Helup mijn docter huilt veel

beste moeders wie heeft er voor mij een tip of weet hier iets over

mijn dochter leyla van bijna twee huilt ineens zo erg veel normaal was ze een vrolijke meid maar nu is dat helemaal omgeslagen ik heb niet het idee dat ze ergens pijn heeft maar ze huilt eigelijk om alles natuurlijk ook als ze haar zin niet krijgt maar voor der rest vind ik het nog te veel dat huilen slapen gaat nu ook niet meer van het lije dakje ze ligt nu zelfs waker tot elf uur terwijl ze daar voor een goed ritme had ze is er nu echt helemaal uit
wie weet hier iets meer over en kan me helpen ik ben hier erg moe van en heb bijna geen rust meer voor mijn zelf haar vader woont nog niet bij mij en dus moet ik alles alleen doen vandaar deze vragen

alvast bedankt voor alles

gr de mama van leyla

veronique daniels

Hoi,

Al ik het zo lees is het helaas een fase waar ze door heen moet. Het kan zijn dat ze ineens meer indrukken opdoet en die nieuw zijn en die even niet goed kan verwerken. Ze gaan heel erg goed beseffen dat ze een ik is individu dus. Dat gaat ze vanaf nu zón beetje nog meer beseffen. En daar hoort uitproberen bij. Omdat ze waarschijnelijk nog niet goed kan praten kan ze zichzelf niet duidelijk maken en doet ze dat via het huilen. Onze dochter is nu drie en praat best goed en veel en duidelijk maar kan soms nog hele huibuien opzetten om iets gedaan te krijgen. Ook met het naar bed gaan. Ze probeert via alle wegen dit uit te stellen en dat doet ze al sinds ze bijna twee was. ar hoort bij haar bij heel langzaam opruimen. zeggen dat ze nog niet klaar is met poepen en plassen. Met de tong de tandenborstel constant wegduwen klagen dat het pijn doet (vaak met een huilbui). Als ze eenmaal ligt gaan zingen en heel hard praten tegen d’r knuffels. Bij een waarschuwing na een half uur gaan zeuren om een kusje en als je dan niet komt een huilbui van 20 minuten er achter aan met nog wat hardverscheurende snikken er achter aan. Dan nog even zingen en na een waarschuwing buiten de deur en weer een huilbui is het stil.

Ook probeert ze je met huilen over te halen toch maar het snoepje te geven te kopen enzv. Ze proberen je uit.
Toverwoorden: Grenzen stellen en die ook uitleggen duidelijk maken desnoods met plaatjes regels voor jezelf en voor haar opstellen wat mag wel en niet en bij niet gevaarlijk gedrag of pijnhuilen negeren nergeren nergeren. Ook al gaat ze hardverscheurend huilen.

Ga bij z’n huilbui ook ( als dat geen gevaar opleverd) even uit de kamer. Of zet een wekker op 15 minuten voor je zelf je zal zien dat ze binnen die tijd gestopt is. Bespreek op vaste tijden van de dag wat je met d’r hebt gedaan of wat ze zelf hebt gedaan. Geef daarbij heel veel een duidelijk aandacht aan de leuke dingen.
Geef complimenten op momenten dat ze niet huilt en meewerkt.
Bij het slapen gaan ga niet elke keer naar d’r toe. Laat het er zelf maar uitzoeken. een paar dagen doorbijten is het wel maar heeft vaak wel effect. Waarschuw haar een of twee keer. stel je zelf een regel.

Nou heel verhaal maar hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes

lon106

beste lon
ik ga het zeker uit proberen ook al is het erg zwaar op dit moment ik zit zelf ook niet echt lekker in mijn vel en dat voelt ze natuurlijk ook aan
de tip om haar te waarschuwen savond op bed had ik al uit gevonden deze werkt dus niet ze trek zicht er helemaal niks aan van wat ik zeg ik heb vandaag ook geprobeerd toen ze weer zon huilbui heeft om haar in de hal te zetten en de deur op een kiertje oplaten staan maar deze pikt ze ook niet echt op ze begon alleen maar erger te worden en op een gegeven moment komt in zon huilbui terecht dat ze er zelf niet meer uit komt en dat ik haar toch moet gaan troosten dus dan heeft ze toch op een of ander manier gewonnen van mij

heel erg fijn dat je hebt gereageerd ik ga er morgen meteen aan beginnen
en kijken of het iets uit haald

gr de mama van leyla

veronique daniels

Hoi,

Bij straf is het belangrijk dat ze die uiteindelijk toch uit zit. OOk al gaan ze histerisch huilen. Ik ging dan altijd naar haar toe trooste haar niet echt op knuffel manier maar pakte haar wel vast en probeerde haar mij te laten aan te kijken door te praten. waarom ze straf heeft of waarom ze daar zit dat het huilen geen zin heeft. Ze moeten er even doorheen. Sommige zullen zeggen dan blijven ze in het negatieve hangen. Maar deze meiden ( de onze als ik het zo lees is ze precies zoals mijn dochter) hebben het nodig om duidelijke grenzen te hebben. Als dan weer minder histerisch was ging ik weg. als ze dan stopte dan ging dde wekker aan op 2 minuten of nu 3 minuten. Ikm laat hem vaak zelf zetten. Dan geef ik aan het begin nog even aan waarom de straf ook al weer was. en na afloop een knuffel en even op weg helpen met spelen of het andere waar je mee bezig was. En vertoont ze dan goed gedrag klomenteer haar dan achteraf. Niet in het spelen onderbreken of tijdens het aantrekken van de jas want dan hebben ze de neiging terug te vallen.

En het waarschuwen werkt ook niet in het begin maar je moet het doen ander heeft ze geen grens. beperk je ook tot 2 of 3 keer bijv eerste keer na 15 minuten zet een wekker voor jezelf je zal zien dat het langer is dan je eerder hebt beleeft. je denkt heel snel dat ze al een uur huilen. Daarna weer na een kwartier zet desnoods weer een wekker voor je zelf. Evt een derde keer. Daarn mag ze het zelf uitzoeken. De eerste keer zal het extreem lang duren. maar met de dag wordt het minder. Geef niet aan d’r toe. Jij bepaalt de regels. Maak haar ook op een tijd wakker dat je vind dat ze wakker moet worden. verander niets aan d’r dagelijkse ritme. Als ze slim is en d’r lichaam ook dan heeft het na een week door.
En ik zeg niet dat het niet nog een keer zal proberen want echt die van ons heeft soms nog z’n weekje.
Bij ons werkt het ook heel erg goed als je bij het aankleden s’morgens de dag door spreek van we gaan eerst eten dan gaan we boodschappen doen en daarna koffie drinken en dan mag je spelen en daarn gaan we lunchen en ga je even slapen ( als ze dat nog doet) en dan mag je weer spelen en dan is het avond eten en ga je weer slapen. En dan de tijd nemen om te gaan koffie drinken bespreek het boodschappen positieve dingen benadrukken negatieve kort benoemen en met lunch vraag of zeg waar je haar mee zag spelen of waarmee jullie samen hebben gespeeld. Stuctuur met doel haar in de toekomst ook gelegenheid gevende dan dingen te spuien of te zeggen te vertellen. tuurlijk mag dat ook tussendoor als daar de gelegenheid toe is maar als het druk is haar duidelijkheid geven van dan kan ik het ook zeggen/ vertellen.
Werk nu heel goed bij onze dochter is er een stuk rustiger door geworden. Merk ook wanneer ik het laat verslappen (ze is een tijdje ziek geweest nou ik kreeg me toch een monster en dan denk je ach komt daardoor maar toen ik weer alles zoveel mogelijk ging doen wat ik altijd deed kwam ze weer wat in d’r doen en kwam de lieve ondeugende dochter naar boven).

Nou weer een heel verhaal hopelijk heb er wat aan. Ik weet uit ervaring dat het moeilijk is als je zelf niet lekker in je vel zit. Maar je plukt de vruchten ervan als je nu begint. Haar zo bezig zien helpt je zelf ook niet echt, een beetje dan.

groetjes

lon106

Hier ook precies hetzelfde al is hij nu wat ouder,we waarschuwen 1 keer en zeggen doe je het weer ga je naar de kamer.en gelijk zeggen waarom

hysterisch echt niet normaal meer,meestal zeg ik erbij eerder kom je niet vanje kamer tot dat je rustig bent.

is ie rustig,ga ik naar hem toe zal door de knieeen en praat met hem en sorry laten zeggen en een knuffel

hoi

mijn dochter 1,5 precies hetzelfe eerder geen probleem met slapen maar nu drama echt niet leuk meer. vannacht weer wakker om 1 uur huilen schreeuwen uiteindelijk maar bij ons gelegd (weet het niet goed) maar ja het breekt je op en wil wel graag een keer slapen. het ging een laatst een paar dagen goed maar nu is het weer raak. joya kan ook niet gewoon huilen die doet zo overdreven dat ze gaat spugen echt niet normaal. hoop dat het snel overgaat. normaal laat ik haar wel eens huilen maar als zo zo schreeuwd en weer gaat spugen ja dan moet ik haar wel even trooste en weer verschonen. joya loopt nog niet ik denk zelf dat dit hier misschien ook mee te maken heeft ben al naar de dokter geweest maar ze is verder kern gezond geen rare dingen. weet hoe je je voelt het zal wel een fase zijn maar hoop dat het niet zo lang meer duurt

succes

xxx kim

mama van joya (20-12-2006)

beste allemaal
dat van het straf geven heeft ze snel door ze heeft gister maar een keer in de hal gezeten omdat ze plantjes van de buren aan het kapot maken was ik weet wel het zijn kinderen maar ik keur dat niet goed de rest van de dag heeft ze netjes gedragen ze zal het denk ik wel nog vaker doen maar met jullie tips ben ik al heel wat opweg geholpen dat slapen heb ik nu iets op gevonden ze mag van mij smidags niet meer slapen want dit doet ze ook de laatste tijd weer maar als ik dit toe laat gaat ze savonds echt niet meer slapen maar ze gaat hoe dan ook op de tijd naar bed die ik voor ook al gebruikte ik wijk met zoiets ook niet af

erg bedankt allemaal

gr de mama van leyla

veronique daniels

hoi,veronique

mijn zoon is bijna 5en slaapt ook nog af en toe smiddags i laat het rustig toe anders is hij niet te genieten.

als ze het nog nodig heeft zal ik haar zeker niet ophouden

beste lieke
ik heb dan liever dat ze over dag niet te genieten zijn als dat ze snachts nog veder gaat want anders kom ik zelf ook niet aan mijn nacht rust en natuurlijk als ze heel erg moe is dat haar oogjes bijwijze van spreken dicht vallen laat ik haar ook wel slapen en ook als ze ziek is maar dan slaapt ze savonds goed als haar nu elke keer laat slapen is het feest in bed en daarom doe ik het zo niet omdat ik een slechte moeder wil uit hangen maar het heeft ook een reden

ps het maakt ook niks uit of ik haar dan later naar bed breng dan doet ze het zelfte als daar voor ik laat haar dus de hele dag spelen en ik vermaak haar ook een beetje als ze wil dat ik mee doe en daar wordt ze ook erg moe van

gr de mama van leyla

veronique daniels

ik heb haar al door ze is je flink aan het uitesten dat doen ze op die leeftijd maar al te graag.

ze gaat net zo lang tot jij de moed opgeeft