Help!

Hallo hier een oproep van een wanhopige moeder.
Wij hebben 2 zonen de oudste wordt bijna 5 jaar en de jongste is net een jaar geweest. Micha (5) was vanaf de dag dat hij 3 jaar werd helemaal zindelijk. Dat was een kwestie van de luier af 1x in zijn broekplassen en daarna gewoon naar de wc. Maar sinds zijn broertje is geboren plast hij bijna dagelijks in zijn broek. De ene dag, als het goed gaat, maar 1x sommige dagen wel 5 of 6x.
Volgens mij hebben we bijna al alles geprobeerd maar tervergeefs (geen aandacht aan geven, stickers/puzzelstukjes aanleggen, belonen, boos worden, verdrietig worden) niets hielp. Totdat ik op een dag zo wanhopig was en de huisarts heb gebeld, ik moest langskomen met Micha. Daar kwam natuurlijk niets uit maar wonder boven wonder Micha heeft daarna 5 dagen niet in zijn broek geplast.
Dus de dokter heeft toch wel indruk gemaakt dacht ik. Maar helaas het is weer begonnen, gelukkig niet 5x per dag maar toch wel dagelijks.

WIE KAN MIJ HELPEN MET DE GOUDEN TIP?

Een wanhopige moeder.

Gewijzigd door - mamam op 19 Mar 2006 22:40:02

Toch hoor ik dat vaker, ik denk dat zo min mogelijk aan het broekplassen aandacht geven het beste is, wij zeiden bv ook heel vaak van als we de luier verschonde dat hij al zo groot was dat hij dat niet meer doet.

veel prijzen als goed gaat en zo min mogelijk aandacht geven als het fout gaat, soms wil een kadootje wel helpen als hij bv 2 weken niet in zijn broek heeft geplast.

Want het is duidelijk dat het toch een soort van aandacht vragen is, (niet rot bedoelt) maar veel vaak gebeurd dat als er een broertje of zusje er bij komt…

sterkte! Tries

Ja, wat Tries zegt is ook het eerste dat in mij opkwam.
Veel succes!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Tries, bedankt voor je reactie, maar ik ben bang dat we dat ook al hebben geprobeert en hem alleen positieve aandacht hebben gegeven. Het is nu al meer dan een jaar aan de gang. We zijn door de huisarts zelfs al doorgestuurd naar de kinderarts, ik heb een afspraak staan voor 30 maart, maar ik voel me een beetje bezwaart om voor broekplassen voor aandacht naar een kinderarts te gaan.

Nee mamam, waarom bezwaard voelen? jij kent je kind als geen ander! en dus moet je als moeder alles uitsluiten! dus alleen maar goed wat je doet, maar omdat je zelf aangaf dat het toen je na de huisarts was geweest 5 dagen geen natte broeken zijn geweest, en dat het vooral na de geboorte is ontstaan, denk ik nog steeds dat het daar mee te maken heeft, maar je moet je niet bezwaard voelen hoor! is je goed recht!

laat je het ons weten?!

hheel veel sterkte en vooral succes!

Tries