Help


#1

Hallo
Ik ben een tijd niet meer op dit forum geweest maar omdat ik veel aan jullie tips heb gehad toen mijn dochter en zoon nog babies waren hoop ik nu ook tips te krijgen of aanwijzingen waar ik met mijn dochter terecht kan. Ik geloof ook in alternatieve zaken dus kom maar op met de tips:

Mijn verhaal:
Indy mijn dochter heeft een moeilijke geboorte gehad. Toen ik een week voor de uitgerekende datum te horen kreeg dat ik streptokokken A actief had heeft ze ook een zware antibioticakuur via mij gehad. Veel stress de laatste 2 weken bij mama in de buik dus. Daarna met vacuüm geboren.

Toen Indy mee naar huis mocht merkte ik dat ze onrustig was in haar slaap. Maakte veel geluiden. Vroeg veel aandacht leek niet snel tevreden ,had eetproblemen, ,koemelkallergie en veel moeite met poepen.

nu ze 3 jaar is Zie je veel van deze dingen terug maar in ergere vorm. Ik weet echt niet wat ik met t gedrag moet. Kenmerken van haar gedrag:
Geen nee accepteren, drammerig gedrag
Van het ene op t andere moment van heel boos naar blij
Druk tot zeer druk
Niet doorslapen en soms schreeuwen in haar slaap
Bijna alleen maar om mama vragen, ze wil steeds knuffelen. Dat valt heel erg op de laatste tijd.
Constant om de aandacht vragen, moeilijk alleen bezig kunnen zijn.
Slecht warm eten ( aardappelen groente vlees)

Hoe ziet haar week eruit? Want dit kan ook met haar gedrag te maken hebben.
Mama en papa werken allebei . Indy gaat 2 halve dagen naar een gastouder waar ze graag is. 1 dag in de week naar oma.
Ik heb van alles geprobeerd om haar gedrag te veranderen maar heeft niet tot verbetering geleid.
Strafstoel, time out, gedrag negeren , boos worden. Je mag haar ook niet met een boze stem aanspreken want dan gaat ze direct huilen. Ik probeer dus kalm te blijven maar dat is vaak heel moeilijk als je heel moe bent vd gebroken nachten en zorgen waar het gedrag nu vanaf komt…

Wie heeft er tips?

joyce Kurstjens-huber


#2

Hoi Joyce,

Wat vervelend meid dat het momenteel zo moeilijk gaat met je kleine meisje, niet alleen voor jou maar ook voor Indy zelf…

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat mijn dochtertje vrijwel alles heeft wat jij omschrijft als gedrag. Alleen heb ik er geloof ik iets minder last van als jij maar dat is natuurlijk heel moeilijk om zo van papier af te beoordelen…
Mijn dochtertje is 2, 5 en ja die kan enorm drammerig doen, en ook vreselijk tekeer gaan wanneer ze vind dat ze geen gelijk krijgt, alsof haar iets vreselijks wordt aangedaan… hihi, nu heeft zij wel echt de pech dat ze wat dat betreft een redelijk ongevoelige moeder heeft… Ik ga ervanuit dat ze dit allemaal nodig hebben om later een sterke persoonlijkheid te ontwikkelen, niets mis met een eigen wil en doorzettingsvermorgen (of te wel drammerigheid en geen nee accepteren).

Ze wil ook heel graag tegen haar grote broer opboxen, misschien bij Indy ook een beetje het geval?
Wat vinden Oma en de gastouder? Zien zij ook de dingen waar jij tegen aan loopt of hebben zij een ander beeld van de kleine meid.

Ik denk dat je niet veel meer kan doen dan je waarschijnlijk al doet, af en toe je schouders eens ophalen, blik de andere kant op, pokerface af en toe op (in de supermarkt bijvoorbeeld!), Indy de nodige aandacht en liefde geven maar toch ook je grenzen stellen. Ik heb bij Lisa de hoop, of eigenlijk illusie, dat het rond een jaar of 4 wel beter gaat, dan valt er in elk geval beter met haar de communiceren en ipv boos worden kan ze me dan vertellen wat er aan de hand is of wat ze wil!

Ik probeer niet overal een strijdt van te maken, laatst wilde ze bv bij de gymzaal waar we haar broer af leverden haar laarzen even uit, maar vervolgens absoluut niet meer aan. Hartstikke koud buiten en een natte straat maar madam maakte giga stampij omdat ik haar laarsen aan wilde doen. Tja dan moet ze het uiteindelijk zelf maar weten, dus kon ze op dr sokken mee. Een paar meter verder en inmiddels natte sokken begon ze te piepen maar toen moest ze van mij door lopen naar de auto (stond vlakbij hoor). In de auto heb ik natuurlijk wel meteen dr koude natte sokjes uitgedaan, maar geloof me de week erna waren laarsen bij de gymzaal aan doen geen enkel probleem… zij verzint wel weer iets anders, maar ik ook

Sterkte met je kleine draak, maar niet vergeten mooie momentjes te creeeren, lekker het bos in of naar een indoorspeelparadijs, daar is iedereen bij gebaat!
Je kunt natuurlijk altijd eens via de huisarts of consultatiebureau wat advies in winnen, maar ik denk dat het er toch een beetje bij hoort, een kind met flink wat temperament, wie weet hoe ver het haar later brengt!

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers