'herrie'op straat

Ben ik nou de enige die zich hier groen en geel aan ergert???!!
Mijn dochtertje slaapt aan de straatkant en op zich moet dit geen probleem zijn want we wonen in een 'rustige’buurt. maar… als zij op bed ligt erger ik me vaak groen en geel! Buurvrouw van 6 huizen verderop laat fifi uit en komt (net onder het raam van mijn dochter) de buurvrouw van 2 straten verder tegen die bruno uitlaat, en kakelen en lachen er vrolijk op los. honden blaffen tegen elkaar,je raadt het al, kind wakker.
5 minuten later, de buren vertrekken en laden de auto in, knal autodeur dicht, knal, andere autodeur dicht, boem de koffer ook goed dicht, juist, weer kind wakker…
kwartier later, 2 straten verder zijn ze aan het bouwen, grote hijskraan en vrachtwagen komen voorbij gekletterd, ja hoor, weer kind wakker.
10 minuten later komt de ijscoman voorbij en die stop, natuurlij, ook weer net onder haar raam… etc etc…
kortom, geluiden van alledag, maar op een of andere manier is het dus heel erg rumoerig in deze 'rustige’buurt. Mijn vriend zegt dat ze hier echt aan moet wennen en dat is natuurlijk ook zo, maar ze wordt er echt wakker van en is inmiddels toch al bijna acht maanden. Heel vervelend en ga me er echt aan ergeren. ben haast in staat om bijv aan die ijscoman te vragen om 100 meter verder te gaan staan! haha

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

Heey mama1980,

is idd erg irritant. Hier slaapt de kleine ook aan de straatkant en wordt ook wel eens wakker. Maar ja, het zijn geluiden die je bijna niet kunt voorkomen. Ik baal er dan ook wel van hoor als mijn kleine dan wakker word. Kunnen we vanavond zeker onze lol op met de toeters als WK is!! Succes ermee. Zullen we in ieder geval voor vanavond zeker nodig hebben, schat ik.

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a

Ik erger me ook aan de overlast. Hier tegenover wonen van die kinderen die tot een uur of 12 in de tuin schreeuwen en met vuvuzela’s door de straat trekken. Colin slaapt aan de achterkant en wordt als hij eenmaal slaapt eigenlijk nooit wakker, maar vind het zelf gewoon irritant. Helemaal nu met de examenfeestjes. Hier is het ieder weekend nu prijs, van die schreeuwende jongeren midden in de nacht.

Wij hebben zelf 2 honden waarvan eentje best veel blaft, volgens mij is Colin daarom wel gewend aan een beetje lawaai

22-12-2009 colin geboren

Nee hoor je bent niet de enige die zich groen, geel en andere kleuren ergert!
Ik stoor me er ook mateloos aan! Vreselijk!

Ik hou zelf erg rekening met anderen, dus dan valt het erg tegen dat dat maar van een kant blijkt te komen!

Weet je waar ik me sowieso altijd aan stoor? Los van het tijdstip op de dag? Mensen die zonodig moeten claxoneren als ze ergens wegrijden. Gewoon nog wij wijze van gedag zeggen.

Je hebt elkaar al gedag gezegd en klaar ermee. Dan hoeft die claxon er niet nog eens achteraan!

Groetekes, Sje

Ik kan me doodergeren aan mensen die inderdaad nergens rekening mee houden. Zo heb ik een hindoestaanse buurman die regelmatig 's avonds laat opgehaald wordt door een maat en die laat 1 de motor draaien en heeft 2 zijn hindoestaanse muziek op 10 staan. Ik vind die muziek af en toe horen echt niet erg maar niet om 2300 als ik lig te slapen op die sterkte. Of als mijn antiliaanse buurjongen weer eens een feestje gegeven heeft en zijn vrienden en vriendinnen om 2 uur 's nachts 2 uur lang afscheid staan te nemen en als je er wat van zegt je in 3 talen uitgescholden wordt. Overigens bel ik voor de laatste tegenwoordig de politie. De eerste snapt het nu wel na 4 kaar vragen. Maar de alledaagse geluiden tja daar doe je weinig aan. Laatst wilde mervin nog even uitslapen en toen kwam de vuilniswagen balen, maar ja je kan moeilijk vragen of ze een uurtje later willen komen

Oh ja sje ik heb daar ook een hekel aan en mijn vriendin deed het ook altijd nu niet meer

Groetjes,

Michèle

Ik heb precies hetzelfde! Senne slaapt wel niet aan de straatkant maar alles staat open dus ze hoort alles. De buren hebben een installatiebureau en 2 nieuwe bedrijfsbussen. Die moesten worden ingericht… boren, zagen en schroeven dus! En iedere keer als er iemand langs kwam lopen werd er een praatje gemaakt. En de buurman lacht heel vaak en vooral heel hard dus ik was echt zo gespannen!
Maar ja, je kan er echt niets van zeggen hè?

Hou mijn hart vast voor vanavond met de vuvuzelas! Wat dat betreft ben ik zo blij als het WK voorbij is…

Groetjes van Sascha en Senne

En toch hoop ik vannacht heeeeeeeeeeeel veel herrie van Vuvuzela’s te horen! Voor 1 nachtje kan ik die herrie wel hebben, want het heeft dan een feestelijke reden.

Groetekes, Sje

quote:
En toch hoop ik vannacht heeeeeeeeeeeel veel herrie van Vuvuzela's te horen! Voor 1 nachtje kan ik die herrie wel hebben, want het heeft dan een feestelijke reden.

Groetekes, Sje

Ja, daar heb je ook wel gelijk in…

@mamacollin: Ik heb ook 2 honden, volgens mij kan Senne daarom ook wel goed doorslapen met herrie van de straat en onweer…

Groetjes van Sascha en Senne

ooooh ben gelukkig niet de enige lees ik wel! Volgens mijn vriend overdrijf ik nl. Wil gewoon dat ze lekker kan slapen als ze daar behoefte aan heeft. @Sje, idd hier ook zo’n hekel aan dat toeteren! Als mijn overbuurjongen wordt opgehaald wordt er ook nooit bij hem aangebeld, maar wordt ie ook het huis uit getoeterd. 1 keer heb ik heel boos het raam uit gekeken en met mijn vinger een sssst gebaar gemaakt. WOrdt je aangekeken of je gek bent.
Vanavond gaat mijn dochtertje bij oma logeren, omdat wij zelf (hoop ik ) herrie mogen gaan maken in het cafe als nederland wint!

mama1980

haha ja heel herkenbaar!
Hier voor onze flat is een speelveldje en de islamitsche school hier in de buurt geeft daar dus gewoon les als het warm is!
krijsende kinderen ik wordt er krankjorum van! Rico wordt er telkens wakker van…dat terwijl hij normaal overal doorheen slaapt. ik kon zelfs stofzuigen opz n kamer en meneer sliep nog. maar nu met die kinderen echt moet je nagaan hoeveel herrie dat geeft.
ik zei eerst ook al: het is hier geen schoolveld! het is wel bijna mn achtertuin…in feite is het dat ook trouwens!
En blaffende honden hier tegenover de flat
die vrouw die staat erbij en kijkt ernaar… dan denk ik ook: laat dat beest zn bek houden aub! echt zo’n irritant keffertje. ook als ze dr hond uitlaat begint dat beest als een gek te Keffen tegen niks gewoon en die vrouw kijkt dan ook waar die hond naar kijkt en zo gaat dat dan 5 minuten door dat ik zoiets heb van AAAARGH!! maargoed… haha wat doe je er tegen?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

hier ook kan er echt heel slecht tegen mijn man vind ook vaak dat ik overdrijf als de buurman om 9 uur begint te boren of als de honden van de buren steeds blaffen
nou gek word ik er van ba
en ik schijf het onder voetbal denk dat ik hier alleen ben hihi maar vind het te spanend

Nou, als ik het zo hoor is het hier in Limburg een oase van rust.
Om 5 uur gaan de luiken dicht en je ziet bijna niemand meer. Oke een beetje overdreven, maar toch.
Het einge wat ik eng vind zijn de hangjongeren naast mijn appartementje. Ik woon op de begane grond, alles gelijkvloers, en boven me zit één etage van iemand anders. Tegen mijn huisje aan staan de schuurtjes en daarover een dakje. Dáár staan dus ELKE avond jongens te kletsen, omdat er verder niets te beleven valt.
Nu vind ik dat niet erg, ze gaan hun gang maar, maar soms trekt het ook ander volk aan dat gaat blowen en dan worden ze wat luidruchtiger.
Sarah’s kamer ligt aan de straatkant, ik slaap aan de andere kant. Met tussen onze kamers een grote woonkamer, halletje, badkamer en wc. Nou, mooi niet dat ze daar slaapt. Ik slaap sowieso vast en vind het een eng idee. Voorlopig slaapt die kleine muis nog lekker bij mij.
Laatst hadden ze met stenen een schuurdeur ingegeooid. Wat als het Sarah’s raam was. Brrrrrr.

Luka slaapt bij ons aan de tuinkant, en sowieso is het bij ons echt wel rustig. Maar… een buurman van een flat zo’n 10 meter van onze tuin vind het nodig om om 's ochtends om 5.30 uur, elke dag, zijn rokershoest te laten horen…
En natuurlijk word Luka, net als de rest van de buurt, wakker van! Echt vreselijk!

Het is een buitenlandse man, die geen Neerlands spreekt. Hem uitleggen of hij dat hoesten niet binnen kan doen is dus helaas geen optie, want ’ ik nie begrijp’…

Hahahaha Marmamma
zo een buurman had ik in het vorige huis ook, alleen ging hij pas rond 2-3 uur naar bed, dus die hoest kwam pas rond 11:00. Haha

wij hebben nieuwe buren die het helaas nodig vinden om hardop te schelden en vloeken ook zo hard mogelijk boeren hoort schijnbaar bij hun hobby´s
erger me rood en geel aan

ben dr nog over aan het denken om daar iets van te zeggen

verder geen overlast hier gelukkig

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

@mama van 3 jongens: Aahh, scheldende buren kennen wij ook! Heerlijk, lekker mekaar voor rotte vis uitmaken terwijl de een achter in de tuin staat en de ander binnen in de keuken… Met gemiddeld er een meter of 15 tussen dus…
En iedereen maar meegenieten!
Is met name leuk bij een verjaardag… mijn man was in Juni jarig, dus wij lekker buiten, wijntje erbij, je kent het wel, komen ‘de buren’ ook thuis van een ‘gezellig’ feestje. En gingen ruzie staan maken in de tuin, dus wij en onze visite konden meegenieten…
Maar het grappigste komt nog, mijn opa van 74 zegt: " Wat leuk, entertainment!" En toen de buren na 5 minuten klaar waren met ruzie maken ging mijn opa staan en begon heel hard te juichen en te applaudisseren!!!
Echt super! Ze wisten niet waar ze kijken moesten en sindsdien hebben we ze eigenlijk ook niet mee gehoord…
Allemaal door super-opa!

laat je opa eens bij ons op bezoek komen als wij weer eens mogen mee genieten van hun sores hahaha en indd meestal staat er eentje binnen en de ander buiten of praten-schreeuwen ze via het raam boven naar beneden pfffffff

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Hier ook veel herrie op straat van spelende kinderen. Moppie slaapt heel licht dus dat is lastig. alhoewel het al wel weer beter wordt. Nu heeft de buurvrouw er een pup bij die het nodig vindt tussen 23:00 en 01:00 te keffen waardoor mijn man en ik meerdere malen wakker worden en als moppie dan ook nog eens om 04:00 uur komt krijg ik langzaamaan moordneigingen
Gelukkig slaapt moppie daar dan wel door heen. Niet mijn moordneigingen maar het blaffen van de hond!

Lastig altijd of je wat moet zeggen, je wilt nooit lastig zijn he? En ik heb een tijd geleden toen moppie net geboren was al een keer gevraagd of de andere hond niet in de voortuin wilde doen en onder moppie’s raam wilde laten blaffen. Daar let ze nu op dus dat is super. Om dan nu weer over die pup te beginnen…moeilijk…

groetjes,
Wendy