Het gaat al beter met Jip, maar nu nieuw 'probleem

Ha meiden,
n.a.v. topic: ‘ben beetje wanhopig’ Het gaat inmiddels al wat beter, we hebben al een aantal nachten gehad waarin Jip sliep van 's avonds 9 tot 's ochtends 8, super dus!
Alleen nou is hij de laatste avonden erg in de weer. Hij krijgt rond half 8 de laatste fles, nog wat fruit toe en dan gaat hij rond 20.45 naar bed. Meestal blijft hij een half uurtje stil (of hij dan slaapt weet ik niet), maar vervolgens zet hij het op een brullen. Volgens mij is er niks aan de hand, want als ik hem uit bed haal, is het goed.
Wat zou dit kunnen zijn? Mijn moeder zegt dat hij dan tegen zijn nachtslaap aan zit te hikken en dat hij daarom moeite heeft met in slaap vallen.
Of zou hij te laat naar bed gaan?
Ik heb echt geen idee. En als hij 's avonds zo in de weer is, wordt hij 's nachts ook altijd wakker en slaapt hij dus niet lekker door.
Heeft iemand tips???
Alvast bedankt weer!!

Misschien speelt hij nog even in bed of ligt gewoon lekker te liggen. Kun je niet stiekem kijken door een raampje of even de deur op een kiertje.
Marijn huilde zich altijd in slaap soms duurde dit wel een half uur. In het begin haalden we hem eruit en was hij stil maar na een tijdje hebben we hem laten liggen en viel dan in slaap. Sommige kinderen hebben moeite om in slaap te komen en huilen zich in slaap.
Gaf je altijd fruit zo laat of doe je dit sinds kort mss heeft hij hier last van. Ik denkt niet dat hij te laat op bed gaat Dion gaat soms ook tegen die tijd op bed ligt er maar net aan hoe laat hij komt voor de laatste fles.

hier een doorslaper in de nacht sinds hij 4 maanden oud was. daarna kreeg hij opeens een huiluurtje na zijn laatste voeding erbij. dit is nog steeds zo. ik word er soms echt moedeloos van. elke dag het zelfde gezeur. hij kan soms een anderhalf uur liggen brullen voordat hij in slaap valt soms maar 20 minuten. ik snap er ook niets meer van maar gelukkig word hij daarna niet meer wakker tot de ochtend. maar weet me soms echt geen raad meer en het duurt al 2 maanden lang. weet ook niet wat ik fout doe maar je bent niet de enige hoor…

[img]http://lb1f.lilypie.com/K4vNp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

@mama Selma je doet zelf niets verkeerd maar sommige kinderen hebben gewoon het huilen nodig om in slaap te komen en alle prikkels te verwerken. Hun wereldje wordt steeds groterder en dus de prikkels ook en die moeten wel verwerkt worden. Het ene kindje kan dit makkelijker dan de andere. Huilen is niet altijd een teken van ontevredenheid.
Vaak als kinderen gaan staan of lopen hebben ze ook een periode van meer huilen omdat de wereld dan nog weer groterder en hoger wordt.

@Pranger, toch heb ik vaak het gevoel dat ik iets verkeerd doe zoals te vroeg in bed leggen of te laat of zal hij nog meer honger hebben ? je word er onwijs onzeker van het is om gek van te worden ik probeer van alles hij heeft nu leren kruipen maar hij wil liever lopen kruipen vind hij nu al niks en probeert letterlijk uit een lighouding (op zijn buik) te staan. dit is nou al een maand zo (sorry geen 2mnd) en word er soms echt moedeloos van. vandaag had ik het pas in de gaten dat deze fase wel erg lang duurt. voorheen had hij er nooit last van! zomaar uit het niets is het begonnen en we weten ons gewoon geen raad mee. dit is erger dan snachts niet slapen sorry hoor mama’s maar het is echt zo. snachts kon ik hem nog met een fles sussen of wat dan ook maar tegen een huiluurtje kan je echt niks. gisteren heeft hij van 10 tot 14.00 uur liggen jengelen niet eens huilen. heb hem 1x uit bed gehaald maar zag dat hij doodmoe was toen maar weer op bed gelegd zag opeens dat hij al toe was aan de volgende voeding echt om gek van te worden. en andere uurtjes slaapt hij zonder te zeuren en nog wel 2,5 uur achter elkaar…geen pijl op te trekken dus.

[img]http://lb1f.lilypie.com/K4vNp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Luka huilt zich ook al vanf zijn geboorte in slaap, maar nooit langer dan 20 minuten eigenlijk. Als we bij hem gaan kijken dan slaapt hij eigenlijk ook al echt, hij hoort ons al niet eens meer!
Soms begint hij te piepen omdat hij zijn speen of tuttel kwijt is, als we die weer geven is het ook over.
Hij had alleen toen hij 7 maanden was dat hij 's nachts aanacht wilde hebben en het dan op een brullen zetten, maar dat is gelukkig na een week volharding over gegaan…

Ik zou Jip gewoon even laten huilen en kijken hoe lang het duurt voordat hij in slaap valt. En misschien is inderdaad fruit te zwaar op zij maagje, misshien kan je dat overdag proberen…

Ik denk dat hij gefrustreerd is hij wil veel en dat lukt niet en zit in zijn eigen lichaam gevangen. Hij heeft waarschijnlijk veel uitdaging nodig. Marijn was ook zo’n mannetje daar moest je iedere keer iets voor zoeken waar hij moeite voor moest doen. Het leek wel of hij bepaalde dingen al kinderachtig vond. Als je een stuk met hem gaat wandelen dan op de tijden dat hij niet wil slapen maar wel moe is of lekker in bad worden ze ook altijd wat rozig van. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Het is waarschijnlijk een fase waar ze even door heen moeten.