Het si al een paar keer heerlijk weer geweest en wij zijn dan altijd de hele dag buiten. Joey was vorig jaar een half jaartje in de zomer, en speelde dan op een kleed onder de parasol, daar had je niks mee te doen, want hij kon er nog niet af kruipen.
Nu loopt hij de hele tuin door, en gaat dan natuurlijk de planten er uit trekken, aan het tuintafelkleed trekken, dingetjes in de put gooien, de kleinste dingetjes in zijn mond stoppen (er word goed geveegd maar er is altijd wel ergens een steentje of blaadje te vinden) kortom, we hebben geen moment rust!
Jessey vind ik nog een beetje te klein om op een kleedje te leggen, en daarbij gaat Joey er dan vrolijk op springen! Het arme kind ligt zo de hele dag alleen binnen in de box! We gaan nu een campingbedje aanschaffen zodat ze buiten een box heeft, dus dat probleem is opgelost, maar ik zit een beetje met Joey!
Hoe doen jullie dat? Zijn jullie kindjes lekker aan het spelen, of ook zo ondeugend? En ga je dan de hele dag er achter aan vangen, zodat je geen minuut in de tuinstoel kan zitten? Pfff we hebben zo’n groot grasveld, een speeltent, loopautootje, stoepkrijt, en binnenkort een zandbak, maar hij heeft alleen oog voor alles wat niet mag!
Het buitenleven met kinderen
Wat jammer dat Joey echt alleen maar dingen buiten aan het doen is die niet mogen.
Tja, mijn verhaal wil je denk ik liever niet horen. Want Tim is heerlijk in de tuin aan het spelen en ik lig lekker te zonnen of een boekje te lezen. Ook vind hij het geen probleem als hij buiten is en ik binnen bijv. sta te koken. Dan staat de schuifpui helemaal open, zodat ik hem van binnen ook goed in de gaten kan houden.
Lastig hoor, want met dit weer binnen zitten is ook zonde. Ik zou het hem toch leren en blijven corrigeren. Is wel even heel vermoeiend, maar hoop dat hij toch snel gaat luisteren en lekker gaat spelen.
Groetjes,
Sandra
Dat is zeker jammer dat hij zo ondeugend is. Ik zou hem nu blijven corrigeren zodat je dadelijk in de zomer toch echt wel (bijna) onbezorgd in de tuin kunt zitten.
Ook Nick vermaakt zich prima in de zandbak, met zijn auto, met zijn gietertje enz. Ik ga tegenwoordig ook heerlijk rustig koken terwijl hij buiten lekker aan het spelen is. Ik kan hem goed in de gaten houden vanuit de keuken maar hij komt ook regelmatig even hai zeggen
Groetjes Bianca
Wij zijn volop in de tuin bezig en morgan helpt dan mee. Ze sjouwt met de rubber hamer (pappa heeft een terras gelegd) ze graaft in de aarde, ze onderneemt iets met een bal en als ze straks alleen der gang kan gaan zie ik wel hoe het gaat. Oh ja en ze krijgt een konijn voor der verjaardag dus ik denk dat ze straks ook veel zit te knuffelen
Groetjes,
Michèle
@Michele: ha ha, een konijn. Nou knuffelen denk je??? Wij hebben 2 konijnen sinds een half jaar (ja, ook nog) maar die weten inmiddels ook dat Nick hun oortjes wel leuk vindt. Het valt allemaal wel mee hoor maar echt knuffelen kan hij niet. Wij laten ze regelmatig los lopen in de tuin en als ze dan weer in het hok moeten dan gaat Nick samen met papa konijnen vangen. Tja, dat is natuurlijk een groot feest
Maar wel leuk voor die kleintjes hoor, dieren bedoel ik dan.
Groetjes Bianca
Wij hebben al 5 katten bianca dus ze kan al knuffelen. Ze weet ook dat oren en ogen verboden gebied zijn. Ook op de kinderboerderij aait ze regelmatig de cavia’s dus ik denk dat dat wel knuffelen wordt. Laatst stond ze een schaap te omhelzen
Groetjes,
Michèle
Michelle: ok, dan gaat het er bij Nick gewoon wat ruiger aan toe. Hij knuffelt de hond ook maar dan op een beetje onhandige en hardere manier.
Lief dat Morgen zelfs een schaap omhelst
Groetjes Bianca
Alleen de koe die wil ze nog niet echt aaien. Enne ik sta erop dat ze zachtjes doet anders worden de katten gek.
Groetjes,
Michèle
Hier gelukkig ook een mannetje wat lekker in de tuin aan het spelen is met zijn loopauto/emmer en schep/andere suto’s etc. En ook met de tuinstoel, de kleine diertjes in de tuin en het aarde in de plantenbakken.
Tot op zekere hoogte laat ik Dani zijn gang gaan. Hij mag van mij dus best wat stukjes aarde uit de bak halen en in zijn emmertje of wat dan ook doen. Ook op de tuinstoel klimmen mag, mits hij er weer vanaf klimt of gaat zitten. Staan mag van mij niet op de stoel.
Ik kan me goed voorstellen dat kinderen op onderzoek uitgaan en dus ook ondeugende dingen doen.
Ik zou voor jezelf vaststellen wat je echt niet wilt dat Joey doet en daar dan ook consequent nee opzeggen & dingen die je niet erg vind gewoon laten doen.
En verder idd ook zelf lekker genieten van het weertje & van je kleine meid.
Zou zeker een campingbed als box gebruiken, kan ze ook lekker mee naar buiten.
haha, wel herkenbaar.
Buiten spelen vind rico super geweldig.
Hij stopt ook bloemetjes in zn mond,
spuugt ze vervolgens weer uit omdat het zo smerig is.
paar dagen terug had hij een pier in zijn hand en die liet hij over zijn armpje kruipen. hahaha.
De zandbak vind hij geweldig en gooit met zand. over zichzelf heen en over mij heen en gewoon in de lucht. Water en zand vinden kinderen echt geweldig dus ik denk dat ik maar een schepje emmertje en zeefje koop.
Wij wonen op de flat maar hieronder hebben ze dus een zandbak met schommels erbij.
Het lastige is alleen dat s’avonds de “hangjeugd” totaal geen rekening houden met het feit dat overdag kleine kindjes ook daar spelen.
Er staan genoeg prullenbakken maar even 5 meter lopen om hun zooi weg te gooien is blijkbaar teveel gevraagd.
Rico had laatst een wietzakje in zijn hand, ik schrok me kapot!
en hij plofte in de zandbak en daar lag dus gebroken glas in.
nou echt ik ga de gemeente daar dus voor bellen, ik ben geen zeur maar het gaat wel om de veiligheid van kindjes!
maargoed… verder is hij ook heel ondeugend kwa andere kinderen die dan aan het voetballen zijn. Zn eigen bal is totaal niet boeiend meer…neeehee hij moet PERSEE die bal van hun hebben.
dat levert dus zo nu en dan drama op
Verder vind ik als het zo heerlijk is buiten, het ook super om de hele dag met m buiten te zijn. Op zijn slaapje en eetmomenten na dan
Lekker dan dat glas enne die zakjes. Wij hebben het met naalden gehad daar hebben wij toen ook voor gebeld enne toe had ik zelf niet een kinderen nog.
Groetjes,
Michèle
Tja voorlopig zit er niks anders op dan blijven waarschuwen, Ik vind het nog niet zo erg dat hij in het zwarte zand zit te wroeten, maar hij trekt alle plantjes er uit! Ook het moestuintje gaat er aan, en daar zijn we nu juist zo lekker mee bezig!
En we moeten zo snel mogelijk een zandbak aanschaffen! Ik denk dat hij dat heel leuk zal vinden, zeker met een gietertje erbij! Dan zal de tijd van dagelijks badderen weer aanbreken, haha! Hij gaat nu om de andere dag
Ik wil ook graag een schommel voor hem, en zo’n klim/glijbaan toestel Dan heeft hij al weer wat meer uitdaging. Zijn ‘binnen’ speelgoed vind hij nisk aan voor buiten!
Wij eten dan trouwens ook buiten, doen jullie dat ook? Of is het dan beter om binnen te gaan eten?
Melissa speelt ook altijd lekker buiten, ik kan dan gerust lekker lezen, of in de keuken gaan koken.
Ze zijn altijd wel een keer ondeugend, je moet voor jezelf vaststellen wat wel en niet mag en dan daadwerkelijk tegen sommige dingen Nee zeggen. En sommige dingen wel toelaten, anders word het alleen maar NEE en dan blijven ze alles doen.
Als het echt lekker weer is zodat je dan buiten kan eten, dan eten wij echt wel buiten zolang het maar aan tafel gebeurd(dat vind ik dan wel weer belangrijk) En dat weet Melissa ook dus dat gaat heel goed.
Ik zou zeker een campingbedje aanschaffen, dan kan je kleine meid ook lekker mee naar buiten. Dat had ik in het begin ook gedaan.
Liefs, Susan
Als het echt lekker weer is, eten we buiten. Maar ik vind het zelf prettiger om binnen te zitten met eten. Is koeler en ook de woonkamer is aan de tuinkant dus deuren kunnen open zodat het net is alsof we buiten zitten…
Wij hadden voor Nick een inklapbare box buiten staan in de zomer. Ideaal. Er zaten ook wieltjes onder zodat hij makkelijk te verplaatsen was, als mama eens in de zon wou zitten en hij onder de parasol moest. Gewoon op marktplaats gekocht voor een 10tje.
Groetjes Bianca
Hoi mama_snoekie,
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Jony is nu ruim de 2 gepasseerd, komt gelukkig niet meer in de tuin nadat ze 2x gigantische boze moeder voor haar neus stond:D
Vorig jaar had ik zo’n jaren 60 box buiten staan ideaal licht gewicht zo in/uit geklapt super handig voor de tuin misschien dat je heb daar in kan stoppen? En daarnaast per dagdeel een uur met hem speelt. En een zandbak kan ik je echt aanraden wij hebben nu er ook eentje staan van 1,50 bij 2,00 geweldig!!
Ik weet niet of je een grote tuin hebt maar een schelp is ook ideaal.
Je zou ook een afwasbak met water neer kunnen zetten gieter erbij/bootjes erin, uren zoet is hier ons meisje.
Heel veel succes met je tuinmannetje:D
Rens speelt ontzettend graag buiten, die staat 's ochtends al te wijzen dat hij naar buiten wil. Voordat het weer lekker weer ging worden heb ik mijn tuin grondig opgeruimd. Wij hadddn altijd veel potten op de grond staan maar die zijn nu weg. In plaats daarvan heb ik nu hangplanten langs de schutting zodat het toch gezellig is. Wij hebben wel een strook grond met planten maar daar zitten allemaal bodembedekkers tussen dus graven kan hij daar niet. Hij trekt wel aan de planten maar als ik er wat van zeg dan laat hij het wel weer een tijdje. Tafelkleedjes zijn hier in de ban, daar bleef Rens ook aan trekken wat ik ook deed. Beetje gevaarlijk vind ik. Als we bij anderen zijn let ik daar wel goed op en corrigeer ik hem ook maar in m’n eigen tuin wil ik ook een beetje rust.
rens speelt graag met z’n zandbak, schommel, loopauto, glijbaantje(met hulp) en een bak water(als het echt warm is) is ook favoriet.
Ik let er wel op dat hij niet al m’n planten sloopt maar maak geen probleem als hij een keer een blaadje eet, we hebben hier geen giftige plantjes. Bij andren let ik daar weer wel op want je weet nooit of er daar wel wat giftigs staat.
groetjes Ramona
Begin mei krijgen wij (euh kopen) een schutting dus kan hij ongestoord buiten spelen. Nu doet hij het ook hoor … en blijft redelijk bij mama in de buurt. Maar een hap grond heeft hij ook al op … en dat vond hij zo vies … dat doet hij denk nooit meer …
Verder hier geen zandbak … hij vind dat zo vies haha komt hij naar mij toe met een korrel zand aan zijn hand en zegt ‘mama bah’. Ook heel het huis zit onder het zand hihi … Dus dat mag hij op school gaan doen straks. Wel komt er een schommel/glijbaan en trampoline …
Wij hebben geen tuin, dus hier kan er ook niet lekker buiten gespeld worden terwijl mama rustig zit
Op het balkon wel soms, maar dan moet ik goed opletten dat hij geen dingen over het randje gooit, en hij mag dan ook echt niet op het randje klimmen!
Verder gaan we wel regelmatig naar de speeltuin of kinderboerderij, maar dan loop ik dus wel heel de tijd achter hem aan…
En heel soms lenen we een tuin van iemand die niet thuis is Maar van mij mag hij niet in de aarde wroeten en geen bloemetjes plukken, gek hè?!
Wel is hij heel erg geïnteresseerd in kapoentjes
Liefs, Anne