Herfst in zomertijd


#1

De zomervakantie is voorbij en dan wil ik gelijk alles in herfstsfeer.

Zomervakantie is voorbij. Hoe fijn de zomer ook is, een beetje herfstig sfeertje is ook wel grappig. Dus ga ik, met 26 graden boven nul, leuke, ontzettend gave, winterlaarsjes kopen voor Veronica. Krijgt Lucas heel veel leuke truien in zijn kast. Kan ik maar niet besluiten welke winterjas ik voor Veronica ga kopen. En maillot´s en winterrokjes. Want het MAG weer!!

Dat is trouwens gelijk het grote voordeel van een zoon én een dochter hebben. Je kunt lekker ieder seizoen nieuwe kleertjes en speelgoed kopen.

Op mijn balkon hing een plant, best leuk, lekker ruikend, zag er nog best goed uit zelfs en dat in die hitte die daar altijd hangt. Maar helaas, ik heb de herfst in mijn bol. Dus leuke zomerplant met bloemetjes, roze, werd uit zijn pot gerukt en in een zak gesmeten. Om plaats te maken voor stemmig roodbruin. De kalebassen werden ook weer gekocht bij het tuincentrum (en ja, ik keek gelijk of er al iets kerstigs was ook! Was er dus nog niet, maar niet getreurd, volgende maand wel haha). Zelfs een giga vuurpot. Leek zo leuk in de winkel, in werkelijkheid weet ik dus niet waar dat ding moet staan. Maar ja, ´t was een kooppie...

Terwijl ik dus in de winterspullen zit, nog net de kerstballen kon laten liggen op hun plekje in de schuur, zit ik met een ventilator op mijn verhitte hoofd. Het is namelijk nog steeds zomer... Ik verlang naar regen en storm en wind en hagel (ben thuismoeder, hoef dus niet door weer en wind naar mijn baas  te fietsen ;-)), wat het een stuk makkelijker maakt om naar ellendig weer te verlangen). Niet te veel natuurlijk en op zondag moet het droog met zonnetje zijn. Dan moeten er boswandelingen gemaakt worden. Liefst met hond. En liefst met man, die steevast klaagt als ik op dit soort romantische Libelle ideetjes kom.

In werkelijkheid, is het dus heet. Dochter strontvervelend (oooo ik verlang zo naar maandag, als psz weer begint), zoonlief eeuwig lief en mijn herfstig sfeertje, inclusief halloween plantenpot (ik ben errug, kweet ut), op balkon én in huis, staan als een vlag op een modderschuit met dit mooie weer. Ach, we wonen in Nederland, dus we zullen vast snel weer wintertruien aan hebben. En als het dan zover is?? Dan heb ik mijn plekkie al klaar.

Zo en dan ga ik nu maar eens kijken, hoe in vredesnaam die vuurpot toch werkt!

Mo