Herriebuurt


#1

grrr… ik zit me echt op te vreten! Wat een k…avond. sorry voor mijn taalgebruik haha. Eerst mijn dochter de hele avond vervelend doordat ze met dit warme weer overdag niet geslapen heeft, daarna verrekt ze het op te eten en als ze vervolgens na een half uur huilen van het oververmoeid zijn eindelijk in slaap valt besluiten de vrijgezellen in de buurt ( een clubje van een man of 8) dat het wel leuk is om met een bak bier en wat tuinstoelen midden op straat te gaan zitten. Lijkt wel een volksbuurt hier ineens haha! Kan best gezellig zijn hoor daar niet van, maar door hun luide gelach en gekletter met flesjes bier zit er hier nu weer eentje rechtop in bed te huilen. Ik kan wel janken… niet omdat dit een keertje gebeurt, maar dat stelletje houdt nergens rekening mee, niet alleen vandaag. Heb er al wel eens wat van gezegd. En dan nog op een nette manier zo van: goh, als jullie nou s wat gaan doen of herrie maken, laat het dan even weten, dan leg ik haar op een andere kamer. dus nog heel schappelijk dacht ik zo, maar het boeit ze gewoon niet. vinden mij echt een zeur denk ik. Ze mogen tot 22.00 uur geluid maken krijg ik dan als antwoord. Alsof een kleintje van 2 wat heeft aan die tijd… Het lijkt ook dat de andere kindjes hier in de buurt schijnbaar overal doorheen slapen en die van mij de enige lijkt die wakker wordt, of zou ik gewoon de enige zijn die er wat van zegt? Maargoed, dat heeft dus niet geholpen. Dat gaat zo de hele zomer door. En als ze niet buiten zitten dan is er wel een aan het hobbieen met kettingzagen, hamers etc etc… Heb ze nu dus maar weer overgehuisd naar het campingbed op mijn slaapkamer aan de achterkant, maar is toch niet normaal dat ik haar zowat 2 keer in de week tijdens de zomer in een campingbed op een andere kamer moet leggen? Of ben ik nou echt zo’n zeur en moet ze hier aan wennen?

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers


#2

Hoi Mama1980,

nee klinkt voor mij niet als gezeur… maar best herkenbaar! Ik weet heel goed hoe je je kan ergeren als er herrie is…
Mijn man en ik hadden t er vanavond nog over of we onze oudste in de toekomst misschien voor ipv achter moeten leggen omdat er achter zoveel herrie is, en madameke (net 2) daar ook niet van kan slapen!
En herrie dmv zagen, stoeptegelen met machines etc is hier ook niet onbekend.
We hebben ook zo’n leuke buurman… vorigjaar heeft ie een half jaar lang verbouwd (dus had ik een kind wat slecht sliep en vaak wakker was/werk. Buurman hield er geen rekening mee dat onze dochter om half 8 in de avond moest gaan slapen… We hebben zelfs aangebeld en ze weigerden om open te doen! Asociaal vonden we dat… ze hadden mijn man voor t raam zien staan… grrr) En nu gaat ie elke morgen om iets over half 8 in de tuin uitgebreid zijn motor staan starten en rijdt toeterend weg. Dus heb ik 2 kids wakker dan… Maar goed…
Ik begrijp dus hoe je je kan voelen. En dat mensen daar geen rekening mee houden is bekend.
Zou het wellicht helpen als je een rolluik voor haar slaapkamerraam zou laten monteren? Dat scheelt wel wat in geluid…
Tja… verder kan ik je helaas ook niet op monteren… hoop dat t je geholpen heeft hier je hart even te luchten! Misschien kun je nog een keer met de vrijgezellen praten en vragen of ze iets zachter willen praten ofzo? Niet dat ik geloof dat dat zal helpen… maar toch Of vragen of ze in een achtertuin kunnen gaan zitten ipv op straat???

Sterkte!!!


#3

toevallig hoorden wij vorig weekend om 24.00 uur!! een kettingzaag
in de buurt.
mijn vriend was het ook helemaal zat en heeft de politie gebeld.
Er waren al meerdere mensen die de politie gebeld hadden, en binnen no time
was het afgelopen (het was niet echt bij buren ofzo, maaq een stukje verderop.
knap lastig, maar slaaprust is toch ook erg belangrijk?
vind dat die vrijgezellen best rekening kunnen houden met jullie en zeker met kinderen…
succes en groetjes!


#4

ja haha, het helpt idd om hier even je hart te luchten. idd, het moet van 2 kanten komen maar dat komt het niet. Mensen zonder kinderen beseffen gewoon echt niet wat het is. Die denken daar echt niet bij na en kunnen zich blijkbaar ook niet inleven als je het ze vertelt, want ik ben gewoon de zeur en zij mogen alles. ze zitten er ondertussen nog en er kwam net weer een bak bier bij dus voorlopig zijn ze denk ik nog niet van plan om naar binnen te gaan. maargoed… heb mijn dochter op mijn slaapkamer in een campingbed gelegd en dat is aan de achterkant dus heeft ze er geen last van. Ik laat haar daar maar liggen vannacht. Voor een keer vind ik dat ook niet zo erg, maar het is gewoon ietsje te vaak raak naar mijn zin. idd. is het vanavond dit, morgen zagen/boren en dan niet om te verbouwen, nee als hobby… dus dat kan nog wel 10 jaar duren… overmorgen een feestje, de dag daarop idd een motor uitproberen en flink gassen en idd, ze hebben allemaal een achtertuin waar ze kunnen zitten tot ze een ons wegen en niemand er last van heeft. Waarom dan midden op straat? Da’s stoer ofzo!!! En eraan wennen…tja, een geluidje hier en daar dan ben ik het ermee eens. Het hoeft niet muisstil te zijn, maar een electrische zaag onder je raam of een groep bier drinkende en luid lachende mensen? hmmmm… ik zou ook niet kunnen slapen denk ik!rolluiken hebben we vorig jaar overwogen ,maar aangezien ons huis nu te koop staat ga ik er niks meer aan doen. Zal heel blij zijn als iemand dit huis koopt wat omschreven staat als een rustige en kindvriendelijke buurt hahaha. Bedoelen ze de winter en overdag mee denk ik…

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/hfhTp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 25 May 2012 22:35:36


#5

Ik herken me in je verhaal… mijn oudste zoon ligt ook achter, en werd voorheen tussen de middag altijd wakker wanneer de buurman zn verschrikkelijke nl talig muziek keihard aanzette…nu kunnen wij best met ze opschieten,dus heb gevraagt of dat zachter mocht…geen probleem… inmiddels slaapt ie allang niet meer smiddags, maar vorig jaar hebben wij en de andere buren bijna de politie gebeld omdat de buren visite hadden, en behoooooooooooooooooorlijk luidruchtig waren, met veel muziek…tot een uur of 1 half 2 snachts… we hebben ze er de volgende dag wel op aangesproken, want wij en de andere buren hebben onze kids aan de voorkant moeten leggen, en zelfs daar hoorde je hun nog tieren, lachen etc… en sinds dien is het voorbij en houden ze rekening met ons…

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik blij ben dat wij gaan verhuizen…want hier hebben we boven enkelglas dus ook behoorlijk wat lawaai komt er binnen… en dan zitten we mooi rustig in ons nieuwe stekkie…

succes met je buren!

Liefs, Melanie



#6

hihi . sorrie moet een beetje lache, maar ja ik woon in een oppervolksbuurt, waar iedereen heel de avond voor de deur zit, kinderen tot half 12 op straat lopen te gillen, nieuwe vrijgezelle (net op zichzelf wonende 18 jarig ventje) aan de overkant, op een kamer, die uit het raam hangen met muziek en de stoom uit het huis komt… ik ken er zelf ook best boos van worre omdat ik er zelf gek van word,
pip ist gewoon gewend, die word nergens wakker van … brommers, gillende kinderen bierflessies… 100.000 klappers…

maar serieus als ze dat wel zo zou zijn dan ging ik er zeker wel iets van zeggen, en dan de 2e keer echt niet vriendelijk hoor, je moet in de buurt gewoon rekening met mekaar houden… maar ja da’s dan ook weer in de volksbuurt, kom nie aan de joekels en kinderen, want da’s foute boel, dus als ik tegen de buurman zeg dat hij de volgende dag maar zijn oranje vlaggetjes aan de gevel moet spijkeren omdat me kind ligt te slapen, word de ladder per direct weggehaald, en doet hij het de volgende dag…

maar ik zou dr mooi wat van zeggen, en anders gewoon de politie bellen, klaar laat die er dan maar wat van zeggen toch !

Pippy is geboren 17.07.2009