Hoi Silvia,
Rond de 9 maanden begint een hangerige periode. Het kan zijn dat Ricardo daarmee bezig is.
Ik heb het in de afgelopen weken in andere topics ook weleens aangehaald als moeders niet wisten waar ineens die “vervelende” baby vandaan kwam.
Als je het niet gevolgd hebt, laat het dan even weten, dan zoek ik die topics nog voor je op.
Daarbij komt dat Ricardo eenkennig aan het worden kan zijn. Dan begint hij inderdaad te huilen als jij uit het zicht bent. Jij bent zijn enige veilige punt in zo’n eenkennige periode, jou kan hij in elk geval vertrouwen. Alle andere mensen vindt hij dan maar niks. Dus zodra jij van hem weggaat wordt hij onrustig en begint hij te huilen om ervoor te zorgen dat je toch dichtbij hem blijft.
Wat dat slecht slapen betreft een paar tips:
- hou Ricardo op zijn kamertje 's nachts. Troost hem daar.
- leg hem niet bij jullie in bed, want als hij eenmaal door heeft hoe leuk en fijn dat is, krijg je hem zeer moeilijk weer terug naar zijn eigen bed. Vergeet niet dat hij met z’n 9 maanden heel goed weet hoe hij grenzen kan verleggen en jullie uit kan proberen.
- neem hem niet mee naar beneden. Zelfde reden als niet bij jullie in bed.
- en ga ook niet terug naar de nachtvoedingen. Ook die krijg je er bijna niet meer uit als je dat over een tijdje wilt. Slokje water drinken is natuurlijk geen probleem en veel drinken 's nachts tijdens een periode van buikgriep met diarree en braken is ook een ander verhaal, maar dat is hier niet aan de orde.
Kan me voorstellen dat je op het moment knettergek wordt van het gekrijs, maar je wordt nog veel gekker als je hem straks de troostdingen die je hem nu aanleert weer af moet leren.
Het is even doorbijten, maar geloof me, op de langere termijn heb je er geen spijt van dat je nu doorgezet hebt.
Het enige wat je nog kunt proberen is niet zelf 's nachts naar Ricardo gaan omdat hij juist als hij jou ziet bang is dat je weer weggaat. Misschien eens een nachtje uitproberen dat alleen je partner naar hem toe gaat.
En wat ook kan werken is dat je een knuffeltje een aantal dagen op je lijf draagt. Desnoods aan de voorkant tussen je BH ofzo. Leg dat in het bedje van Ricardo. Hij ruikt jou dan dichtbij en dat kan hem geruststellen. Ik weet niet of hij nog iets van een hydrofiel onderlegger in zijn bedje heeft? Slaap daar eerst zelf een nachtje op en leg die de volgende dag in het bedje van Ricardo.
Heb je een vaste eau de toilette? Heel klein pufje op een knuffeltje wat je dan in de buurt van zijn bedje zet. Misschien niet in het bedje omdat het een te doordringende geur kan zijn.
Sterkte en succes met je mannetje.
Groetekes, Sje