Wij hebben een tijdje terug ook zo’n brief gehad.
Maar er stond een heel rijtje op waarom we daar recht op zouden hebben, maar volgens mij klopt het niet helemaal… Of is het zo dat dat een standaard rijtje is, en als er 1 of een paar van die dingen kloppen dat je er dan recht op hebt?
Lekker meegenomen trouwens, dus mij hoor je zeker niet mopperen! Maar eerlijk gezegd vind ik het ook wel een beetje onzin.
Ok, de medicijnen die hij de laatste maanden van 2010 gebruikten werden niet vergoed (in 2011 wel omdat ik naar een andere zorgverzekering gegaan ben), en ik heb wel wat heen en weer moeten rijden voor onderzoeken enzo. Maar daarvoor hebben we ook al de TOG (Tegemoetkoming Onderhoudskosten Gehandicapt kind) als aanvulling op de kinderbijslag.
Maar goed, we kunnen het geld goed gebruiken
dus als ze ons dat willen geven vind ik dat prima. Maar wel raar dat er op allerlei dingen bezuinigd moet worden en ze dit wel zomaar geven, zonder dat je iets aangevraagd hebt en terwijl volgens mij de meeste mensen daar niet eens op gerekend hadden en dus ook niet dringend nodig hebben.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)