Helpppppp!

Hallo amllemaal

Mijn zoontje ricardo van 9 maanden is eigenlijks altijd al een makkelijk mannetje
ik kon altijd lekker doorslapen s`nachts …maar nu!!!

hij wordt snachts wakker en normaal valt hij dan vanzelf weer in slaap maar doet hij al een aantal dagen niet meer en dan gaat hij huilen en ik krijg hem niet meer in slaap als ik dan boven zijn bedje wegloop zet hij het op een krijsen!! En ja ik hem echt wel ff laten huilen maar van huilen gaat het echt over naar een complete driftbui. ik heb echt van alles geprobeert bij zijn bedje zitten , in ons bed, even naar benden, ff wat drinken, snachts douchenecht van alles en uiteindelijk na al dat gekrijs (echt gekrijs valt hij in slaap)

Overdag kan ik ook niet bij hem weglopen en hij huilt (niet de hele dag door hoor!)
(kijk verder bij vervolg help)

hai hai
och ja vervelend!
misschien begint hij te dromen en schrikt hij daar wakker van!!
ik had een vriendin die had dat ook, en die ging erdan bij zitten, geen licht aan en niet pakken, (kost heel veel geduld) kletsen of zingen en kalmeren!! zachtjes!!
nu is het over!!
en wat betreft overdag…mama uit zicht, mama helemaal weg!! misschien wat oefenen met spelletjes kiekeboe, mama weg, mama weer terug! en soms echt laten huilen~!! het is makkelijk zeggen voor ons, heel erg vervelend!! het zijn maar tips, en hopelijk kan je ze wat gebruiken!!
succes ermee!!
lieve groet van Janneke en hannah

Hoi Silvia,

Rond de 9 maanden begint een hangerige periode. Het kan zijn dat Ricardo daarmee bezig is.

Ik heb het in de afgelopen weken in andere topics ook weleens aangehaald als moeders niet wisten waar ineens die “vervelende” baby vandaan kwam.

Als je het niet gevolgd hebt, laat het dan even weten, dan zoek ik die topics nog voor je op.

Daarbij komt dat Ricardo eenkennig aan het worden kan zijn. Dan begint hij inderdaad te huilen als jij uit het zicht bent. Jij bent zijn enige veilige punt in zo’n eenkennige periode, jou kan hij in elk geval vertrouwen. Alle andere mensen vindt hij dan maar niks. Dus zodra jij van hem weggaat wordt hij onrustig en begint hij te huilen om ervoor te zorgen dat je toch dichtbij hem blijft.

Wat dat slecht slapen betreft een paar tips:

• hou Ricardo op zijn kamertje 's nachts. Troost hem daar.
  • leg hem niet bij jullie in bed, want als hij eenmaal door heeft hoe leuk en fijn dat is, krijg je hem zeer moeilijk weer terug naar zijn eigen bed. Vergeet niet dat hij met z’n 9 maanden heel goed weet hoe hij grenzen kan verleggen en jullie uit kan proberen.
  • neem hem niet mee naar beneden. Zelfde reden als niet bij jullie in bed.
  • en ga ook niet terug naar de nachtvoedingen. Ook die krijg je er bijna niet meer uit als je dat over een tijdje wilt. Slokje water drinken is natuurlijk geen probleem en veel drinken 's nachts tijdens een periode van buikgriep met diarree en braken is ook een ander verhaal, maar dat is hier niet aan de orde.

Kan me voorstellen dat je op het moment knettergek wordt van het gekrijs, maar je wordt nog veel gekker als je hem straks de troostdingen die je hem nu aanleert weer af moet leren.

Het is even doorbijten, maar geloof me, op de langere termijn heb je er geen spijt van dat je nu doorgezet hebt.

Het enige wat je nog kunt proberen is niet zelf 's nachts naar Ricardo gaan omdat hij juist als hij jou ziet bang is dat je weer weggaat. Misschien eens een nachtje uitproberen dat alleen je partner naar hem toe gaat.

En wat ook kan werken is dat je een knuffeltje een aantal dagen op je lijf draagt. Desnoods aan de voorkant tussen je BH ofzo. Leg dat in het bedje van Ricardo. Hij ruikt jou dan dichtbij en dat kan hem geruststellen. Ik weet niet of hij nog iets van een hydrofiel onderlegger in zijn bedje heeft? Slaap daar eerst zelf een nachtje op en leg die de volgende dag in het bedje van Ricardo.

Heb je een vaste eau de toilette? Heel klein pufje op een knuffeltje wat je dan in de buurt van zijn bedje zet. Misschien niet in het bedje omdat het een te doordringende geur kan zijn.

Sterkte en succes met je mannetje.

Groetekes, Sje

bedankt voor jullie reacties
ik stond vanacht echt gewoon ff te huilen waf het echt zat
terwijl; een ander denkt misschien van jeetje je het het naog maar een paar nachtjes meegemaakt vindt ik het toch best wel ff schrikken hoor

maare ja ik heb ook geprobeert hem op zijn eigen kamertje te houden hoor maar hij is echt gewoon van 1 tot 4 s`nachts wakker nou dat trek ik niet hoor maar zolang huilt hij ook hoor dat is echt niet normaal maar ja dan denk ik van nou kom dan maar bij mij in bed en als hij dan slaapt leg ik hem in zijn eigen bed hoor dat wel
groetjes silvia

hoi sil,
ja dat je ricardo begint te huilen als je wegloopt, herken ik wel.
ons dochertje diantha is bijna 7 maanden en heeft dat sinds 2 weken ook.
ze worden zich ervan bewust dat je weg gaat en moeten het vertrouwen krijgen dat je ook echt terug komt. dus inderdaad kiekeboe spelletjes, even weg en snel weer je hoofd om het hoekje van de deur enz.
dat vindt diantha leuk.
en ze komt ook ineens `nachts wwer.
ze wordt meerdere malen wakker, wij denken dat ze droomt ofzo.
we troosten in haar kamertje en leggen steeds gewoon terug.
ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

O wat vervelend, nachtrust is wel zo belangrijk.
Ik heb deze periode nog niet meegemaakt want mijn zoon is nog maar 6 maand, maar ik hoop dat het mijn huisje overslaat.
want ik zou me dan ook geen raad weten
het enige wat ik zou kunnen bedenken wat ik in de eerste plaast zou doen, is even kijken is er niks gewoon laten huilen, hoe moeilijk het ook is.

En als de buren zouden klagen??? zou ik zeggen wat wil je? een weekje last of een paar maanden.

dus veel suc-6 en ik hoop dat het snel over is.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

hai,
hoe is het vanacht gegaan??
al wat beter?
ik hoop het zo, we horen het graag!!
lieve groet Janneke

Herkenning!!!
Cas heeft het ook gehad zo rond de 9 maanden.
Wist ook niet wat me overkwam bij hem.
Lisa is altijd een moeilijkw slaper geweest (en is ze nog), maar Cas legde je in bed en hij sliep gewoon heel de nacht.
Ook werd hij ineens eenkinnig.
Ik kan je zeggen; het gaat over!!!
Cas is een paar weken geleden erg verkouden geweest en daarna ging het beter,
Hij is niet extreem eenkennig meer en slaap meestal de nacht door.
Als hij wel wakker wordt is het vaak om een geldige ‘reden’; koud hebben, speen kwijt, natte luier.
Dus meis even doorzetten, tanden op elkaar gaat echt over.
Sterkte.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

hoi hoi

bedankt allemaal

maare vannacht is het goed gegaan maar ja dat was van de week ook en de nacht erna was het weer raak, maare ik was wel erg blij dat ik vannacht heerlijk door kon slapen en heb goede hoop voor vannacht

groetjes silvia