Help word ik kaal?

Ik verlies heel veel haar! Baby is nu 5,5 maand en al een ruime maand komen de plukken van mijn hoofd. Volgens mijn zus is dat heel normaal na de zwangerschap omdat je haar vasthoud gedurende je zwangerschap maar het is zo veel! Ik vind ze op mijn kussen, in de was en zelfs tussen de billen van mijn dochtertje!
Ook het doucheputje zit onder, de bank, de borstel en ga zo maar even door.

Is dit echt normaal of moet ik naar de dokter?

groetjes,
Wendy (ps heb een nieuwe gebruikersnaam, was eerst wijansen maar vond emailadres niet handig en kon gebruikersnaam niet aanpassen, blond misschien? )

ja hoor heel normaal heb ik helaas ook meegemaakt
gelukkig komt het wel weer terug haha

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Dat is helaas waar! Daar moet bijna iedereen aan geloven! Ik ook, maar idd geen zorgen, je word niet kaal!

Heel normaal heb ik ook gehad en je wordt ook niet kaal.

Groetjes,

Michèle

Oh goddank, heb nou niet het hoofd voor een kort koppie
Bedankt voor de snelle reacties!

Je verliest nu alsnog het haar dat je tijdens de zwangerschap niet hebt verloren, het stopt heus weer…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ook al lijkt het soms van niet… Met al die volle borstels

nee je wordt niet kaal!
echt niet, het is alleen zo:
tijdens je zwangerschap houdt je heel veel haar vast,
dus het haar wat je dan vasthoudt (wat echt heel veel is) gaat na de zwangerschap uitvallen. Inclusief het haar wat je normaal verliest, en dat is dus bij elkaar nogal wat.
dan LIJKT het alsof je kaal wordt maar dat is niet zo
het is heel normaal en na 9 mnd ongeveer verlies je weer hetzelfde als voorheen.
bij mij gebeurde dit pas na rico’s 1ste verjaardag, maar goed, er zijn uitzonderingen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hey Wendy,

Vervelend he!
Bij mij viel er ook erg veel haar uit. Echt meer dan er anders zou zijn uitgevallen.
Had op een gegeven moment echt kalen plekken. Vooral het haar op m’n voorhoofd werd erg dun.
Ben er zelfs mee na de dokter geweest en die vertelde ook dat het inderdaad gewoon hormonaal is en dat de ene er meer last van heeft dan de ander. Ze doen er niks aan.
Gelukkig begint m’n haar nu weer aan te groeien. Ik heb nu ongewild een pony.
Ben nu zwanger van de tweede dus ik ben bang dat mijn haar weer gaat uitvallen tegen de tijd dat het weer net een beetjes redelijk zit.
Maar euh, volgens mij heb ik gewoon pech en is de kans groot dat het bij jou veel minder erg zal zijn.

Groetjes, Kirsten

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik heb dit ook gehad, had zelfs kale plekken op mijn hoofd…
Ben er voor naar de apotheek geweest.
Ik kan je aanraden om vitamienen B te slikken (is voor huid en haar)
en ik gebruik een 'haarvasthoudende’shampoo. van vichy.

Mijn haar valt nu wel al minder uit het is al gehalveerd.
Ik gebruik dit nu een kleine 3 weken. ik vind dat het helpt. misschien heb je er wat aan.

Groetjes, MamaMartine

http://lb1f.lilypie.com/jQRQp1.png

Oh dus dat kan later nog komen. Ik had er wel over gelezen maar Muriel is nu 4.5 maand en ik dacht dat ik er mooi ongeschonden van af was gekomen. Maar het kan dus nog komen.

Hoi hoi,

mijn vriendin heeft het idd ook en die kreeg als advies vitamine B12… succes!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Inderdaad vitamine B (12) en wat ook kan helpen is een goed knipbeurt.
Daarna is het bij mij flink minder geworden.

Verder is er bij mij ook weer allemaal nieuw haar bij komen groeien, heel irritant! Maar het komt dus weer goed!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Echt balen he!
Ik dacht al dat ik de enige was die er last van had, want in mijn omgeving had er eigenlijk niemand last van. Ik heb altijd een volle bos gehad, maar nu heb ik vest een dun staartje. Ik heb bij de apotheek gevraagd of er wat voor was en heb vitamine B gekregen. Ben deze nu 2 weken aan het slikken, dus of het werkt kan ik nog niet echt zeggen. Maar ik heb goed hoop!!!
Een knipbeurt zou misschien ook niet verkeerd zijn…

Groetjes Nicole

[/url]

de beste oplossing is het middel Priorin! verkrijgbaar bij vrijwel alle drogisten. deze had mijn eigen kapper aangeraden. is echt voor haaruitval na zwangerschap maar ook de rest mag het gewoon gebruiken. ik gebruik het ook het zijn tabletten maar hebben geen bijwerkingen bij mij is het haaruitval toen de kleine 3 maanden was al gelijk gestopt en nu is mijn haar weer gelukkig normaal en iets dikker aan het worden. ook de kappers zelf gebruiken het…het is wel prijzig maar het is het zeker waard was het zat om overal te stofzuigen omdat ik er letterlijk misselijk van werd. ik heb dagelijks maar 1 tablet ingenomen maar voor sneller resultaat kun je beter 2 tabletten per dag innemen dan ben je met 3 maanden klaar met de kuur en in de zomer krijg je genoeg vitamens via de zon dus dan hoef je ook niets extras. hoop dat je wat aan mijn tip hebt! succes ermeee!!!

Ben bang dat vitamine B12 niet werkt. Ik krijg nl. elke maaand een injectie en had dus ook behoorlijk last van haaruitval.
Wat wel echt hielp: weer zwanger worden

@ mama van Selma: mag je die tabletten ook gebruiken wanneer je nog borstvoeding geeft?

Groetjes, Kirsten

Kirsten dat is geen probleem zoals ik al zei er zijn geen bijwerkingen en er zitten geen voedingsstoffen in die in je melk opgenomen worden dus je moet het zo zien het is gewoon een soort vitaminepil maar dan alleen voor haar…je kunt ze ook zo kopen bij een drogist. anders moet je even ernaar googelen of vraag ernaar bij de drogist zolang ik het weet maakt het niet uit of je borstvoeding geeft of niet. en idd die vitamine b12 of iets anders helpt niet of duurt te lang voordat het zijn werking laat zien. ik heb echt baat bij deze pillen…ik raad het zeker aan…