Herkent iemand dit?

Hallo allemaal,

Eind juni is mijn dochtertje geboren en sinds haar geboorte heeft ze het e.e.a. meegemaakt. Helaas heeft ze geen makkelijke/goede start gemaakt. Sinds haar geboorte huilt/krijst ze heel erg veel en slaapt ze bijna niet op een paar hazeslaapjes na. Ik heb van alles geprobeerd, ze is opgenomen geweest in het ziekenhuis, staat onder behandeling bij de kinderarts vanwege reflux. Nu krijgt ze medicijnen voor de reflux nexium en moltilium (hier zijn we meegestopt, omdat deze niet werkte). Ik merk alleen niet dat het spugen minder wordt het lijkt juist te verergeren. Ik ben sinds kort ook begonnen met het Koemelkvrij dieet, om Koemelkallergie uit te sluiten, maar ik zie nog steeds geen verbetering.

Ondanks alles blijft ze heel onrustig en slaapt ze erg slecht. Het inslaap krijgen kost superveel moeite en als ze eenmaal slaapt is ze ook zo weer wakker. Ik heb geprobeerd om haar in te bakeren, aan de borst in slaap te krijgen, heen en weer wiegen, laten huilen noem het maar op, maar alle 'hulpmiddelen’hebben voor even effect.

Ik heb het gevoel dat ik alles heb geprobeerd/ heb uitgesloten en ik ben nu ook de wanhoop nabij. Wat is er toch aan de hand met mijn kleine meid. Is er iemand op dit forum die het herkent?

Btw. ik ben ook al bij een osteopaat geweest, maar dat heeft ook niet geholpen.

Een bezorgde moeder

Hoe lang heb je motilium gebruikt?
Hier “pas” na 3 weken resultaat.

Ik denk ongeveer 5 weken…volgens mij zelfs langer

Wij hadden Motilium in combinatie met Omeprazol (maagzuurremmer) dus misschien is dat nog wat?

Wat zegt de kinderarts? Anders zou ik als ik jou was gewoon s naar een andere gaan voor een second opinion evt. 4 ogen zien meer dan 2

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier ook een zoontje gehad met reflux, dan wel de verborgen variant. Het eerste wat in mijn op komt is krijgt ze wel de goeie hoeveelheid nexium? Wij hebben ook nexium gebruikt en vonden het geweldig in zovere je dat kan zeggen van een medicijn. Dat mortilium hebben wij ook gehad, maar wij zijn daar toen ook mee gestopt omdat het hier ook zijn werk niet deed. Verder hebben wij 2 dikke boeken (dikte van een telefoonboek) onder de poten van het hoofdeind gedaan zodat hij wat hoger ligt. Tja en verder is het met reflux afwachten en kijken totdat ze er overheen gegroeid zijn. Was hier pas na zijn 1ste verjaardag.
Heel veel sterkte ermee.

Gr Patries

Bedankt voor de reacties. Op zich werkt nexium wel, ze huilt nu niet meer bij het teruggeven van melk.

De kinderarts kan mijn vragen ook niet beantwoorden. Een second opion is nog niet eens zo’n gek idee.

Heel herkenbaar, mijn dochter heeft ook reflux, deels verborgen, deels gewoon volgens mij.
De eerste 4 maand hier waren letterlijk om te janken, 2 ziekenhuisopnames, slecht drinken, slecht groeien, slecht slapen, veel huilen etc.
Na 4 maand kwam er heel langzaam verbetering in, in de zin van minder huilen en toch wat beter gaan slapen.
Wij hebben ook aan een second opinion gedacht maar het uiteindelijk niet gedaan, hoewel onze kinderarts het zeer goed zou begrijpen als we het wel zouden doen.
Het slechte drinken is gebleven, ook eten gaat niet super, spugen doet ze nog wel maar het slapen en huilen gaat erg goed.

Succes ermee want het is zwaar Kl*te.
Oja en verder, hoeveel Nexium krijgt ze? Nexium helpt trouwens niet tegen het spugen he, bedje schuin, heel schuin, hier was het net een landingsbaan zo ongeveer.
Wij hadden er verfblikken onder staan, van die grote.
En voor de rest, structuur, ritme en regelmaat.

Lfs

quote:
Heel herkenbaar, mijn dochter heeft ook reflux, deels verborgen, deels gewoon volgens mij. De eerste 4 maand hier waren letterlijk om te janken, 2 ziekenhuisopnames, slecht drinken, slecht groeien, slecht slapen, veel huilen etc. Na 4 maand kwam er heel langzaam verbetering in, in de zin van minder huilen en toch wat beter gaan slapen. Wij hebben ook aan een second opinion gedacht maar het uiteindelijk niet gedaan, hoewel onze kinderarts het zeer goed zou begrijpen als we het wel zouden doen. Het slechte drinken is gebleven, ook eten gaat niet super, spugen doet ze nog wel maar het slapen en huilen gaat erg goed.

Succes ermee want het is zwaar Kl*te.
Oja en verder, hoeveel Nexium krijgt ze? Nexium helpt trouwens niet tegen het spugen he, bedje schuin, heel schuin, hier was het net een landingsbaan zo ongeveer.
Wij hadden er verfblikken onder staan, van die grote.
En voor de rest, structuur, ritme en regelmaat.

Lfs

Mijn dochtertje heeft ook deels verborgen deels, deels normaal. Ze spuugt heel veel, maar ik zie ook vaak dat melk naar boven komt, maar dat ze het dan weer inslikt. Het bedje heel schuin hebben we ook gedaan, maar zelfs dan was haar bedje nog altijd nat bij haar hoofdje vanwege het spugen.Zij is ook 1 keer in het ziekenhuis opgenomen vanwege het overmatig huilen en bijna niet slapen.

Ze krijgt 2 keer nexium per dag, dus 1 zakje in totaal. Ik weet dat nexium niks doet tegen het spugen, maar een zuurteremmer is. Ik vind het alleen zo zielig voor haar, want doordat ze zoveel spuugt heeft ze we eerder honger en dan begint het feest weer opnieuw.

Ze is gisteren vier maanden geworden eens kijken of er in de komende periode wat gaat veranderen en dat ze rustiger wordt en meer gaat slapen, dat zou echt ideaal zijn.