Het dochterboekje


#1

Ik heb het dochterboekje gekocht, waar 50vragen instaan die vanuit mijn moeders oogpunt aan mij gesteld worden…
Dat geef ik als ze straks terug komt van vakantie…

Maar nu staan er 3 vragen in, waar ik absoluut geen antwoord op kan geven… Je moet wel heel goed jezelf kennen om bepaalde vragen te beantwoorden, maar ik kom er gewoon niet uit…

Vraag 1: Waarin vind je dat je het meest op mij lijkt? En het minst?
Het meest lijk ik volgens sommigen qua uiterlijk op mn moeder… En het minst is het poetsgedrag… Bij mn moeder heeft alles een vaste plek, en is zij giga schoon, en bij mij is alles net iets rommeliger…
Maar is dat een goed antwoord?

Vraag 2: En waarin vind je dat je het meest op papa lijkt? En het minst?
Tja, wat ik hier in moet vullen weet ik niet, ik kan heeeeeel goed samen met mn vader werken, en dan zijn we allebei heel erg rustig… maar daarin lijken we helemaal niet op elkaar…

Vraag 3: Welke dingen heb je bewust of onbewust van mij geleerd waar je dankbaar voor bent? Nou ik heb GEEEEEEEEEEEN idee…
Jullie misschien een geschikt antwoord? Ondanks dat jullie mn moeder niet kennen…

Liefs, Melanie



#2

Vraag 1 is toch een goed antwoord wat je daar schrijft? Het gaat om wat in jou opkomt als je die vraag gesteld krijgt.

Wat betreft vraag 2, geen idee hoe je dat aan moet pakken maar als je het echt niet weet, zou ik net zo makkelijk opschrijven zoals je het hier omschreven hebt.

En vraag 3, als ik naar mezelf kijk, dan heb ik zowel onbewust als bewust veel van mijn moeder geleerd wat betreft opvoeding. Veel van hoe mijn ouders onze opvoeding aangepakt hebben, heb ik zelf overgenomen m.b.t. de opvoeding van mijn eigen kinderen, maar er zijn ook dingen die ik niet overgenomen heb omdat ik die zelf als heel vervelend ervaren heb vroeger. Dus die dingen doe ik juist heel anders.

Dus mogelijk zou je het in die hoek kunnen zoeken?

Groetekes, Sje


#3

Oke, Dank je Sje… Zo zal ik het maar eens gaan opschrijven… En tja wat vraag 3 betreft, heb ik ook zeker de opvoeding over genomen… ik ben eigenlijk hetzelfde qua opvoeding…

Liefs, Melanie



#4

En als je het echt niet weet schrijf je dat ook gewoon eerlijk, had Madelon bij mij ook bij een vraag, weet zou gauw niet meer welke.

Madelon had er bij mij ook foto’s bijgeplakt en versierd met kleine stickertjes (bloemetjes en vlindertjes) en op het eind een mooi gedicht

Liefs Michelle


Gewijzigd door - miremady op 11 Aug 2012 21:41:15


#5

Ik heb er tussen door ook een songtekst geschreven… van Glennis Grace - engel zonder vleugels…
Geweldig mooi nr… (vind ik)…

Liefs, Melanie