Het drama dat tandenpoetsen heet


#1

Lisa heeft zo’n ontzettende hekel aan tandenpoetsen en ik ben door de creatieve ideeen heen. Ik probeerde er geen strijd van te maken, maar het lijkt op geen enkele andere manier te gaan lukken. Lisa is bijna anderhalf jaar oud dus alle tanden en kiezen zijn inmiddels door en er moet dus echt goed gepoetst worden.
Afleiden, zittend, liggend, met een tandenborstel voor mama, zingend, ik weet het niet meer want niets werkt! Het lijkt alsof de enige manier in de houtgreep is, maar dat is ook zo’n drama en dan lukt het me eigenlijk nog alleen maar goed om de ondertandjes te poetsen want ze krult gewoon haar bovenlip over de tanden en dan kan ik alsnog niet goed bij de bovenkant. Daarbij wil ik haar natuurlijk ook het liefst helemaal niet in een houtgreep gaan tandenpoetsen want straks houdt ze alleen daaraan al een tandenpoetsfobie over… Als ik haar zelf de tandenborstel geef dan stopt ze die wel in haar mond, maar hem vervolgens overnemen of een andere tandenborstel erbij zodat ik kan poetsen, vergeet het maar. Mijn dametje weet precies wat ze wil, en vooral wat ze niet wil! Dus wie o wie kent deze strijd en heeft de gouden tip voor me?

Groetjes Carolien.


#2

Een vingertandenborstel misschien? Ook niet ideaal maar om mee te beginnen misschien. Pas op dat ze je niet bijt

Liefs Michelle


#3

Misschien voor de tv/laptop met een favoriet filmpje erop? Pedagogisch misschien niet helemaal verantwoord, maar minder slecht dan niet poetsen

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers


#4

Vooral gewoon volhouden.
Dat maar mekkeren, dan maar janken,
maar tanden worden gepoetst.

(En: hoe harder ze huilen, hoe beter jij er bij kan met de borstel )

M.


#5

Ik zou haar belonen, dit vooraf vertellen van ‘als je netjes je tandenpoetst dan…’

Na een aantal keer went het wel…

Succes!

X


#6

@Marcel; dat probeer ik me inderdaad ook maar voor te houden, is dat hysterische gekrijs toch nog ergens goed voor Alleen zelfs dan lukt het me alleen dr ondergebitje te poetsen want tijdens het krijsen krult ze als nog dr bovenlip over dr tanden en is er geen doorkomen aan…

Ik poets haar inmiddels liggend op het aankleedkussen, dat lijkt nog t beste te werken en gaat het met het ondergebit iets makkelijker.
De TV heeft weinig effect op Lisa, daar is ze eigenlijk helemaal niet zo fan van.
En het belonen zoals Edith omschrijft komt ook niet echt binnen, ik denk dat ze daar nog iets te jong voor is, maar ik ben natuurlijk wel enthousiast in mijn reactie als het iets beter gaat of als het poetsen weer achter de rug is.

Ik heb nog een half jaartje om het drama te overwinnen, dan mag ze twee keer per dag poetsen… Ik zal idd nog eens zo’n vinger tandenborsteltje halen, misschien dat ze dat accepteerd. Mag je bij zo’n kleintje ook al electrisch poetsen?

Ik heb het idee dat haar lipriempje ook erg kort is, misschien dat dat het poetsen ook wel moeilijker maakt. Ik verwacht binnenkort weer een oproep van het CB, dan zal ik het daar ook eens bespreken.

Dank voor het meedenken!
Groetjes Carolien.