Herstel ks

Hoiiii

Nou hier alles wel ok, althans, ik herstel gewoon nog niet zo ok. Ik voel me nog lamlendig, dizzy, licht in mn hoofd, en snel moe. En mn wond en buik doen nog best veel zeer, mn wond is ook niet dicht nog, eerst stond zo 20 cm van de 25 open en nu nog maar 10 gelukkig maar toch, nog wel open. En ik verlies enorm veel wondvocht, de laatste dagen gaat t beter gelukkig maar nog steeds soms nat ondergoed en elke dag 3 keer schone gazen tussen mn wond (dat klemt goed dankzij fikse vetrol) Iemand ervaring hiermee? En hoelang na de ks voelden jullie je weer fitter (diegenen die een ks hebben gehad dus hihi)

Liefs, Els

Geen ks gehad gelukkig, maar wat ik je wel kan aanraden is floradix , juist voor het lichte in je hoofd,moe dizzy ed, net zoals de rest van je herstel.

Ja ik zit al 2 keer per dag aan die gore troep LOLLLLL ahhhaahaha Is idd goed spul he!!! Ik raad t ook altijd aan aan iedereen!

Maar helpen dit keer, niet dus… dus denkd at mn hb wel ok is, had ook maar 250 cc bloedverlies bij de ks overigens!

Liefs, Els

De wond genas bij mij redelijk goed.
Maar voordat ik me weer fit voelde!!
Pffff, dat heeft echt weeeeeken geduurd.
Ik weet nog dat mijn moeder jarig was, toen was Stephan 5 weken oud en heb ik voor het eerst een wat groter stukje buiten gelopen (ongeveer 10 minuten naar hun huis toe)
Nou echt, ik ging zowat van mn graad onderweg en kwam letterlijk lijkwit aan daar.

En terwijl anderen al 1 dag na de keizersnede naast hun bed op een stoel zaten, heb ik 6 dagen na de keizersnede voor mijn gevoel maar nét de autorit overleefd (en die duurde maar 5 minuutjes)

Maar ik had wel het nadeel dat ik veel bloed verloren had (mijn hb was 4,6) en ik heb dus 3 zakken bloed gekregen.
Maar dat schijnt dan ff te duren voordat het weer helemaal “op peil” is.
Dus daar was ik ook nog wat dizzy en slap door.
En ik had nog steeds een vrij hoge bloeddruk (door de zwangerschapsvergiftiging) wat ook in z’n nadeel werkte natuurlijk.

Maarre…iedereen is verschillend hoor.
Want nu met Kaya heb ik een “normale” bevalling gehad, en toch ben ik nog vrij lang dizzy en slap geweest.
De kraamhulp schrok bijv. elke keer van mijn hoge polsslag, maar dacht uiteindelijk dat ik van nature een hoge polsslag had.
Op de laatste dag (ik had 10 dagen kraamhulp) was mijn polsslag wél lager
Oftewel: mijn polsslag is de eerste week gewoon heel hoog geweest nog.

Ik had steeds zoiets van: jee…die en die liep 5 dagen na de bevalling alweer over de markt…en die en die bracht 6 dagen na de bevalling alweer haar kind naar school…
Maar ik ben maar gestopt met vergelijken

Ik hoop dat je je gauw wat fitter voelt meis!
Neem in ieder geval je tijd en forceer niks!

(ik hoop trouwens dat je je door mijn lange bericht heen hebt kunnen worstelen )

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

balen zeg dat de wond nog niet dicht is ,maar ja dat komt door de suiker dat het zo langzaam gaat .verder rest zo ik het niet weten .maar meis wens je veel sterkte er mee

groetjes marielle mama van
10-10-01

thnx meiden…

Ja ik had bij Eva een hb van 4 Bieb (4 zakken bloed gekregen) dus snap goed wat je bedoelt! Dit is meer dat ik echt licht in mn hoofd ben, anders dan idd dat lage hb gevoel. Ben ook gewoon nog hondsmoe, denk dat dat ook deels te danken is aan die 3 lange dagen hoor. Ik moest de eerste dag plat blijven en de 2e dag gelijk uit bed en douchen, dat ging ook goed hoor (wel erg pijnlijk) OPstaan snachts doet nog veel zeer (branderig in mn buikspieren) en op mn zij slapen kan pas heel kort weer… maar t kan wel! hoera! hihi… Ik ga nog niet wandelen ofzo nu die wond nog open is hoor…dat durf ik echt niet aan, t voelt ook gewoon nog niet goed!

Marielle, mn suiker is helemaal over dus daar ligt t niet aan! Was direct na de bevalling verdwenen gelukkig!

liefs, Els

quote:
Ja ik had bij Eva een hb van 4 Bieb (4 zakken bloed gekregen) dus snap goed wat je bedoelt! Dit is meer dat ik echt licht in mn hoofd ben, anders dan idd dat lage hb gevoel.

Dat “licht in je hoofd gevoel” herken ik wel van Kaya (en dat was dus niet eens een ks)
Ik denk echt dat je gewoon heel rustig aan moet bijkomen van alles.
Je lichaam heeft wel even een topprestatie moeten leveren, vergis je niet.
(ik vergiste me er toen na 5 weken dus ook nog in, dacht dat ik dat wandelingetje wel aan kon )

Hoi Els
Bij Robin voelde ik me na de keizersnee ook zo lamlendig
Mijn wond heeft ook lang nog opengestaan
Als ik er gaasjes op had zat er ook wondvocht
Ik heb op een gegeven moment een hydrofiel luier kapot geknipt en die er tussen gedaan en heel veel spoelen onder de douche
Bij mij heeft het herstel lang geduurt volgens de gynacoloog kwam het omdat ik 33 uurvan Robin gewoon bezig was geweest en daarna een keizersnee
Bij Justin was ik na 24 uur al weer thuis van de keizersnee
En ik voelde me beter dan bij Robin binnen een week was ook de wond dicht
En voelde ik me ook best wel goed
Succes met je herstel
En lekker rustig aan doen hoor

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ow zie je, ik heb dus wel die drie dagen flinke weeen ervoor gehad… Dus dat kan wel de oorzaak zijn!! Ik wilde maandag naar het zh maar het was toen gelukkig al iets minder (ervoor elke dag 3 keer doorweekt ondergoed en schoon beddengoed want het kwam er echt de hele tijd uitgedruppeld. Nu zijn de gazen niet meer echt zo doorweekt dat ik ze uit kan wringen en is de wond al een stukje dicht. Ik moest ook met de tram naar het zh omdat onze auto nu te klein is (hihi we wilden een nieuwe kopen in t weekend dat Floris werd geboren!) en daar zag ik enorm tegenop, dus afspraak maar afgebeld…

Owwww ja nog ff aanvullend: hadden jullie ook geen gevoel meer in de huid onder je navel??? En komt dat nog terug???

Dat is een normaal verschijnsel inderdaad.
Het gevoel is bij mij weer gewoon terug gekomen na verloop van tijd, maar ik heb ook weleens gehoord dat het bij sommige mensen gevoelloos is gebleven.

gevoelloos ben ik op sommige plekken nog steeds hoor
Maar ja heb twee keer een ks gehad misschien heeft dat er mee te maken
Ze zeggen voor dat een ks helemaal genezen is duurt het ongeveer een jaar
nou dan ben ik er bijna he hahahaha

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin