij en rico??

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Het is zeker zielig en een pech dag voor hem. Het was al zielig dat hij viel met zijn hoofdje tegen de deur aan, maar dat hij het hele gordijn mee zou trekken en over zich heen zou trekken, is nog zieliger
De leidsters waren ook erg geschrokken, en voelden zich heel schuldig. Ik heb aangegeven dat ze dat echt niet hoefden te doen, want ja, het is heel vervelend, maar je kunt er niets aan doen. Het was een ongelukje, met gelukkig maar een paar schrammetjes wat hij er aan overhoud.

Rond 2115 werd hij zelf wakker, en riep hij papa, mama. We zijn er dus even naar toe geweest, en hij baadde in het zweet
Heb hem er even uitgehaald, en getempt om te kijken of het al was gezakt. Dit was gelukkig zo, 37.8. Heb hem gelijk even wat te drinken gegeven, en hij dornk 180/190 cc op. Daarna heeft hij nog even gespeeld met ons, want ik wilde zien hoe hij nu in het gedrag is, maar hij is heel vrolijk en allert. Pas toen hij weer in bedje lag begon hij te huilen, maar viel gelukkig al weer snel in slaap

Vanavond toen hij naar bed ging (rond 1830) sliep hij meteen. HIj was zo moe en kapot, en de koorts werkte ook niet mee.
Vind het echt sneu voor hem, hopelijk wordt hij weer snel beter.

Van de 2 bultjes op zijn hoofdje heeft hij niet echt last meer. Ik mag er gewoon aan komen namelijk. Ik heb er wel even arniflor van vsm opgedaan. Ik had dit niet in huis omdat hij nog nooit eerder een bult of blauwe plek heeft gehad. Ja op zijn scheen beentjes, maar meer ook niet. Maar op de opvang gaven ze aan dat dit goed spul was, en dat de bultjes er sneller mee weg gaan. Vandaar datk toch maar even naar de apotheek ben geweest, en het helpt echt! Het ziet er al veel beter uit dan vanmorgen!

liefs woezel

He das even schrikken zeg. Gelukkig is het allemaal redelijk goed afgelopen. Vreselijk sneu he, als die kleintjes zo ziek zijn, heb er net ook even m’n hart over gelucht in een topic. Heel veel beterschap voor jullie ventje!

Groetjes Carolien

och het arme mannetje… heb echt met m te doen.
maarre bo is een stoere kerel dat zie je wel weer
ik ken het spul van vsm niet maar geloof het meteen als ze het daar aangeven dat het goed spul is.
heb er eigenlijk nog nooit van gehoord.
ik hoop dat het goed helpt, en ik hoop ook dat hij snel beter is.
Rico zegt: samen siek sijn is ietsje geselliger dan alleen…he friendje Bo??

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ging het vannacht goed met Bo?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Tegen 2330 ging ik nog even kijken, deed de deur open en hij zat al meteen recht op en zei : “hoi” hahahahha
Hij is weer lekker verder gaan slapen en het ging vannacht heel goed, tegen 530 kwam Bo ook nog uitzichzelf. Heb hem toen een pap fles gegeven die hij voor de helft heeft opgedronken. Hij had ene temp van 38,7, en ik heb hem dus weer een pc gegeven. Daarna heeft hij verder geslapen tot 900. Hij is nu heel vrolijk en heeft een temp van 37,0. Natuurlijk komt dat wel door de pc, maar goed, hij is wel gezakt. VErder is hij heel vrolijk, maar op een koekje na, wil hij niet veel eten. Drinken doet hij wel goed.
Hij heeft gelukkig geen hersenschudding of iets anders aan die klap op zijn hoofdje over gehouden. Hij heeft wel een virus te pakken, maar welke dat dan is, is dus even afwachten.

Ben benieuwd hoe het nu verder zal gaan vandaag. Aan zijn humeur zal het niet liggen, want als je naar hem kijkt, dan zie je niks aan het ventje, hij gedraagt zich niet ziek!!

tis toch wat met ons ventje, Moet wel zeggen, dat toen we hem gisteren ophaalden bij de opvang, ze ook aangaven dat er 2 weken terug een kindje met de waterpokken is geweest bij hun, dus dat zou ook nog een mogelijkheid zijn waarom hij koorts heeft. Of zou hij nu dan ook al vlekjes moeten hebben?

@Inge, das lief van rico, lekker solidair zijn die 2!!! hahahahahaha

liefs woezel

Gewijzigd door - woezel op 22 Jul 2010 09:35:51

Bo heeft nog niet zo heel erg veel zin in eten. Brood wil helemaal niet, eet hijniks van, koekjes uiteraard wel! hahahaahah, hij eet nu even een lekkere banaan, dat gaat er wel in. Hijvoelt weer warm aan, dus zal zo even kijken of hij koorts heeft, en hoeveel.
Hij kwijlt ook zo ongelooflijk veel, echt zijn hele t-shirt is nat, zou het dan van kiesjes kunnen komen?

liefs woezel

Van kiezen kunnen ze inderdaad enorm kwijlen. Fijn dat het vannacht redelijk goed ging, maar balen dat hij nog niet wil eten. Kan wel ook te maken hebben met kiezen natuurlijk.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

ja precies, misschien een combinatie , hij heeft inmiddels weer koorts, 39,3. Hij zal wel een virus te pakken hebben in combinatie met kiezen, of het is alleen zijn kiezen, dat kan ook nog. We zullen wel zien, maar ben in ieder geval blij dat hij van gisteren niks heeft overgehouden. Denk dat de leidsters vn het kdv ook wel blij zijn maandag.

liefs woezel

Last van kiezen, misschien al minder weerstand, vingers in de mond, bacteriën “inslikken” en hoppa: ziek. Zo snel kan het gaan. Hopelijk is het met een paar dagen weer oké.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

ja precies, hij zit de laatste dagen (eigenelijk al weken, maar nu echt veel meer) met zijn vingers in de mond.
Eten is vandaag niet aan hem besteedt, en drinken doet hij ook niet veel. Gelukkig nog wel genoeg, 600 cc, en dan komt nog vocht van zijn fruit bij, maar goed, hij drinkt gemiddeld veel meer normaal gesproken. Zijn plsluiers zijn ook minder groot dan normaal. Hij had vanavond weer 39,3. Tja, gaat vanzelf wel weer over. Bo is eigenlijk verder nooit echt ziekgeweest, op zijn oorontsekingen na. (in maart de laatse gehad) Dit zou dus de eerste keer zijn, op vorig jaar zomer na dan, dat hij ziek is van iets anders dan ooronsteking. Denk dat we nog van geluk mogen spreken dat hij dat niet vaker heeft.
Komt vanzelf wel nader, maar het gekke is, is dat hij wel heel vrolijk is. Hij wil misschien wel wat vaker bij je zitten, maar niet abnormaal veel ofzo, hij lacht veel, en is druk in de weer met zijn speelgoed. Wel grappig om te zien dat hij qua gedrag niet ziek oogt ofzo.

Heb vanavond even kunnen voelen of 1 van zijn laatste 4 kiezen aan het doorkomen is, maar ik voelde nog niks. Maar goed, dat kan morgen zo weer anders zijn. Dat weet ik nog wel van zijn eerste tandje. Dag er voor, voelde niks, een dag later, opeens een scherp randje.

Zal vanzelf wel nader komen, en voor hetzelfde geld staat hij morgen op, en is er niks meer aan de hand… zo zijn kinderen dan ook wel weer.

liefs woezel

Vannacht is Bo 1 keer geweest,tegen 430. Ik heb toen een pap fles gemaakt waarvan hij 120 heeft gedronken. Daarna is hij weer gaan slapen tot 830. Ik heb hem vannacht niet getempt want hij voelde niet extreem warm aan.
Gisteren om 1600 heeft hij zijn laatste paracetamol gehad, en daarna niet meer.
Vanmorgen om 830 had hij 37,3!!! Het gaat qua koorts dus een stuk beter !!
En hij heeft zonet weer een halve boterham gegeten!!. en onegveer 130 cc sap. Dus het eten en drinken gaat alweer wat beter!!

De bultjes op zijn hoofd zijn ook al een stuk beter. Diegene op zijn voorheeft is bijna niet meer zichtbaar, en het wondje op zijn hoofd is ook al bijna genezen.

Al met al gaat het weer goed met ons ventje!!

En dat was ik nog helemaal vergeten te melden, maar hij heeft vorige week vrijdag voor het laatst fysiotherapie gehad!!! Hij hoeft niet meer weer te komen, het gaat namelijk zo goed met hem!!

Ze gaf aan dat wat hij eerder deed , het niet kijken naar wat hij deed en hoe hij iets ging doen, dat hij gewoon iets wilde en zonder te kijken of het wel kon, het gewoon deed, dat dit enorm verbeterd is, en dat klopt ook. Bo is een stuk voorzichtiger geworden, en hij kijkt nu goed naar wat hij doet.
Ze wenste ons nog veel geluk en gaf aan dat als er ooit nog eens wat was, we altijd konden bellen.

liefs woezel