Het CAK ons

Een brief heeft gestuurd, waarin staat dat de ouders van Bo recht hebben op een vergoeding over 2010, omdat hij fysiotherapie heeft gevolgd, en wij dus een goede 300 euro in december terug krijgen? echt, ik stond te klapperen met mijn oren!! Heb voor de zekerheid nog terug gebeld, want officieel is het voor chronisch zieken, maar zo heeft de fysio het genoemd, en dus de zorgverzekeraar ook, en nu krijgen we dus dat geld terug!!!

Dat is even een leuke mee valller!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

mooi meegenomen, leuke "kerst bonus"
wat fijn, en wat netjes dat ze er zelf mee komen.

geniet ervan!

Leuk is dat he?! Dat hebben wij vorig jaar ook gehad voor Merel. Ook ivm fysio. Ik ben er toen ook nog achteraan gegaan. Want het is wel leuk dat we het krijgen, maar het zou jammer zijn als we het weer terug zouden moeten betalen… Mij is toen uitgelegd dat als het een aantal behandelingen betreft, het als chronisch wordt gezien. En ookal wordt alles vergoed door de zorgverzekering, je krijgt het toch. Inderdaad een fijne meevaller. Al zullen wij het dit jaar niet krijgen denk ik.

Groetjes Natasja

Dat noem ik pas een goed kerstpakket!!! En die maanden zijn al zo duur…

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Dat is zeker lekker!

Ik krijg het volgend jaar pas.
Echt zo stom. Ik heb al ruim 10 jaar dezelfde ziekte maar omdat ik nu een ander medicijn ervoor heb krijg ik het wel…

Wauw, da’s tof!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

@Kringeldingetje, kregen jullie dit vorig jaar ook? Want mij is uitgelegd dat de fysio pas sinds 2010 op deze manier vergoed wordt, want Bo had in 2009 ook fysio en verschillende medicatie voor reflux en koemelk allergie, en ze gaven aan dat dit toen waarschijnlijk nog niet vergoedt werd, maar ze zouden het nakijken. er is dus een kans dat ik van 2009 dus nog wat terug krijg?

liefs woezel

Lekker hoor, maar 1 ding snap ik niet goed, kinderen zijn toch gratis verzekerd, waarom krijg je dan een vergoeding?

of volg ik hem helemaal verkeerd?

Liefs Michelle

ja ik snap het ook niet, heb het wel gevraagd, maar dit is wettelijk dus zo bepaald, dus ja, dan ga ik niet klagen, maar begrijpen doe ik het ook niet!

liefs woezel

Ja, wij kregen het ook voor 2009. Ennnnnn… OOK VOOR 2010!!! JOEHOE! Sorry, nu weer even normaal Wij hebben het in 2009 wel gehad voor de fysio en dat was inderdaad wettelijk bepaald. Ik heb nog niet te horen gekregen dat we het terug moeten betalen. Volgens mij zat er wel een bepaald aantal behandelingen aan vast, dus bijv na 6 behandelingen wordt je pas als chronisch gezien. Die 6 behandelingen is maar een voorbeeld, want ik weet niet precies hoe het zit.
@ Miremady: Dat was ook mijn vraag vorig jaar. Degene die ik aan de lijn had gaf aan dat het idd wettelijk bepaald was en dat we misschien toch wel wat kosten hebben gemaakt, zoals reiskosten. Nu is dat voor ons natuurlijk lang geen 306 euro. Maar goed, mij hoor je niet klagen. De overheid bezuinigt al genoeg voor ons.

Volgens mij wordt het geld trouwens pas tussen kerst en oud en nieuw overgemaakt, dus voor de kerst heb je er nog niets aan.

Groetjes Natasja

Gewijzigd door - kringeldingetje op 25 Oct 2011 20:43:23

Nee tuurlijk klaag je niet zou ik ook niet doen

Maar vind het vreselijk geld wegsmijten, en de eigen risico maar verhogen. Ik snap dat beleid soms echt niet

Liefs Michelle

@Kringeldingetje, Bo heeft op een 4 maand na, heel 2009 fysio eghad en ook medicatie voor de reflux en koemelk allergie, dus het is maar goed dat ze het dus nakijken voor ons, want het lijkt er op dat we daar ook geld van krijgen!

@miremady, ik snap het ook niet hoor!

liefs woezel

@Woezel: Ik zou het wel in de gaten houden en er zelf weer achteraan gaan als je niets hoort. Het blijft de overheid, he?!

@Miremady: Ik ben het helemaal met je eens hoor. Maar ik ben ook blij dat ze dan eens aan mij geld over de balk smijten ipv allerlei andere onzinnige dingen. Als het dan onzinnig besteed moet worden, dan maar aan ons

Groetjes Natasja

ohw echt? wat super! rico heeft ook fysio gehad waarom krijgen wij dat dan niet

Wauw! Wij kregen vandaag ook een brief! Wij krijgen ook 306 euro vergoed vanwege mijn vriend zijn chronische darmontsteking! Zit er toch ook nog een voordeel aan

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Wij hebben een tijdje terug ook zo’n brief gehad.

Maar er stond een heel rijtje op waarom we daar recht op zouden hebben, maar volgens mij klopt het niet helemaal… Of is het zo dat dat een standaard rijtje is, en als er 1 of een paar van die dingen kloppen dat je er dan recht op hebt?

Lekker meegenomen trouwens, dus mij hoor je zeker niet mopperen! Maar eerlijk gezegd vind ik het ook wel een beetje onzin.
Ok, de medicijnen die hij de laatste maanden van 2010 gebruikten werden niet vergoed (in 2011 wel omdat ik naar een andere zorgverzekering gegaan ben), en ik heb wel wat heen en weer moeten rijden voor onderzoeken enzo. Maar daarvoor hebben we ook al de TOG (Tegemoetkoming Onderhoudskosten Gehandicapt kind) als aanvulling op de kinderbijslag.

Maar goed, we kunnen het geld goed gebruiken dus als ze ons dat willen geven vind ik dat prima. Maar wel raar dat er op allerlei dingen bezuinigd moet worden en ze dit wel zomaar geven, zonder dat je iets aangevraagd hebt en terwijl volgens mij de meeste mensen daar niet eens op gerekend hadden en dus ook niet dringend nodig hebben.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Ja is een standaard rijtje en 1 (of meer) van die dingen geld dan voor jou

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Ok dan is het prima en ga ik er niet achteraan, haha.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Vergeet alleen niet binnen twee weken de antwoordkaart terug te sturen als je bankrekeningnummer niet bekend is bij hen…Anders grijp je er nog naast…

Ik krijg het bedrag ook vanwege fysio voor bekkenbodemtherapie. Fysio heeft het destijds als chronische aandoening aangemerkt zodat ik meer behandelingen vergoed zou krijgen bij mijn verzekeraar. En dan krijg ik dat mooie cadeautje ook nog eens

Ja klopt, dat formulier, maar ik heb toen aan de telefoon gevraagd of ons bankrekening nummer bij hun bekend was, end at was zo, en ze gaven aan dat ik in dat geval dat formulier niet hoef op te sturen, maar zit te twijfelen of ik het alsnog zou doen. Gewoon voor de zekerheid!

liefs woezel